| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

„Czy on ma napęd na cztery koła?” zagadnął mnie pan po pięćdziesiątce pod marketem. Dopiero co odebrałem auto do testu i byłem nieco zaskoczony. Udałem, że kluczyki wypadły mi z ręki.

Stałem przy bagażniku, więc schylając się ukradkiem zajrzałem pod spód auta. Belka skrętna. „Nie, nie ma, ale i tak daje radę” odpowiedziałem i zamyśliłem się. Peugeot 3008 to wprawdzie crossover, ale nie wygląda na terenówkę. Jak podwyższony hatchback, ale nie tylko wyżej zawieszony. Odległość od podłogi do dachu jest również większa niż w zwykłym kompakcie. Typowa dla marki stylistyka nadaje nadwoziu lekkości. Prawdziwe gabaryty auta zdradzają po chwili obserwacji większe blaszane powierzchnie drzwi i spora atrapa chłodnicy szczerząca się chromowanym kraciastym fiszbinem. Terenową stylizację podkreślają srebrne elementy pod progami i zderzakami.

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Wnętrze auta jest przestronne, co w testowanym egzemplarzu podkreślała jeszcze jasna tapicerka i panoramiczny szklany dach. Pasażer oddzielony jest od kierowcy potężnym panelem środkowym kończącym się dopiero nawiewami dla tylnych miejsc. Żeby nie czuł się nieswojo ma do dyspozycji uchwyt - zupełnie, jak w rasowej terenówce. Za sterami tego auta można się poczuć jak za wolantem myśliwca. Szczególnie, że nad zegarami tuż pod szybą jest wyświetlacz typu HUD, spotykany dotąd tylko w samolotach i autach najwyższej klasy. Nie rzuca jednak danych bezpośrednio na szybę, tylko na szklany element, który można schować wyłączając ten system, bo może nie każdemu coś takiego pasuje. W każdym razie prócz prędkości mogą się tam również pokazywać ostrzeżenia radaru pokładowego (o zbyt dużym tempie zbliżania się do jadącego przed nami auta).

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Deska rozdzielcza ma bardzo dobrze przemyślany układ, a sam wygląd robi potężne wrażenie. Są duże gałki, są ciekawie pogrupowane zespoły przycisków, szczególnie rządek chromowanych hebelków na zwieńczeniu kokpitu. Na klasycznych podwójnych zegarach wygospodarowano dodatkowe miejsce na kontrolki, dzięki czemu całość jest bardziej czytelna. Wśród materiałów wykończeniowych króluje tu skóra - w większości ekologiczna - nawet na desce rozdzielczej i podszybiu. Fotele i kierownica mają zakres regulacji umożliwiający odnalezienie się w aucie osobom o niewielkim wzroście. Natomiast dla tych, którzy mają więcej niż metr osiemdziesiąt nie zabraknie miejsca, także nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Sprzęt audio-video sygnowany przez JBL gra potężnie zarówno z płyt muzycznych, jak i podczas odtwarzania filmów - oczywiście tylko na postoju, bo ekran wyłącza się po ruszeniu, żeby nie rozpraszać kierowcy. Na wypadek gdyby nie wszyscy pasażerowie chcieli delektować się wrażeniami dźwiękowymi przewidziano dwie pary słuchawek bluetooth. Do sprzętu pokładowego można podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku i obrazu, co w przypadku ekranów zamontowanych w zagłówkach foteli jest wręcz koniecznością, gdyż nie mają połączenia z jednostką centralną - mogą tylko odtwarzać z tego, co podłączy się przez gniazda RCA przy pasażerach tylnej kanapy. Warta pochwały jest wyjątkowo prosta w obsłudze nawigacja i to, że główny ekran można pochylać albo zupełnie złożyć.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Perfecta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »