| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Renault Kangoo czy Fiat Doblo?

Renault Kangoo czy Fiat Doblo?

Samochody osobowo-dostawcze to europejska odmiana, amerykańskiej koncepcji pick-up. Auta tej klasy nie mają być piękne, ale praktyczne. Jak w tej roli spełniają się Fiat Doblo i Renault Kangoo?

Kangoo pojawiło się na rynku w 1998 roku i z miejsca zdobyło uznanie drobnych przedsiębiorców. Kombivany oferują wnętrze zbliżone wykonaniem do jakości znanej z samochodów osobowych, a do tego dużą i ustawną przestrzeń ładunkową. Zabawa z bagażnikiem zaczyna się od 650 litrów, jednak kanapy można złożyć i w rezultacie otrzymujemy powierzchnię prostokąta o wymiarach 160 na 120 cm. Tutaj mała uwaga: Renault zdecydowało się na zawieszenie z wahaczami wzdłużnymi i skrętnymi drążkami. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się przy niewielkim załadunku, niestety przy maksymalnym obciążeniu zawieszenie może dobijać na nierównościach. Sposobem na wybrnięcie z tego problemu jest zakup przedłużonej i wzmocnionej wersji Maxi, przystosowanej do przewozu cięższych ładunków.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Kangoo

Początkowo Renault oferowało silniki benzynowe 1.2 (68 KM) i 1.4 (75 KM) oraz diesla 1.9 w dwóch wariantach mocy: 55 i 65 KM. W 2002 pojawił się nowy diesel, który jest chyba jedną najpopularniejszych opcji w wielu modelach Renault. Chodzi oczywiście o jednostkę 1.5 dCi (65 i 85 KM).

Polacy zadowoleni z Kangoo

Ciekawie przedstawia się kwestia niezawodności modelu Kangoo. Ogólne niskie oceny Europejczyków, kontrastują z zadowoleniem polskich klientów. Czyżby Polacy byli mało wymagający? Niezależnie od preferencji przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan zawieszenie (pękające drążki tylne), korozję wnętrza i układu wydechowego, a także usterki elektryczne. Właściciele zwracają też u wagę na awaryjność pilota centralnego zamka.

Fiat Doblo to konstrukcja bardzo popularna, zarówno ze względu na zastosowane rozwiązania, jak i cenę. Koncepcja całej konstrukcji jest podobna do Kangoo, podobne są też materiały we wnętrzu i poziom wyposażenia. Istnieje za to różnica w konstrukcji tylnego zawieszenia. Fiat zdecydował się na sztywną belkę i resory piórowe. Rozwiązanie archaiczne, ale sprawdzające się w samochodzie dostawczym, którego bagażnik ma wstępną pojemność 750 litrów, z możliwością powiększenia jej do 3000 litrów.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Doblo

Pod maskę Doblo trafiała pełna gama jednostek benzynowych i diesli. Silniki 1,2 i 1,4 wykonano w technice 8-zaworowej i nie grzeszyły one osiągami, chociaż paliły nawet 10litrów na 100 km. Silnik 1,6 16V palił o litr więcej, ale oferował już 103KM. Diesle o pojemności 1.9 litra występowały w 4 wariantach mocy i w dwóch wersjach technologicznych: JTD i Multijet. Najsłabszy w gamie był silnik Diesla 1,9D o mocy zaledwie 63 KM.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »