REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Ogolony traper

Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Hilux powstała w konkretnym celu. Nie dla „segmentu klientów” wymyślonego przez speców od marketingu. Raczej nie dla osób prywatnych, tylko dla profesjonalistów. Okazuje się mimo wszystko, że najnowsza wersja jest jeszcze bardziej ucywilizowana, niż poprzednia.

Do nowoczesnego, wygodnego SUVa Hiluxowi nieco „brakuje”. Różnice widać gołym okiem, chociaż nabywcom zdaje się to nie przeszkadzać . Trzeba przyznać, że nadwozie typu pick-up, które i tak ma wielu zwolenników, niełatwo uczynić atrakcyjnym dla oka. Okazuje się, że potężna Toyota po ostatnim liftingu prezentuje się tyleż okazale, co lekko   i atrakcyjnie. Przód ze zmienioną atrapą chłodnicy wygląda niemal jak w osobówce. Reszta nadwozia to wciąż ten sam, solidny i ponadczasowy Hilux, tylko jakby ogolony i uczesany.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Terenowa ciężarówka Toyoty zawsze znana była ze swojego kompaktowego wnętrza, kabiny, w której kierowca i pasażerowie czują się, jak w zwyczajnym samochodzie. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, pompowanego przepychu i tanich zabiegów stylistycznych. Jest mnóstwo funkcjonalności, dużo miejsca, nawet na tylnej kanapie. Wrażenie samochodu osobowego zmienia tylko perspektywa, z jakiej obserwuje się drogę. Nad mijanymi samochodami po prostu się góruje, nawet nad niektórymi potężniejszymi na pierwszy rzut oka SUV-ami.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Auto, które większość czynności związanych z  jazdą wykonuje samo – użytkownik kręci tylko kierownicą, dodaje gazu i hamuje, w ostateczności zmienia biegi – to nie Hilux. Tutaj jest sporo do roboty, ale jej wykonywanie, to czysta przyjemność. Za wybór rodzaju napędu odpowiada mniejsza dźwignia umieszczona tuż obok tej od zmiany biegów. Automatyczna skrzynia zamiast zwykłego „D” ma takie tajemnicze opcje, jak 4-D, 3, 2-L. Wszystko po to, żeby kierowca mógł optymalnie dostosować dystrybucję mocy na poszczególne koła w zależności od warunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Skrzynia pracuje płynnie, jedyne do czego można się przyczepić, to przełącznik napędów, który do pracy wymaga spełnienia pewnych warunków, na przykład zatrzymania się, co w terenie może przesądzić o utknięciu w jakimś grząskim miejscu. Dlatego lepiej wiedzieć, na co można trafić po drodze i przygotować auto zawczasu. Trzylitrowy, stusiedemdziesięciokonny diesel w odpowiednich rękach da sobie radę w każdej sytuacji. Zawieszenie Hiluxa sprawdza się w przewozach towarowych w terenie, lecz gdyby chcieć używać tego auta do samej czystej zabawy, to resory piórowe z tyłu i sztywny most napędowy nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wysokość i kształt nadwozia oraz charakterystyka zawieszenia nie ułatwiają Hiluxowi szybkiej jazdy po autostradzie, ale nie do tego przecież został stworzony. On ma dostarczać potrzebne towary i sprzęt w miejsca, do których dotarcie zwykłymi środkami transportu jest prawie niemożliwe, a co najmniej niebezpieczne. Jednak jego atrakcyjna cena i przestronne, cywilne wnętrze predysponują go także, szczególnie po założeniu sztywnej zabudowy przestrzeni ładunkowej, do funkcji uniwersalnego auta rodzinnego.

Toyota Hilux -tył/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przednie fotele
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -schowek pod tylną kanapą
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -silnik
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód
Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA