REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Megane II

Konrad Bagiński
Renault Megane II
Renault Megane II

REKLAMA

REKLAMA

Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

REKLAMA

Pierwsza generacja Renault Megane niewiele różniła się od poprzedzającego ją R19 (miała nawet tę samą płytę podłogową), okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Druga generacja zadziwiła świat swoją nieco pokręconą linią. Ostre, drapieżne linie przodu kontrastują z krągłościami kuperka francuskiego kompaktu i udziwnioną tylną szybą. Auto ma 4,2 m długości w wersji hathback (4,5 m w wersji sedan i kombi), 1,77 m szerokości i bagażnik o pojemności 330 litrów (520l sedan i kombi).

REKLAMA

W ślad za nowatorskim designem poszła jakość wykonania. Megane II dzięki sztywnemu nadwoziu wspartemu kompletem poduszek i elektronicznych systemów była pierwszym autem swojej klasy, które zdobyło komplet pięciu gwiazdek w testach NCAP. Jest autem zaskakująco przestronnym i doskonale zestrojonym. Akuratne zawieszenie, dający pewność panowania nad samochodem układ kierowniczy, doskonałe prowadzenie – wsiadasz do Megane II i czujesz jakbyś jeździł nim od dawna.

Od oszczędności po sport

Megane II występuje w kilku wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowy hathback, sedan, kombi i cabrio-coupe. Również gama silników jest spora. Podstawowy motor benzynowy 1.4 ma 82 lub 98 KM. Nieco większy 1.6 – dużo lepiej radzi sobie z tą renówką – ma 113 koni. Czystą przyjemnością jest jazda z dwulitrowym benzynowym silnikiem. W zależności od wersji może on mieć 134, 163, 224 lub 230 koni. W przypadku tych dwóch ostatnich jazda z przyjemnej staje się ekscytująca. To sportowe wersje – RS, RS F1 R26 i RS R26.R – trochę dużo tych R.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla bardziej oszczędnych jest cała gama diesli. Trzy wersje pojemności – 1.5 (82, 85, 105 KM), 1.9 (110, 115, 120 i 130 KM) i 2.0 (150 i 173 KM) dają spore możliwości wyboru. Wszystkie silniki są warte polecenia. Ich mnogość pozwala wybrać każdemu coś dla siebie – podobnie jest z wersjami nadwoziowymi. Reasumując, to pełna gama świetnych, oryginalnych aut.

Minusy Megane

Radość jazdy renówką psują, kolokwialnie rzecz ujmując, upierdliwe drobiazgi. Dobra jakość wykonania tyczy głównie podstawowych elementów samochodu, te drobne potrafią się w najmniej oczekiwanych momentach popsuć. Dobrze, że części nie kosztują majątku, bo do sklepu będziesz zaglądać dość często. Dotyczy to szczególnie elektryki i elektroniki, materiały są dość dobrej jakości, w większości wytrzymują próbę czasu.

Zobacz również: Seat Toledo II

Modele z początku produkcji można kupić już za 7-10 tys. zł, ale tym tańszym warto się dokładnie przyjrzeć. Trzy tysiące wyżej zaczyna się rocznik 2003 i 2004. W przedziale cenowym 15-20 tys. znajdziemy w zasadzie wszystkie typy, modele i roczniki. Trudno jednak określić jakieś ramy przyzwoitości cenowej – aut na rynku jest bardzo dużo, są popularne i lubiane, więc wachlarz cen musi być szeroki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA