| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Renault Kangoo czy Fiat Doblo?

Renault Kangoo czy Fiat Doblo?

Samochody osobowo-dostawcze to europejska odmiana, amerykańskiej koncepcji pick-up. Auta tej klasy nie mają być piękne, ale praktyczne. Jak w tej roli spełniają się Fiat Doblo i Renault Kangoo?

Kangoo pojawiło się na rynku w 1998 roku i z miejsca zdobyło uznanie drobnych przedsiębiorców. Kombivany oferują wnętrze zbliżone wykonaniem do jakości znanej z samochodów osobowych, a do tego dużą i ustawną przestrzeń ładunkową. Zabawa z bagażnikiem zaczyna się od 650 litrów, jednak kanapy można złożyć i w rezultacie otrzymujemy powierzchnię prostokąta o wymiarach 160 na 120 cm. Tutaj mała uwaga: Renault zdecydowało się na zawieszenie z wahaczami wzdłużnymi i skrętnymi drążkami. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się przy niewielkim załadunku, niestety przy maksymalnym obciążeniu zawieszenie może dobijać na nierównościach. Sposobem na wybrnięcie z tego problemu jest zakup przedłużonej i wzmocnionej wersji Maxi, przystosowanej do przewozu cięższych ładunków.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Kangoo

Początkowo Renault oferowało silniki benzynowe 1.2 (68 KM) i 1.4 (75 KM) oraz diesla 1.9 w dwóch wariantach mocy: 55 i 65 KM. W 2002 pojawił się nowy diesel, który jest chyba jedną najpopularniejszych opcji w wielu modelach Renault. Chodzi oczywiście o jednostkę 1.5 dCi (65 i 85 KM).

Polacy zadowoleni z Kangoo

Ciekawie przedstawia się kwestia niezawodności modelu Kangoo. Ogólne niskie oceny Europejczyków, kontrastują z zadowoleniem polskich klientów. Czyżby Polacy byli mało wymagający? Niezależnie od preferencji przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan zawieszenie (pękające drążki tylne), korozję wnętrza i układu wydechowego, a także usterki elektryczne. Właściciele zwracają też u wagę na awaryjność pilota centralnego zamka.

Fiat Doblo to konstrukcja bardzo popularna, zarówno ze względu na zastosowane rozwiązania, jak i cenę. Koncepcja całej konstrukcji jest podobna do Kangoo, podobne są też materiały we wnętrzu i poziom wyposażenia. Istnieje za to różnica w konstrukcji tylnego zawieszenia. Fiat zdecydował się na sztywną belkę i resory piórowe. Rozwiązanie archaiczne, ale sprawdzające się w samochodzie dostawczym, którego bagażnik ma wstępną pojemność 750 litrów, z możliwością powiększenia jej do 3000 litrów.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Doblo

Pod maskę Doblo trafiała pełna gama jednostek benzynowych i diesli. Silniki 1,2 i 1,4 wykonano w technice 8-zaworowej i nie grzeszyły one osiągami, chociaż paliły nawet 10litrów na 100 km. Silnik 1,6 16V palił o litr więcej, ale oferował już 103KM. Diesle o pojemności 1.9 litra występowały w 4 wariantach mocy i w dwóch wersjach technologicznych: JTD i Multijet. Najsłabszy w gamie był silnik Diesla 1,9D o mocy zaledwie 63 KM.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK