| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Pierwsza jazda: Citroen DS5

Pierwsza jazda: Citroen DS5

Gama modeli DS powiększyła się o kolejne auto. W dodatku największe i najbardziej luksusowe. Przyjrzeliśmy mu się bliżej podczas oficjalnej premiery na polskim rynku.

Podczas prezentacji mieliśmy okazję jeździć dwiema odmianami DS5 – 163 konnym dieslem 2.0 HDI, połączonym z automatyczną skrzynią biegów, oraz wersja hybrydową, czyli mającą w swoich trzewiach 200 konnego diesla i baterię akumulatorów w okolicach tylnej osi. Mnie do gustu bardziej przypadła pierwsza z nich, a zatem ta bardziej tradycyjna. 163 konie wystarczą do sprawnego przemieszczania DS5, a skrzynia kulturalnie zmienia poszczególne przełożenia. W dodatku taki automat świetnie pasuje do charakteru auta. Spalanie? Wskazania komputera podczas krótkiej przejażdżki trudno uznać za miarodajne. Producent zapewnia, że takie auto średnio spali 6.1 litra na setkę. Wersja hybrydowa ma pod maska mocniejszego diesla, wiec i dynamika jest nieco lepsza. Niestety silnik połączono ze zautomatyzowaną (a nie automatyczną) skrzynią, a zatem przed każdą zmiana przełożenia czeka nas charakterystyczne „przyhamowanie”.

Zobacz też: Test Citroen C3: pojazd dla artysty

Plusem jest za to możliwość korzystania z napędu na cztery koła, a podczas wolnej jazdy – trybu w pełni elektrycznego (akumulatory ładują się podczas hamowania, a poszczególne tryby jazdy wybiera się selektorem umieszczonym w tunelu środkowym). W danych technicznych przeczytamy, że taka wersja spali średnio 4.1 litra. Na pewno przyjdzie czas na sprawdzenie tych obietnic.

Na polskim rynku ceny DS5 startują od 99 900zł za wersję 1.6 e-HDI o mocy 110 koni. Każde auto ma na pokładzie ESP, automatyczną dwustrefową klimatyzację oraz alufelgi. Za najtańsza odmianę benzynową zapłacimy 103 200. Będzie to 1.6 THP (155 koni) z automatem. 200-konna benzyna z manualną przekładną to wydatek przynajmniej 116 200.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Z kolei 163-konny diesle 2.0 HDI kosztuje przynajmniej 106 200 zł za wersję z manualną oraz od 123 200 zł za odmianę z automatyczną skrzynią (w drugim przypadku standardem jest bogatszy pakiet wyposażenia So Chic). Fani ekologicznych rozwiązań, czyli wersji hybrydowej, musza zapłacić przynajmniej 143 200 zł. 

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroeny DS
Citroeny DS

Citroen DS5 bagażnik
Citroen DS5 bagażnik

Citroen DS5 nawiew
Citroen DS5 nawiew

Citroen DS5 bagażnik
Citroen DS5 bagażnik

Citroeny DS
Citroeny DS

Citroen DS5 tylna kanapa
Citroen DS5 tylna kanapa

Citroen DS5 tył
Citroen DS5 tył

Hybrydowy Citroen DS5 tył
Hybrydowy Citroen DS5 tył

Citroen DS5 przód/bok
Citroen DS5 przód/bok

Hybrydowy Citroen DS5 tylna kanapa
Hybrydowy Citroen DS5 tylna kanapa

Citroen DS5 przód
Citroen DS5 przód

Hybrydowy Citroen DS5 przednie fotele
Hybrydowy Citroen DS5 przednie fotele

Citroen DS5 tył
Citroen DS5 tył

Hybrydowy Citroen DS5 kierownica
Hybrydowy Citroen DS5 kierownica

Hybrydowy Citroen DS5 przód
Hybrydowy Citroen DS5 przód

Citroen DS5 tył
Citroen DS5 tył

Citroen DS5 przód
Citroen DS5 przód

Citroen DS5 kierownica
Citroen DS5 kierownica

Citroen DS5 silnik
Citroen DS5 silnik

Citroen DS5 fotel
Citroen DS5 fotel

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

N Dorfina – niezależni doradcy finansowi

Doradcy finansowi N Dorfina

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »