| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

„Czy on ma napęd na cztery koła?” zagadnął mnie pan po pięćdziesiątce pod marketem. Dopiero co odebrałem auto do testu i byłem nieco zaskoczony. Udałem, że kluczyki wypadły mi z ręki.

Tym, co wyróżnia 3008 na tle innych aut jest liczba schowków i możliwości dostosowania auta do sytuacji, w której jest używane. Niezliczona liczba kieszonek, siateczek, skrytek - pod podłogą i w desce rozdzielczej, nawet pod kierownicą to jedno, ale funkcjonalność wnętrza powiększa też możliwość składania przedniego siedzenia i zamienienia go w stolik, a także zamykany otwór za podłokietnikiem asymetrycznie dzielonej i składanej kanapy. Można tu przewozić naprawdę długie rzeczy, z czym u konkurencji jest kłopot, nawet w autach kombi. Łatwo też się ładuje gabaryty, gdyż crossover Peugeota dysponuje rozkładaną burtą bagażnika - na której zresztą można sobie siadać - wytrzymuje 200 kg. Mniejsze przedmioty, żeby nie ganiały się po całym tyle, swobodnie mieszczą się pod wyrównującą poziom burty i oparć złożonych siedzeń solidną półką - podłogą.

Nadwozie zasługuje na najwyższą ocenę - a co z podwoziem? Prześwit jest spory, więc zachodzi podejrzenie, że auto nie prowadzi się tak gładko, jak zwykły kompakt. Ale nie! Stosunkowo twarde zawieszenie i szerokie, niskoprofilowe opony, choć nie do końca kompatybilne z polskimi drogami sprawiają, że jadąc szybko nawet w zakrętach nie ma się żadnego problemu z utrzymaniem toru jazdy. Nie huśta, nie podbija, nie przestawia. Silnik wysokoprężny 2.0 zamontowany w testowanej wersji dysponuje potężnym momentem obrotowym i mocą 150 KM, której dystrybucję ułatwia sześciobiegowa przekładnia z płynnie i lekko chodzącym lewarkiem. Dynamiczne przyspieszanie i wyprzedzanie nawet z pełną obsadą na pokładzie nie sprawia problemów w żadnych warunkach - w tych ekstremalnych pomaga sprawnie i dyskretnie działający system kontroli trakcji.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Testowany Peugeot 3008 w wersji Allure i z dodatkowym wyposażeniem - między innymi JBL, pakiet Vision, radary i czujniki - kosztuje 137 500 zł. Cena spora, ale za tę jakość oraz tak ciekawe, praktyczne i podwyższające poziom bezpieczeństwa elementy dodatkowego wyposażenia warto tyle zapłacić. Wersja podstawowa to wydatek 71 700 złotych. Posiada silnik benzynowy 1.6 o mocy 120 KM i długą listę wyposażenia. Samochód nie rzuca się specjalnie w oczy, ale to, co sobą reprezentuje naprawdę robi duże wrażenie. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kompass Poland

Kompass Poland jest częścią międzynarodowego koncernu Kompass International z siedzibą we Francji, w Paryżu. Kompass International należy do tej samej grupy finansowej co firma Coface. Właścicielem grupy jest Bank Natixis.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK