| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.

Silniki w Peugeocie 206 są całkiem w porządku. Najmniejszy benzynowy 1.1 o mocy 60 KM raczej nadaje się do kosiarki, ale i z przesuwaniem peugeocika po mieście daje sobie radę. Wart polecenia jest 1.4 w toku produkcji zamieniony z wersji ośmiozaworowej o mocy 75 KM, na szesnastozaworową o mocy 88 KM. Nowsza wersja ma lepsze osiągi, kulturę pracy i zużywa mniej paliwa. Podobnie rzecz ma się z silnikiem 1.6 - najpierw miał 88 KM, po dodaniu dodatkowego zaworka na każdy cylinder, wzrosła do 110 KM.

Na szczycie drabiny jest dwulitrowy silnik, osiągający 136 KM w wersji GT oraz 177 KM w wersji RC. Silniki benzynowe charakteryzują się dość dużym zużyciem paliwa, dużo oszczędniejsze są diesle. Mniej więcej jedna trzecia Peugeotów 206 jest napędzana ropą. Szczególnie warto polecić dwa najmniejsze, nowoczesne HDI - 1.4 (68 KM) i 1.6 o mocy 109 KM. Do wyboru są też 1.9 70 KM (w roku 2003 został wyeliminowany przez 1.4 HDI) oraz... 2.0 HDI - znany z wielu duuużo większych modeli Peugeota o mocy 90 KM. Bolączką benzyniaków jest dość wysokie spalanie, zdarzają się awarie cewki zapłonowej czy wypalenia uszczelki pod głowicą. Wad tych pozbawione są diesle. Ale w nich należy zwrócić szczególną uwagę na filtr cząstek stałych, którego wymiana wymaga czasem zaciągnięcia kredytu.

Jaki model wybrać?

Przede wszystkim zadbany. Nawet drobne zaniedbania mogą w Peugeocie 206 doprowadzić do w miarę poważnych awarii. Natomiast regularnie serwisowane auto, nawet z początkowych roczników, powinno służyć nam bez większych problemów. W razie czego nie będzie problemów z częściami - Peugeot 206 ciągle jest w produkcji. W roku 2009 przeszedł kolejny lifting i nazywa się teraz 206+.

Na rynku wtórnym jest bardzo dużo 206-tek, w różnym stanie technicznym i z różną przeszłością. Warto nie spieszyć się z zakupem i dokładnie obejrzeć wybrane auto. Na egzemplarz z przełomu wieków (ba! tysiącleci!) wystarczy nawet 3500 do 4000 zł, ale auta w porządnym stanie kosztują bliżej 6 000 zł.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress

Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress

Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress

Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress

Peugeot 205 i 206. Foto: Newspress
Peugeot 205 i 206. Foto: Newspress

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »