| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Fiat Punto Evo 1.4 Multiair: Ewolucja i kropka

Test Fiat Punto Evo 1.4 Multiair: Ewolucja i kropka

Testowanej przez nas wersji Punto Evo nie ma już w ofercie. Mimo to warto przyjrzeć się jak wygląda popularny Fiat w sportowej odmianie. Na ulicach brylują bowiem budżetowe czarne klamki i plastikowe kołpaki.

Debiutujące w 2006 roku Grande Punto, szybko stało się przebojem. Okazało się sporo większe od poprzednika i miało przód, nawiązujący do stylistyki Maseratti. Było to skutecznym sposobem na klientów. Trzy lata później przyszedł czas na lifting. Nowa wersja zyskała zmodernizowany przedni pas, nowe tylne lampy i zupełnie inną deskę rozdzielczą. Przydomek Grande został zastąpiony przez Evo (jak ewolucja). Producent nie zdecydował się jednak na usunięcie z oferty starszego modelu. Oba były do tej pory oferowane równolegle. Punto Evo w testowanej odmianie wygląda rasowo. Ma niskoprofilowe opony na efektownych alufelgach, czerwone zaciski hamulców, spojlery i trzydrzwiowe nadwozie, które dodaje dynamiki. Mimo, że jestem zwolennikiem wersji przypominającej Maseratti, testowana specyfikacja Punto Evo prezentuje się wyjątkowo dobrze. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiacie Grande Punto

Wnętrze modelu jest wyraźnie ładniejsze od tego z Grande Punto. Kokpit ma ciekawszy, bardziej młodzieżowy kształt, elementy konsoli środkowej przywodzą na myśl inne nowe modele Fiata, zaś zestaw zegarów jest niemal żywcem przeniesiony z większego Bravo. Przez cała długość deski rozdzielczej biegnie miękka, perforowana wstawka z czerwonego tworzywa. W centralnej części umieszczono radioodtwarzacz pokryty lakierem fortepianowym, zaś poniżej – panel automatycznej klimatyzacji. Wnętrze, zwłaszcza z przodu, jest przestronne i obszerne. Przednie fotele, tradycyjnie dla Fiata, zamocowano dość wysoko. W mieście oznacza to lepszą widoczność, ale kierowcom żądnym sportowej pozycji za kierownica - może się nie spodobać. Z tyłu przestrzeni jest tyle co w konkurencyjnych modelach. Bagażnik ma 275 litrów pojemności (1030 litrów po złożeniu kanapy). Czeka w nim też niespodzianka – basowy głośnik będący elementem seryjnego zestawu audio.

Najciekawsze rozwiązanie testowanego Punto Evo znajdziemy pod maską. Jest tam doładowany benzyniak o pojemności 1.4 i mocy 135 koni mechanicznych. Jednostka nie oferowana juz niestety w tym modelu. A szkoda, bo maksymalny moment obrotowy wynosi 206 Nm i dostępny jest przy 1750 obr./min. Dynamika jest zadowalająca, choć, jak na taką moc w małym aucie, głowy nie urywa. Trzeba się też liczyć ze spalaniem na poziomie 10 litrów. Stosując zasady eco-drivingu na pewno uda się uzyskać lepszy rezultat. Pomoże w tym seryjny system start&stop. Do przeniesienia napędu służy sześciostopniowa skrzynia. Skok lewarka jest jednak za długi, a i precyzja powinna być lepsza.

Zobacz też: Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Największym minusem testowanego auta jest to, że nie można go kupić. Obecnie trzydrzwiowa odmiana dostępna jest w wersji 65 lub 75-konnej. W przypadku pięciodrzwiowej - silnik 1.4 może mieć maksymalnie 105 koni. Gdy auto znajdowało się w ofercie, jego cena oscylowała wokół 65 tysięcy złotych. W standardzie było też bogate wyposażenie. Obecnie amatorzy szybkiej jazdy muszą zdecydować się na Abartha. Na koniec warto dodać, że do salonów wkracza właśnie wersja po kolejnym liftingu. Dotyczy on także nazwy – teraz, jak dawniej, będzie to po prostu Punto.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Punto Evo kokpit fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo kokpit fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo tył fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo tył fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo bok fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo bok fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo fotele fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo fotele fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo kanapa tylna fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo kanapa tylna fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo składane fotele fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo składane fotele fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo bagażnik fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo bagażnik fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo wnętrze fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo wnętrze fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo zegary fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo zegary fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo silnik fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo silnik fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo przód fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo bok fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo bok fot. Maciej Medyj

Fiat Punto Evo tył fot. Maciej Medyj
Fiat Punto Evo tył fot. Maciej Medyj

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »