REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W 1991 roku na niemieckim autosalonie zaprezentowano odświeżony model Audi B4. Była to kontynuacja linii Audi 80, które produkowano od 1972 roku.

Nowy model sedana Audi 80 został gruntownie odświeżony. Zmianie uległo zawieszenie. Poprawiono stylistycznie wnętrze auta poprzez wprowadzenie lepszej jakości materiałów i dużej palety wzorów. Przeprojektowano światła, zderzaki, maskę nadkola i tylną oś tak, aby można było w każdym modelu składać siedzenia.

REKLAMA

We wcześniejszej serii 80 istniał jeszcze model Audi 90. Firma oznaczała tak modele z bogatszym wyposażeniem. W momencie wprowadzenia na rynek B4 zakończyła się produkcja 90. Jednak na rynku Amerykańskim nadal pozostała tylko wersja Audi 90 wyposażona w silnik 2.8, skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektryczne szyby, fotele, lusterka i szyberdach. Ponadto dla zachowania, wysokich wtedy, norm bezpieczeństwa montowano wyraźne dla amerykańskich wersji duże zderzaki.

Zobacz również: Opinie kierowców o Audi 80

Nowa linia B4 zmieniła również listę dostępnych silników. Na początek zrezygnowano ze starego modelu silnika 1.8 na rzecz jednostki 2.0, która była dostępna w trzech wersjach 2.0 90KM, 115 i16v140KM. Dodatkowo zaprezentowano nowy 90-konny silnik 1,9TDI, który zresztą, jak wszystkie modele, od razu zdobył popularność na rynku europejskim. Ogólnie Audi B4 miało w swojej ofercie 12 różnych silników:

  • 1.6(71KM), R4, silnik benzynowy
  • 1.6 (101KM), R4, silnik benzynowy
  • 2.0 (90KM), R4, silnik benzynowy
  • 2.0E (115KM), R4, silnik benzynowy
  • 2.0E 16V (140KM), R4, silnik benzynowy
  • 2.3E (133KM), R5, silnik benzynowy
  • 2.6E (150KM), V6, silnik benzynowy
  • 2.8E (174KM), V6, silnik benzynowy
  • S2 2.2 (230KM) R5 silnik benzynowy
  • RS2 2.2 (315KM) R5 silnik benzynowy
  • 1.9 TD (75KM), R4, silnik wysokoprężny
  • 1.9 TDI (90KM), silnik wysokoprężny

REKLAMA

Do każdego modelu z silnikiem benzynowym oprócz 1.6 można było zamówić stały napęd na cztery koła. Również, po raz pierwszy w historii 80, zaprezentowano nadwozie kombi o nazwie Avant i Cabrio, którego budowa oparta została na modelu Coupe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 1993 roku Audi wypuściła na rynek dwa nowe modele z topowym silnikiem 2.2Turbo w wersji Avant i Sedan stosując tą samą technologię co w wersji Coupe o mocy 230 Koni z 6 biegowa skrzynią i stałym napędem na 4 koła.

Oprócz zmienionego zderzaka i niektórych elementów wnętrza wersje S2 praktycznie niczym się nie różniły od innych. Dopiero zasiadając za kierownicą auta, o mocy 230 koni i momencie obrotowym 380Nm, można było poczuć różnicę gdy pierwsza setka na prędkościomierzu pojawiała się już po 6 sekundach, a dzięki doskonale zestrojonemu zawieszeniu i wyciszeniu wnętrza jazda z prędkością 250 km/h była czystą przyjemnością.

Zobacz również: Nieśmiertelna "trójka"

REKLAMA

Niestety aby teraz stać się nabywcą jednego z 306 sedanów lub 1800 wyprodukowanych Avantów trzeba być nie lada szczęściarzem. Dostępność tych jednostek, w dobrym stanie, jest bardzo niska. Oczywiście na rynku wtórnym można spotkać jeszcze wersje S2 avant, ale ich stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Dobrze zachowany model możemy jedynie znaleźć po zachodniej stronie granicy pod warunkiem, że mamy w kieszeni kilka tysięcy euro.

Fabryka z Ingolstadt przygotowała jeszcze jedną limitowaną wersję Audi 80 Competition Quattro. Auto było wyposażone w stały napęd quattro i 140 konną jednostkę napędową o pojemności 2.0 16v. Ta limitowana seria została wyprodukowana w ilości 2500 sztuk na potrzeby zdobycia homologacji w wyścigach aut turystycznych DTM. Auto wizualnie odróżniało się jedynie innymi felgami, zderzakami i lampami z modelu V6. Oprócz tego występowało tylko w trzech kolorach nadwozia o nazwach RedLaser, BlackVulcan i SilverKristall. Audi Competition również stało się poszukiwanym modelem na rynku Young timerów. Ceny tych modeli są dużo niższe niż modeli S2.

W 1994 roku na Genewskim salonie odbyła się premiera najszybszego seryjnie produkowanego kombi. Audi przy współpracy z Porsche zbudowały model Audi RS2 Avant wyposażony w podobny silnik z modelu S2 o mocy 315KM i 410 Nm.

Pierwsza setka na liczniku RS2 pojawia się już po 5.4 sekundy, druga natomiast już po 22 sekundach, a prędkościomierz zatrzymywał się dopiero przy wartości 270km/h.

Wizualnie auto szczególnie wyróżniało się od pozostałych modeli 80. Za sprawą zderzaków z dużym wlotem powietrza, soczewkowym oświetleniem, obniżonym zawieszeniem,17calowymi felgami i dużymi zaciskami, sygnowanymi znaczkiem Porsche, auto, jak na tamte czasy, wyglądało naprawdę groźnie.

Wnętrze auta zostało wyposażone w karbonowe listwy, sportowe fotele Recaro obszyte alkantarą i nową sportową kierownicę.

Obecnie na rynku wtórnym możemy spotkać wiele świetnie zachowanych modeli Audi RS2. Jednak cena jaką musimy zapłacić za taki model to minimum 10 tysięcy euro.

W 1994 roku zakończono produkcję Audi 80 na rzecz nowego modelu A4. Niektóre modele takie jak RS2 pozostały jeszcze chwilę na rynku, a modele Cabrio były produkowane do 2000 roku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA