| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus CT 200h: Leksusowa ekologia

Test Lexus CT 200h: Leksusowa ekologia

Do tej pory najmniejsze auto marki Lexus, należało do klasy średniej. Teraz producent kojarzony z limuzynami, atakuje w segmencie kompaktów. Mały Lexus to rynkowa nowość, ale jego technika jest już dobrze znana.

Hybrydowe auto tej marki to żadne zaskoczenie. Większość modeli Lexusa ma tego typu napęd, a przynajmniej prawie każde z nich - swoją hybrydową wersję. Jedynym modelem nieobecnym w takiej specyfikacji jest IS. No i może jeszcze supersportowy LFA. Nie jest wiec niespodzianką, że najnowszy, kompaktowy model tego producenta, wykonany został w takiej technologii. W dodatku znanej od dawna, bo przeszczepionej z Toyoty Prius. Czy CT 200h to jednak tylko kopia Priusa z innym nadwoziem? Nie. To inne auto, choć sam napęd pracuje tak samo, a co za tym idzie, większość wrażeń z jazdy jest podobna.

Mimo, że Lexus pozycjonowany jest znacznie wyżej niż Toyota, trudno uciec od porównań. Zacznijmy jednak od stylistyki. Przód CT okazuje się wyznacznikiem wyglądu nowych modeli Lexusa. Producent zaprezentował już bowiem nową generacją GS-a, która z przodu wygląda niemal identycznie. Nowy design przodu jest przekonujący. Na tyle tradycyjny, że stateczni klienci nie odwrócą się od marki i na tyle dynamiczny, że spodoba się również młodym. Z tyłu samochód garściami czerpie ze znacznie większego RX-a. Podobne są lampy oraz ukształtowanie klapy bagażnika. Bryła auta wpisuje w typowo kompaktowe trendy.

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Wnętrze CT 200h jest nowym projektem, choć widać tu także elementy znane z innych modeli Lexusa. Panel klimatyzacji, czy poszczególne przełączniki - wyglądają znajomo. Wysoko poprowadzony tunel środkowy daje poczucie zagłębienia w kokpit. Ciekawostką są zegary, które zmieniają swój wygląd w zależności od ustawień pojazdu. Prawą ręką obsługujemy pokrętło do zmiany tryby pracy. Do wyboru jest Eco, Normal oraz Sport. W przypadku pierwszego z nich, obok prędkościomierza, wyświetlany jest potężny ekonomizer z informacją o ładowaniu akumulatorów. Wskaźniki mają wtedy biało-niebieską barwę. W trybie sportowym, błękit zmienia się w czerwień, zaś wśród wskaźników pojawia się obrotomierz. Obsługa radia, klimatyzacji oraz nawigacji odbywa się za pomocą identycznego jak w RX-ie selektora, przypominającego komputerową mysz. To niezbyt wygodne, ale niektóre funkcje powtórzono też na tradycyjnych panelach.

Zobacz też: Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Z przodu Lexus CT oferuje wystarczającą ilość miejsca i dobre warunki podróży. Jest skórzana tapicerka, oraz materiały znacznie lepsze niż w przypadku Priusa. Cieszą mięsiste, wygodne fotele i niska pozycja za kierownicą. Z tyłu przestrzeni jest znacznie mniej. Brakuje jej zarówno na wysokości kolan, jak i nad głową. Bagażnik ma 375 litrów pojemności. Podobnie jak w hybrydowej Toyocie jest płytki, ale obszerny. Wszystko za sprawa akumulatorów, zamontowanych pod jego podłogą. We wnętrzu jest jeszcze kilka przydatnych schowków (np. w tunelu środkowym lub podłokietniku).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lexus CT 200h - fotele, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - fotele, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - tył, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - tył, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - fotele, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - fotele, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - kokpit, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - kokpit, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - wnętrze, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - wnętrze, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - silnik, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - silnik, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - zegary, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - zegary, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - bagażnik, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - bagażnik, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - przód, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - zegary, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - zegary, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - tył, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - tył, fot. Maciek Medyj

Lexus CT 200h - tylna kanapa, fot. Maciek Medyj
Lexus CT 200h - tylna kanapa, fot. Maciek Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »