REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Elantra: W nowym stylu

Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

Powiew świeżości z dalekiego wschodu przywiał kilka nowych modeli. Jednym, z nich jest kolejna generacja Elantry – kompaktowego sedana, gotowego do walki o miejsce w sercach polskich klientów.

Nową stylistyczna koncepcja Hyundai’a  widoczna jest w coraz większej liczbie modeli. Nie ma już w niej cienia anonimowości jaką niosły modele tego producenta w latach 90. Teraz trzeba zwrócić na siebie uwagę. Klienci kupują bowiem oczami. Szukając kompaktowego sedana na pewno zwrócą wiec uwagę na Elantre. Dawniej nie wyróżniający się kompakt, o którym wiele osób w ogóle nie słyszało, a dziś model zewnętrznie niemal identyczny z większym i40 w wersji sedan. Odważne boczne przetłoczenia, duże, wyraziste lampy i linia w stylu coupe – to cechy charakterystyczne.

REKLAMA

Zobacz też: Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Wnętrze jest kontynuacją ciekawej stylistyki. Uwagę zwracają czarno-czerwone obicia oraz czerwona nic jakiej użyto do przeszycia materiałów. Sama kabina okazuje się przestronna.  Relatywnie krótki przód pozwolił wygospodarować odpowiednią przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu oraz przyzwoity bagażnik o pojemności 485 litrów. Niestety jego klapa nie ma uchwytu do zamykania od wewnętrznej strony, zaś otwieranie możliwe jest tylko z kluczyka lub wnętrza. Sama deska rozdzielcza ma tradycyjną dla nowych Hyundai’ów, kosmiczną stylistykę. Górna część kokpitu zrobiona została z miękkiego materiału, reszta z twardych plastików, ale wszystko zmontowano porządnie. Zegary okazują się czytelne, szkoda tylko, że seryjne radio nie ma RDS-u. Testowaną wersję wyposażono bogato. Nie zabrakło nawet podgrzewanej tylnej kanapy, co w klasie kompaktów zasługuje na uznanie.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Pierwsze wrażenie po przekręceniu kluczyka to cisza. Benzynowa jednostka 1.6 o mocy 132 koni, na biegu jałowym jest niemal niesłyszalna. Na wysokich obrotach hałas rośnie, jednak widać, że postarano się wyciszyć wnętrze znacznie lepiej niż w starszych modelach tej marki. Charakterystyka pracy silnika jest typowa dla tradycyjnych benzyniaków. Aby jechać dynamicznie trzeba korzystać z wyższych obrotów, maksymalny moment obrotowy (158 Nm) jest bowiem dostępny przy 4850 obr./min. Spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. Podczas miejskiej jazdy oscylowało w granicach 8-10 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Podwozie Elantry pozwala na całkiem dynamiczną jazdę, bez obawy o bezpieczeństwo. Auto poprawnie prowadzi się w zakrętach, a wspomaganie układu kierowniczego, mocne na parkingu, dobrze dostosowuje się do większych prędkości. Elantra nieco zbyt nerwowo zachowuje się jednak na krótkich nierównościach. Całą kabinę przechodzi nieprzyjemny dreszcz. Tu przydała by się lepsza amortyzacja. Może nawet bardziej miękkie zawieszenie, bo zestrojenie podwozia jest dość sztywne, a to przecież rodzinne, a nie sportowe auto.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Elantra jest kolejnym dowodem na to, że koreańskie modele prezentują się coraz ciekawiej. Ma jednak kilka niedociągnięć. Oferta przewiduje tylko jeden silnik, brak niestety diesla. Uboga oferta jednostek napędowych i niewielka lista opcji na pewno nie ułatwią walki o mocną rynkową pozycję. Stylistyka jest jednak przekonująca i na pewno znajdzie wielu zwolenników, którzy pomyślą: „ładny, wiec biorę”. Za najtańszą wersję Classic Plus trzeba zapłacić 60 900 zł, za kolejną – Comfort – 67 900 zł, zaś najbogatsza Style to wydatek 73 900 zł. Kompaktowy Hyundai ma jednak wielką zaletę. Nawet jeśli kupicie najtańszą wersję, wasz sąsiad i tak pomyśli, że pod domem stoi i40-tka.  

Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra fotel kierowcy
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tylna kanapa
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra silnik
Michał Karczewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA