| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Toyota Avensis czy Mazda 626?

Toyota Avensis czy Mazda 626?

Samochody z Japonii zwykle nie są porywające stylizacyjnie, jednak oferują nowoczesną technologię, niezawodność i komfort. Toyota Avensis i Mazda 626 stanowią tego doskonały przykład.

Ostatnia generacja 626 była wytwarzana w latach 1997–2002. Sylwetka samochodu to zwyczajnie 3 bryły, koła i drzwi. Podobny brak przywiązania do stylu znajdziemy w środku. Proste linie, średniej jakości materiały oraz kilka udogodnień w postaci schowków i uchwytów na napoje. Jednak ci którzy decydowali się na 626 nie szukali wcale eleganckiej i porywającej linii, a niezawodności. Samochód w swoim czasie określany był mianem japońskiego Mercedesa.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazdzie 626

Solidnie acz nudno

Jedną z pierwszych rzeczy na które się natkniemy w kontakcie z 626 to solidność montażu wszystkich elementów. Nic tu nie skrzypi ani nie trzeszczy. Fotele są wygodne, a zawieszenie dobrze się sprawuje w każdych warunkach. Szkoda, że inżynierowie nie dopracowali układu kierowniczego, jest on dość nieprecyzyjny i nie współgra z zawieszeniem. Podobnie jest z fabrycznymi hamulcami, które szybko się zużywają i lubią się przegrzewać. Mimo to 626 to doskonały samochód rodzinny: przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 500 litrów pozwalają na długie wakacyjne wyjazdy.

Przy wyborze jednostki napędowej, warto zwrócić uwagę na moc. 90-konna odmiana silnika 1,8 i 100-konna odmiana diesla o pojemności 2 litrów to propozycje dla leniwych kierowców. Lepiej zdecydować się na jednostkę benzynową o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM (chociaż odmiana 115-konna w warunkach miejskich wystarcza) lub diesla o mocy 110KM. Nowoczesne silniki Mazdy wymagają dbałości i regularnych przeglądów. Słabym punktem modelu 626 jest też alternator.

Ładniejszy Avensis

Na tle Mazdy, stylistycznie Toyota prezentuje się trochę lepiej. Samochód wchodząc na rynek w 1998 zastąpił legendarną Carinę E, samochód dopracowany i niezawodny. Te dwie cechy Avensis odziedziczył po swoim poprzedniku. Wnętrze, mimo tego iż równie nudne co w 626, jest przestronne i dobrze wyciszone. Bagażnik jest praktycznie taki sam jak u konkurenta. Zawieszenie Toyoty i jej układ kierowniczy jest o niebo lepszy niż w 626 – auto zachowuje się pewnie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Toyota początkowo przeszczepiła do Avensisa jednostki napędowe z Cariny, na szczęście później powoli unowocześniła i rozbudowała gamę jednostek napędowych. Po faceliftingu z 2000 silniki benzynowe otrzymały technologię zmiennych faz rozrządu (VVT-I), co zwiększyło ich osiągi, poprawiło spalanie i podniosło moc: jednostka 1,8 miała 130 KM, a z dwulitrowej benzyny, inżynierowie wykrzesali 150 KM. Rok wcześniej w ofercie pojawił się nowoczesny diesel D-4D o mocy 112 KM (później zmniejszonej do 110 KM).

Mimo że obydwa samochody są produkcji japońskiej, mają podobne zalety i są równie niezawodne, to jednak Toyota wydaje się bardziej dostosowana do gustów Europejczyków. Nic dziwnego, otóż zbudowano ją z myślą o klientach ze Starego Kontynentu. To z kolei przekłada się na jej popularność i cenę rynkową. Średnia cena 626 to 15 tysięcy złotych. Toyota Avensis jest zwykle o około 2–3tysiące droższa. Wybór pozostaje więc kwestią gustu i zasobności portfela.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »