| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

„Czy on ma napęd na cztery koła?” zagadnął mnie pan po pięćdziesiątce pod marketem. Dopiero co odebrałem auto do testu i byłem nieco zaskoczony. Udałem, że kluczyki wypadły mi z ręki.

Tym, co wyróżnia 3008 na tle innych aut jest liczba schowków i możliwości dostosowania auta do sytuacji, w której jest używane. Niezliczona liczba kieszonek, siateczek, skrytek - pod podłogą i w desce rozdzielczej, nawet pod kierownicą to jedno, ale funkcjonalność wnętrza powiększa też możliwość składania przedniego siedzenia i zamienienia go w stolik, a także zamykany otwór za podłokietnikiem asymetrycznie dzielonej i składanej kanapy. Można tu przewozić naprawdę długie rzeczy, z czym u konkurencji jest kłopot, nawet w autach kombi. Łatwo też się ładuje gabaryty, gdyż crossover Peugeota dysponuje rozkładaną burtą bagażnika - na której zresztą można sobie siadać - wytrzymuje 200 kg. Mniejsze przedmioty, żeby nie ganiały się po całym tyle, swobodnie mieszczą się pod wyrównującą poziom burty i oparć złożonych siedzeń solidną półką - podłogą.

Nadwozie zasługuje na najwyższą ocenę - a co z podwoziem? Prześwit jest spory, więc zachodzi podejrzenie, że auto nie prowadzi się tak gładko, jak zwykły kompakt. Ale nie! Stosunkowo twarde zawieszenie i szerokie, niskoprofilowe opony, choć nie do końca kompatybilne z polskimi drogami sprawiają, że jadąc szybko nawet w zakrętach nie ma się żadnego problemu z utrzymaniem toru jazdy. Nie huśta, nie podbija, nie przestawia. Silnik wysokoprężny 2.0 zamontowany w testowanej wersji dysponuje potężnym momentem obrotowym i mocą 150 KM, której dystrybucję ułatwia sześciobiegowa przekładnia z płynnie i lekko chodzącym lewarkiem. Dynamiczne przyspieszanie i wyprzedzanie nawet z pełną obsadą na pokładzie nie sprawia problemów w żadnych warunkach - w tych ekstremalnych pomaga sprawnie i dyskretnie działający system kontroli trakcji.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Testowany Peugeot 3008 w wersji Allure i z dodatkowym wyposażeniem - między innymi JBL, pakiet Vision, radary i czujniki - kosztuje 137 500 zł. Cena spora, ale za tę jakość oraz tak ciekawe, praktyczne i podwyższające poziom bezpieczeństwa elementy dodatkowego wyposażenia warto tyle zapłacić. Wersja podstawowa to wydatek 71 700 złotych. Posiada silnik benzynowy 1.6 o mocy 120 KM i długą listę wyposażenia. Samochód nie rzuca się specjalnie w oczy, ale to, co sobą reprezentuje naprawdę robi duże wrażenie. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »