| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Test Peugeot 308 SW: Kombi na siedem

Siedmioosobowe kombi to rzadki widok w salonach. Niemal wszyscy producenci postawili na minivany lub pojemniejsze SUV-y. Peugeot ma w swoich katalogach takie auta, ale ma także model 308 SW.

Nie da się ich schować pod podłogą, wiec jeśli ktoś chce wykorzystać pełnię bagażnika, musi zostawić je w domu. Fotele można co prawda złożyć w taki sposób, że nie zabierają przesadnie dużo miejsca, ale wtedy nie możliwe jest skorzystanie z rolety zasłaniającej bagaż. Jeśli chcemy zasłonić nasz dobytek, fotele muszą mieć jedynie złożone oparcia, ale mogą pozostawać na swoich miejscach. Aby zasiąść w trzecim rzędzie siedzeń, należy jednym ruchem złożyć oparcia tych z drugiego, a następnie odciągnąć je w stronę foteli kierowcy i pasażera. W bagażniku komfortowo usiądą jednak tylko dzieci. Dorośli - awaryjnie na krótkich dystansach. Plusem jest znośna przestrzeń nad głową, dzięki niemal prostej linii dachu. Szósty i siódmy pasażer ma też do dyspozycji miejsce na napój oraz zamykany schowek. Sam bagażnik 308 SW może mieć 1388 litrów pojemności, jeśli złożymy fotele drugiego i trzeciego rzędu. Jeśli jedziemy w piątkę do dyspozycji jest 600 litrów, a jeśli w siódemkę – zamiast bagażnika mamy schowek na drobiazgi. Podróż uprzyjemnia ogromny szklany dach zasłaniany elektryczną roletą.

Zobacz też: ABC komfortu - Peugeot 3008 Allure

Testowana przez nas 308-ka ma pod maską dobrze znany motor 1.6 HDI. A dokładnie e-HDI, czyli mający teraz 112 koni (zamiast 110) oraz zaopatrzony w system start/stop. Wyjątkowo nie lubię tego ekologicznego urządzenia, ale w tym aucie działa całkiem sprawnie i nie irytuje. Dobrze wyciszony silnik i rozrusznik nie zmusza to wysłuchiwania „kręcenia” podczas naciskania sprzęgła. Samą jednostkę można polecić głównie tym, dla których priorytetem jest spalanie. Zużycie podczas testu nie przekraczało 7 litrów, a z reguły oscylowało w granicach 6,3-6,5 (cykl mieszany). Zawieszenie 308 jest miękkie. Dzięki temu podróż jest komfortowa, a pojazd i tak nie ma sportowych aspiracji. Nie lubi za to krótkich poprzecznych nierówności oraz silnych podmuchów wiatru (wysokie nadwozie).

308 w wersji SW okazuje się wartym uwagi kompanem na dalsze podróże w większym gronie. Zapewnia bardzo wygodną podróż czterem osobom, zwyczajnie wygodną pięciu, a przy odrobinie dobrej woli, możliwa jest także wycieczka w siódemkę. Wśród kompaktowych „kombiaków”, 308 nie ma pod tym względem konkurencji (jeśli nie liczyć Logana MCV). Jest to zatem cecha, która wyróżnia Peugeota na rynku (kosztująca 2400zł ekstra za dodatkowe fotele). Nie każdy lubi kształty minivana lub SUV-a i tradycyjnie wyglądające kombi będzie dla niego lepszym wyborem. Bogata wersja wyposażenia Active ze 112-konnym dieslem kosztuje 84 600zł.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylny rząd siedzeń fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika  fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - max. pojemność bagażnika fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - prawy przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok bagażnika fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - złożony trzeci rząd siedzeń fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - profil fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok z tyłu fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - silnik HDI fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - bok fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - zegary fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - wnętrze fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - widok deski rozdzielczej fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - szklany dach fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - lewy tył fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - tylna kanapa fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 SW - przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Porad Finansowo-Księgowych dr Piotr Rojek Sp. z o.o.

Kancelaria audytorska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »