| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Dacia Sandero: auto dla Polaka

Test Dacia Sandero: auto dla Polaka

Dla większości Polaków kupujących nowe auta, to właśnie cena jest kluczowym kryterium wyboru. Sandero okazuje się jednym z najtańszych sposobów na miejski samochód prosto z salonu.

Przeciętny zjadacz chleba, gdy wspólnie z żoną uskłada juz około 50 tysięcy złotych, zaczyna myśleć nowym aucie. Najlepiej takim, którym będzie mógł jeździć przynajmniej przez kolejne 10 lat. W dodatku tanio i bezawaryjnie. Jeśli wybierze Sandero – zostanie mu jeszcze na wakacje w Tunezji. Wysokie rachunki na stacjach benzynowych spowodowały, że o zużycie paliwa w konkretnych modelach klienci salonów pytają częściej niż dawniej. Testowane Sandero zaopatrzono w instalację gazową LPG. Czy dzięki temu jest to dobra alternatywa dla autobusu.

Nasze pierwsze spotkanie z Sandero odbyło się za pośrednictwem wersji Stepway. Zrobiła bardzo dobre wrażenie – tani sposób na jazdę po słabych drogach i niezbyt trudnych bezdrożach. Tym razem wersja, która przy Stepway’u wygląda budżetowo. Jednak w rzeczywistości to najbogatsza odmiana Laureate, ale zasilana za pomocą wspomnianej instalacji LPG produkcji Landi Renzo. Z zewnątrz ciemnoszary kolor i alufelgi o nienachalnej stylizacji pozwalają doskonale wtopić się w uliczny ruch.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Sandero

Wnętrze wersji Laureate Black Line jest niemal identyczne jak w odmianie Stepway. Różni się jedynie kolorystyką. Prosty i czytelny kokpit ograniczony został do niezbędnego minimum. Materiały, choć twarde, spasowane bardzo porządnie. Funkcjonalna różnica to możliwość regulacji wysokości fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej. Odmiana Laureate ma też komputer pokładowy - ale nie w momencie, gdy na pokładzie znajduje się instalacja gazowa - oraz białe zegary. Jest za to wskaźnik ilości gazu - tuż obok lewarka. Dzięki skromnej desce rozdzielczej z przodu miejsca jest sporo. Z tyłu również nie jest źle, jednak najlepsze wrażenie robi bagażnik – 320 litrów w aucie klasy B to świetny wynik.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

Testowaną wersję napędzał znany z Clio benzynowy silnik 1.2 16v o mocy 75 koni. Wystarczy on jedynie do miasta. W praktyce jest także dość głośny. Wynika to z faktu, że aby przyśpieszać, trzeba go wysoko kręcić. Dzięki dobrze dobranej i porządnie zestrojonej instalacji gazowej, nie ma tu różnicy przy jeździe na gazie lub benzynie. Źródło zasilania można zmienić w dowolnym momencie, przyciskiem na wskaźniku poziomu gazu, co również odbywa się całkowicie płynnie. Gdy skończy się gaz, instalacja automatycznie przełącza się na benzynę. Wszystko niezauważalnie i bez szarpnięć. Łączny zasięg Sandero z podwójnym zasilaniem może być imponujący (zbiornik paliwa ma 50 litrów, a gazu – 34). Spalanie gazu przy miejskiej jeździe na wysokich obrotach to mniej więcej 10 litrów na setkę.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W aktualnej ofercie na rok 2012 wersja 1.2 16v z LGP dostępna jest jedynie w wyposażeniu Arctica. Kosztuje 38 700 zł. Chcąc kupić odmianę Laureate, trzeba zdecydować się na jednostkę 1.6 84 KM. Takie auto kosztuje 41 350 zł. To i tak niewiele jak na model klasy B prosto z salonu. Dla osób, które oczekują jedynie taniej jazdy i koniecznie chcą mieć nowe auto (3-letnia gwarancja) - jest to ciekawa propozycja. A już na pewno dobra alternatywa dla zatłoczonego autobusu i biletu miesięcznego, który w Warszawie kosztuje mniej więcej tyle, ile pełny zbiornik gazu do Sandero

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Sandero 1.2 16v LPG bagażnik. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG bagażnik. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -zegary. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -zegary. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -silnik. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -silnik. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tylna kanapa. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tylna kanapa. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -fotel kierowcy. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -fotel kierowcy. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bagażnik. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bagażnik. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok/przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok/przód. fot. Maciek Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Rozwoju Biznesu

Firma doradczo-szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »