| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Honda CR-V: Pożegnanie z klasą

Test Honda CR-V: Pożegnanie z klasą

W przyszłym roku pożegnamy się z obecną generacją Hondy CR-V. Rzućmy więc okiem, ostatni raz, na dwie ulubione przez klientów wersje japońskiego SUVa – benzynową 2.0 oraz z silnikiem wysokoprężnym 2.2.

Z rozmowy dwóch panów w średnim wieku zasłyszanej w autoryzowanym serwisie Hondy wynika, że CR-V „…biała jest najładniejsza, albo taka ciemna, grafitowa”. I takie też dostaliśmy do testów. Gusta są różne, ale rzeczywiście autom pewnej klasy w innych kolorach nie byłoby dobrze. Moda na ciemny grafit trwa, natomiast złamana, perłowa biel jest czymś stosunkowo nowym, aczkolwiek coraz częściej spotykanym. Wyważona, płynna i pozbawiona nadmiernych wybrzuszeń sylwetka CR-V prezentuje się elegancko w obu kolorach. Co ciekawe, nowy model 2012 jest rozwinięciem tych kształtów. Honda nie próbuje walczyć z przyzwyczajeniami wiernych klientów i wciskać im jakieś transformersy, jak część konkurencji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Kabina Hondy CR-V może być wzorem w swojej klasie. Zgodnie z jej definicją znajdziemy tu elementy w stylu sportowym, jak i użyteczne, a przede wszystkim ergonomiczne, czyli zaprojektowane z myślą o ludziach. Przystosowane do ludzkich wymiarów i możliwości, a nie do kalkulacji księgowych i strategii firmy. Są tu materiały o ciekawej fakturze, nie próbujące imitować żadnych naturalnych okładzin typu drewno egzotyczne, czy skorupa żółwia, zwarte kształty i czytelny - nawet bezwzrokowo - układ wskaźników oraz regulatorów. Tylko dźwignia zmiany biegów mogłaby być bliżej kierowcy. Fotele są bardzo dobrze ukształtowane i mają duży zakres ustawień, nawet tylna kanapa ma pochylane oparcia. Wnętrze dostarcza komfortu odbieranego wszystkimi zmysłami.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Coś za coś – miejsca z tyłu nie przesuwają się do przodu lub do tyłu, za to można je całkowicie „zwinąć” ku przodowi uwalniając pojemną przestrzeń do przewozu większych gabarytów. Sam bagażnik w układzie niepowiększonym ma dodatkową półkę dzielącą go w poziomie na dwie nierówne części, co przystosowuje go do lepszego administrowania mniejszymi rzeczami, które zazwyczaj się ze sobą wozi. Z pozostałych schowków należy wymienić dwa zamykane przed pasażerem z przodu, nieduże, ale sprytne kieszenie we wszystkich drzwiach oraz cztery uchwyty na napoje – dwa pomiędzy przednimi fotelami i dwa w otwieranym podłokietniku z tyłu.

W parze z przemyślanym wyposażeniem idzie bardzo dobrze ustawione zawieszenie. Producent zadbał zarówno o miękkość wrażeń na mniej równych drogach, jak i o pewność prowadzenia na krętych asfaltach i autostradzie. Nic nie stuka, nie dobija, ale też nie huśta. Auto dobrze wybiera nierówności nie pozwalając im się wyhasać w kabinie. Szybką jazdę ułatwia ponad to precyzyjny układ kierowniczy. Układ kontroli trakcji nie ma wiele roboty. Hamulce działają pewnie i można im zaufać nawet w sytuacjach awaryjnych. Hondy CR-V po prostu nie da się wyprowadzić z równowagi.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - tablica przyrządów, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tablica przyrządów, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - tył, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tył, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - silnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - silnik, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - bok, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bok, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - zegary, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - zegary, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - fotele, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - fotele, fot. Maciej Medyj

Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »