| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Toyota Yaris D-4D: Bez szaleństwa

Test Toyota Yaris D-4D: Bez szaleństwa

Pierwszy Yaris był synonimem nowoczesności. Stylistyka, wnętrze - szczególnie zestaw zegarów, silniki VVT-i, pozostawiły konkurencję w tyle. Zresztą wtedy klasa B nie była tak zatłoczona, jak dzisiaj. Czy mała Toyota może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Nawet się nie stara.

Firma ostatnio unika eksperymentów i orientuje się na klienta, na jak najszersze ich grono. Nowy Yaris rzeczywiście może się podobać tak samo młodym, jak i emerytom. Na pewno nie można już o nim powiedzieć, że jest typowo “kobiecy”. Kształt nadwozia nawiązuje do obowiązującej linii Toyoty zorientowanej na europejskie gusta, lecz z mocnym zaznaczeniem japońskich korzeni. Zazdrosnych spojrzeń raczej nie przyciąga.

Szarość minimalistycznego wnętrza Yarisa ożywiają jaśniejsze fragmenty foteli i deski rozdzielczej, interesująco niesymetrycznej z wydzielonymi zespołami klimatyzacji i audio-navi. Taki podział zadań sprzyja ergonomii, jedynie gniazdo zapalniczki umieszczono w nie najszczęśliwszej lokalizacji. Poza tym wszystko jest pod ręką i czytelne, jak wielki prędkościomierz. Niewielką pojemność zamykanego schowka rekompensuje kilka mini-półek i pojemne kieszenie w drzwiach oraz w oparciach foteli.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Yaris

Jeśli chodzi o miejsce za kierownicą, to jak dla mnie ta ostatnia ma dość dziwny kąt i słabo się da to zmienić mimo regulacji. Ustawienia fotela można zmieniać w szerokim zakresie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji. Podobnie jest z tyłu, przynajmniej dla pasażerów dwóch skrajnych miejsc. Nad głową i przed kolanami jest wystarczająca przestrzeń, którą w testowanej wersji powiększał optycznie szklany dach. W końcu Yaris jest typowo miejskim samochodem. Bagażnik jest wystarczająco pojemny i ma dodatkową półkę, za pomocą której można uzyskać prawie płaską powierzchnię po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Silnik D-4D zastosowany w testowanym Yarisie ma 90 KM mocy maksymalnej i 205 Nm momentu dostępnych w zakresie obrotów 1800-2800, czyli dość wąskim. Dobrze, że w standardzie jest sześciobiegowa skrzynia. Charakterystyki obu podzespołów są dobrane perfekcyjnie, więc całość pracuje sprawnie i pozwala na dynamiczną jazdę. Dla oszczędnych zainstalowano ekonomizer sugerujący moment zmiany biegu. Ale w teście jeździliśmy po swojemu i obiecane w katalogach spalanie w mieście 4,8 litra wzrosło do 5,6.

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Zawieszenie daje radę i choć opony przy ostrej jeździe przybierają dziwne kształty, to nie ma mowy o zadzieraniu jednego koła do góry czy innej, nawet najdrobniejszej niepewności w prowadzeniu. W kwestii komfortu ogólnego też jest bardzo dobrze - żadne drgania nie przenoszą się na ciała pasażerów, jest też cicho. Wspomaganie układu kierowniczego jest dobrze dobrane, czyli ułatwia jazdę po mieście, ale też nie utrudnia bardziej sportowych manewrów. Hamulce w naszej testówce działały całkiem nieźle, jak na bębny z tyłu, jednak dla bardziej wymagających są tam tarcze - w wersji Dynamic, której nie ma z tym silnikiem.

Najtańszego Yarisa można mieć już za 39900 zł, a nawet za sporo mniej w kredycie 0% 35/60. Do poszczególnych wersji można dobierać sobie różne pakiety obejmujące opcje wyposażenia audio-navi, wykończenia wnetrza itp. W tym szaleństwie trzeba uważać, bo łatwo zbliżyć się do kwoty 70 tysięcy. Yaris spełnia pokładane w nim nadzieje - jest sprytnym i solidnym małym autem miejskim, dynamicznym, wygodnym i ekonomicznym. I tyle. Żadnego szaleństwa, indywidualizmu, awangardy, za którą tęsknią dzisiejsze czasy. Niedługo pojawi się Yaris Hybrid, może to skusi ekstrawagancką młodzież.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Yaris bagażnik
Toyota Yaris bagażnik

Toyota Yaris z góry
Toyota Yaris z góry

Toyota Yaris prawy róg
Toyota Yaris prawy róg

Toyota Yaris tył
Toyota Yaris tył

Toyota Yaris przód
Toyota Yaris przód

Toyota Yaris róg
Toyota Yaris róg

Toyota Yaris szklany dach
Toyota Yaris szklany dach

Toyota Yaris wnętrze
Toyota Yaris wnętrze

Toyota Yaris schowek
Toyota Yaris schowek

Toyota Yaris silnik
Toyota Yaris silnik

Toyota Yaris tylna kanapa
Toyota Yaris tylna kanapa

Toyota Yaris składana kanapa
Toyota Yaris składana kanapa

Toyota Yaris z przodu
Toyota Yaris z przodu

Toyota Yaris fotele
Toyota Yaris fotele

Toyota Yaris lewy bok
Toyota Yaris lewy bok

Toyota Yaris deska rozdzielcza
Toyota Yaris deska rozdzielcza

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

inFakt

inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »