| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mercedes Sprinter 316 CDI: Sprintem po towar

Test Mercedes Sprinter 316 CDI: Sprintem po towar

Sprinter to wyjątkowo popularny „dostawczak”. Tylko do 2009 roku sprzedano łącznie 1,7 mln egzemplarzy tego modelu. Nie dziwi zatem, że na drogach spotyka się go naprawdę często.

Gdzie nie spojrzeć – Sprinter. Wybierają go przedsiębiorstwa bez względu na branże i położenie geograficzne. Myślę, że dzieje się tak z dwóch powodów. No może trzech. Przede wszystkim marka Mercedes od dawna kojarzona jest nie tylko z eleganckimi osobowymi modelami, ale również z renomowanymi pojazdami z dostawczej oferty. Każdy, kto wybiera użytkowego Merca spodziewa się, że bezawaryjnie zrobi nim kilkaset tysięcy kilometrów. Drugi powód to mnogość wersji w jakich Sprinter jest oferowany. Cztery rodzaje długości nadwozia, trzy wysokości dachu i możliwość łączenia tych parametrów według władnych potrzeb. Do tego jeszcze niestandardowe zabudowy do specjalistycznego biznesu i spora gama silników. Trzeci powód to specjalna oferta finansowania i obsługi technicznej, którą producent chwali się na swojej stronie internetowej.

Zobacz też: Opinie o Mercedesie Sprinterze

Do testu otrzymaliśmy Sprintera z wysokim dachem (dorosły człowiek staje tam wyprostowany), w długiej wersji nadwozia (rozstaw osi 4325 mm). Oznacza to, że należy bacznie obserwować znaki na wszelkich parkingach lub niektórych przejazdach z niskim sufitem. Znaczy to również, że możliwości przewozowe Mercedesa Sprintera są pokaźne. Pojemność przestrzeni ładunkowej to 14 m³, zaś ładowność wynosząca 1290 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony) pozwala zabrać na pokład dwa Fiaty 126p. Sama przestrzeń ładunkowa wyłożona została drewnianymi płytami. Co ważne, w dachu znajdują się okienka, a ponadto blaszaną powierzchnię oświetlają lampamy uruchamiane automatycznie po otwarciu drzwi. Dzięki temu nie będzie problemów ze znalezieniem czegoś w czarnych odmętach ładowni. Skrzydłowe drzwi tylne zaopatrzono w magnesy umożliwiające przyczepienie ich do boku karoserii gdy ładujemy auto, a boczne, szynowe – otwierane są elektrycznie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

Kabina Sprintera jest prosta w swojej konstrukcji, a kokpit zapewnia intuicyjną obsługę. Wszystko jest poukładane i solidne, a przyciski ograniczone do minimum. W szoferce siedzieć mogą w sumie trzy osoby, a ukształtowanie pionowej konsoli środkowej i zamocowany w niej lewarek zmiany biegów, umożliwiają swobodne przechodzenie wzdłuż kabiny, bez konieczności opuszczania pojazdu. Fotel kierowcy ma pełną manualną regulację (nawet podparcia ud) oraz składany podłokietnik. Pod kanapą pasażerów znajdziemy przydatny schowek. Jego wykończenie nie jest jednak najlepsze. Duże, podwójne lusterka skutecznie relacjonują sytuację obok i za autem. Wyświetlają też informacje o zbliżaniu się do przeszkody podczas cofania. W wykonywaniu tego manewru ma pomagać ma też kamera, której obraz wyświetlany jest na składanym monitorze. W testowanym egzemplarzu jej "oko" było jednak zaparowane przez skraplającą się wodę, co skutecznie zamazywało obraz. Może nieco dziwić zastosowanie wewnętrznego lusterka wstecznego. W końcu tył auta jest całkowicie blaszany. Pozwala to jednak kontrolować towar. Przegroda miedzy częścią osobową, a towarową jest bowiem przeszklona. Wskaźniki Sprintera przekazują wszystkie istotne informacje, a rozbudowany komputer okazuje się czytelny również przy dużym nasłonecznieniu.

Zobacz też: Test Fiat Doblo 1.6 MultiJet Emotion: Dostawczak dla ludzi

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - przód, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - przód, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - silnik, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - silnik, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - tył, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - tył, fot. Maciek Medyj

MMercedes Sprinter 316 CDI  - przód, fot. Maciek Medyj
MMercedes Sprinter 316 CDI - przód, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - tył, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - tył, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - przedział bagażowy, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - przedział bagażowy, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - bok, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - bok, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - kabina, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - kabina, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - kokpit, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - kokpit, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - fotele, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI  - przód, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - przód, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - schowki, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - schowki, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI  - przód, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - przód, fot. Maciek Medyj

Mercedes Sprinter 316 CDI - przedział bagażowy, fot. Maciek Medyj
Mercedes Sprinter 316 CDI - przedział bagażowy, fot. Maciek Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

FC NIKMARK

Agencja Marketingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »