REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Doblo: kanciaste jest piękne

Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Produkowany od 2000 roku Fiat Doblò jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych i popularnych aut dostawczych, szczególnie w naszej części Europy i Ameryce Południowej. Prosty kształt zawsze był jego mocną stroną i dobrym rozwiązaniem dla podwyższenia funkcjonalności. Nowa wersja jest tego potwierdzeniem.

REKLAMA

Kanciaste nie musi być brzydkie, a już na pewno nie sztampowe. To chyba było założenie projektantów nowej wersji tego średniego kombivana Fiata. Udało się. Renesansowe kształty nadwozia Doblò wyróżniają go z tłumu aut o podobnych zadaniach. Jego przód jest może nie tyle piękny, co po prostu sympatyczny, wznosząca się linia okien, niespotykana u konkurencji, wraz z wydatnymi nadkolami nadają mu dynamiki i wrażenia solidności.

REKLAMA

Prawdziwe swoje rozmiary Doblò zdradza po zajęciu miejsca za kierownicą. Wrażenie przestrzeni jest porównywalne z jazdą autokarem, widoczność jest również doskonała, komfort wystarczający, jak na auto z dostawczymi korzeniami bardzo dobry. Same wyposażenie wnętrza jest standardowe, choć uwagę zwraca duża liczba półek – w desce rozdzielczej, nad szybą przednią. Są też inne schowki i kieszenie – czyli wszystko, czego potrzeba na co dzień do pracy, jak i po niej. Plastiki nie wyglądają może na bardzo drogie, ale są przynajmniej odporne na intensywną eksploatację. Całość rozwesela dwukolorowe wykończenie deski i tapicerki.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

REKLAMA

Siedzi i kieruje się wygodnie, jedyne zastrzeżenie powstało w stosunku do tylnej kanapy. Konkurencja potrafi ją dzielić i suwać, nie mówiąc o wyjmowaniu poza auto dla powiększenia przestrzeni bagażowej. Tu niestety drugi rząd siedzeń jest zafiksowany na zawiasach i choć można go swobodnie składać i zwijać, to usunąć niestety nie. Miałem pewien pomysł, któremu sprzyjała wyjątkowo niska krawędź załadunku i prosty kształt nadwozia. Chciałem przewieźć mały motocykl we wnętrzu Doblò, co udałoby się, gdyby wyjąć chociaż pojedyncze siedzenie i nawet nie zostawiać w garażu, też zmieściłoby się złożone w innym miejscu. Bagażnik ma jeszcze jedną zaletę – sztywną półkę, którą można ustawiać na dwóch poziomach.

Auto prowadzi się jak osobówka. Nawet na pusto wchodzi w zakręty jak po sznurku. Silnik wysokoprężny Multijet o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią daje niezłą dynamikę i elastyczność, jedynie hałasem nadrabia charakter. Ale to dopiero, jak się go pogoni na wyższe obroty, co do normalnej jazdy w ogóle nie jest konieczne, gdyż maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 290 Nm jest dostępny już od 1500 obrotów na minutę. Choć bardzo się staraliśmy zmusić Doblò do spalenia więcej, niż 6 litrów na setkę,  pozostał niewzruszony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Doblo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ceny Doblò w zależności od wersji – a jest ich sporo, w różnych odmianach – ciężarowej, skrzyniowej, przedłużanej, podwyższanej, siedmioosobowej - zaczynają się od 59200 złotych, obecnie w promocji nawet 5000 mniej. Testowana wersja zbliża się ceną do 80000 złotych, co jak na poziom wyposażenia i wielkość auta nie jest kwotą wygórowaną. Dodatkowo cieszy długi okres między przeglądami, który wynosi 35000 kilometrów. Ciekawa i konkurencyjna to propozycja na naszym rynku.

Fiat Doblo 0bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przób
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przód
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -zegary
Maciek Medyj
Fiat Doblo -wnętrze
Maciek Medyj
Fiat Doblo -fotel kierowcy
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tylna kanapa
Maciek Medyj
Fiat Doblo -złożone tylne siedzenia
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Fiat Doblo -silnik
Maciek Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA