REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Touran: Cross is not over

Maciej Medyj
Volkswagen Cross Touran przód
Volkswagen Cross Touran przód

REKLAMA

REKLAMA

Moda na terenową stylizację dotyka dziś głównie klasę kompakt. Sama koncepcja narodziła się wśród minivanów i kombi, które są predysponowane do wycieczek za miasto, gdzie niekoniecznie jest sucho i twardo.

REKLAMA

Określenie crossover znaczy tyle, co skrzyżowanie, czy raczej krzyżówka, połączenie dwóch – w tym przypadku klas, a więc jest celowo dwuznaczne. Podobnie jest z nazwą stylizacji Volkswagena Tourana - „Cross Touran”. Do właściwości terenowych jest mu raczej daleko ze stosunkowo niskim prześwitem i napędem na jedną oś, ale plastikowe elementy ochronne wokół auta i tak zachęcają do wyprawy poza asfalt. Nadają wyglądowi auta zupełnie nowego charakteru. Jasne, zwykły Touran jest sam w sobie przystojny w swoim nieskomplikowanym kształcie. Jednak połączenie jasnego lakieru i ciemnych plastików dużo bardziej przyciąga zaciekawione spojrzenia.

REKLAMA

We wnętrzu samochodu panuje wzorowy porządek wizualny. Jedynie siedzenia starają się wnieść nieco awangardy swoim pikowaniem i paskowaniem. Układ elementów deski rozdzielczej jest typowy dla Volkswagena, przemyślany i łatwy w bezwzrokowej obsłudze. Fikuśne fotele są miłe dla pleców i innych części ciała, wszystkie 5 ma swoją regulację, może prócz wysokości z tyłu. Dzięki temu kabina oferuje spore możliwości adaptacyjne – w zależności, czy przewozi się więcej osób, czy więcej bagaży. Jest też sporo miejsca na drobiazgi w wielu pojemnych kieszeniach i schowkach, więc lepiej pamiętać, co się gdzie schowało, bo potem można dużo czasu spędzić na szukaniu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Touran

REKLAMA

Napęd testowanego Tourana stanowi zgrana para: stuczterdziestokonny diesel sprzężony z sześciobiegową skrzynią DSG. Całość napędza jedynie przednią oś – szkoda, bo napęd na cztery koła przestaje być wyznacznikiem dla aut terenowych, ale także warunkiem komfortu i maksymalnego bezpieczeństwa. Jednak na suchej nawierzchni Touran i tak bardzo skutecznie i płynnie udostępnia swoją moc i spory moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Skrzynia często i szybko zmienia biegi, więc w kabinie jest cicho, chyba że zajdzie potrzeba wciśnięcia gazu do dechy, wtedy poziom hałasu wyraźnie wzrasta. W teście w cyklu mieszanym spalanie nie przekroczyło 7 litrów na setkę.

Zawieszenie Tourana jest dość sztywno zestrojone, ale nie odczuwa się tego na normalnych drogach, dopiero na dziurawych. Niskoprofilowe opony wydawało by się nie lubią tych ostatnich, jednak nie jest to szczególnie odczuwalne w kabinie. Ma się świadomość ich cierpienia, ale nie przenosi się ono na ciała kierowcy i pasażerów. Dobra trakcja nie jest zazwyczaj cechą vanów, ale Touran jest wyjątkiem. Prowadzi się jak przyklejony, również dzięki niezbyt mocno wspomaganemu, szybkiemu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. I hamuje tak samo dobrze, jak przyspiesza. Systemy bezpieczeństwa czynnego nie mają przy tym za dużo roboty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Budżetowy crossover Dacii

Touran to chętnie wybierane przez klientów auto rodzinne i trudno się temu dziwić. Jest pojemny, ze świetnym rozplanowaniem i organizacją wnętrza, dynamiczny i jednocześnie oszczędny. Prowadzi się go z przyjemnością i poczuciem sporej rezerwy bezpieczeństwa , po prostu bezstresowo. Kierowca może delektować się trasą, a pasażerowie mijanymi krajobrazami – nic nie zakłóca tej sielanki. Podstawową wersję Trendline z silnikiem 1.2 TSI można mieć za niecałe 72 tysiące. Testowany Cross to wydatek od 89090 zł z silnikiem 1.4. Opcja, w jakiej skonfigurowana była nasza testówka zaczyna się od kwoty 107790 złotych, a lista wyposażenia opcjonalnego też jest długa i szaleństwo może się skończyć nawet na 150 tysiącach, choć w ofercie są dostępne różne dodatkowe pakiety, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie nie narażając się na zbyt duże koszty .

Volkswagen Cross Touran bok
Volkswagen Cross Touran tył
Volkswagen Cross Touran boku
Volkswagen Cross Touran konsola
Volkswagen Cross Touran fotele
Volkswagen Cross Touran stolik
Volkswagen Cross Touran fotele z tyłu
Volkswagen Cross Touran kabina
Volkswagen Cross Touran schowek
Volkswagen Cross Touran bagażnik
Volkswagen Cross Touran składane fotele
Volkswagen Cross Touran silnik
Volkswagen Cross Touran róg z przodu
Volkswagen Cross Touran z boku
Volkswagen Cross Touran z przodu
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA