| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Ford Focus 1.6 TDCI: Dobre geny przodków

Test Ford Focus 1.6 TDCI: Dobre geny przodków

Pierwszy był przełomowy. Nie tylko dla marki, ale dla całego segmentu kompaktów. Drugi, choć mniej awangardowy, kontynuował dobrą passę poprzednika. Przed trzecim czytelne zadanie - wyprzedzić rywa

Wystarczy spojrzeć na nowego Focusa aby zrozumieć, że Ford nie zamierza, tak jak to było w przypadku jego poprzednika, „cytować” pierwszej generacji. Nie zamierza też naśladować drugiej. Podobne zostały jedynie klamki. Cała reszta to popis stylistów starających się zrobić auto, które będzie podobało się nie tylko w Europie, ale również w Stanach. W końcu nowy Focus to auto globalne. Trzecia generacja popularnego kompakta nie jest już autem niosącym rewolucję na miarę swojego dziadka z 1998 roku. Nie przeszkadza jej to jednak dobrze wpisywać się we współczesną klasę kompakt i pod wieloma względami również się w niej wyróżnić. Najbardziej wyrazistym elementem nadwozia są nadal tylne lampy, tyle że teraz ich oryginalność nie polega na umieszczeniu w tylnych słupkach, a na zawadiackim kształcie. Do tego wyjątkowo udany przód z modnymi „ledami” i klasyczny, kompaktowy profil nadwozia. Auto z zewnątrz jest duże, a raczej długie, gdyż linia dachu została poprowadzona stosunkowo nisko. Nowy Focus zewnętrznie niczego nie naśladuje i to jest krok w dobrą stronę.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Focusie

Wydaje się, że duże nadwozie to w konsekwencji potężne wnętrze. Focus jest uszyty na miarę, ale nic poza tym. Z przodu spora w tym zasługa rozbudowanej deski rozdzielczej. Uznanie należy się jednak za stylistyczną odwagę. Wcześniej podobne motywy oglądaliśmy już w mniejszej Fieście, ale w Focusie to zupełna nowość. Trzeba zauważyć, że każdy z dotychczasowych Focusów miał zupełnie inne wnętrze, wiec jest to już swoista tradycja. Warto przyjrzeć się miejscu kierowcy - w tym modelu to on był do tej pory najważniejszy. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji fotela i kierownicy każdy znajdzie odpowiednią pozycję. Można usiąść wystarczająco nisko. Znacznie niżej niż w C-maxie, ale również niżej niż w Mondeo. Kierowca ma przed sobą potężną konsolę środkową, która pozornie zawiera dużo przycisków (na szczęście nie tyle, ile ta w Astrze), ale mimo to jest czytelna i łatwa w obsłudze.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż dziarski mimo upływu lat

Z tyłu miejsca wystarczy dla dwójki dorosłych średniego wzrostu. Plus za ukształtowanie boczków drzwi, które dzięki wklęsłej tapicerce pozwalają na uzyskanie dodatkowych centymetrów szerokości. Dzięki temu znajdzie się także nieco przestrzeni dla trzeciego pasażera. Gdyby jednak zdecydował się on jechać autobusem - do dyspozycji pozostałych jest centralny podłokietnik z uchwytami na napoje. Największym minusem Focusa jest jednak bagażnik. Testowany egzemplarz zaopatrzony był z opcjonalną „dojazdówkę”, przy której kufer ma pojemność 316 litrów. To zdecydowanie za mało na jak nowoczesny kompakt. Sprawdziłem możliwości przewozowe na własnym przykładzie i bagaże na weekendowy wyjazd dla dwóch osób to kres możliwości. Pozostaje wybór wersji kombi lub bardzo udanego C-maxa.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus - przestrzeń bagażowa ze złożonymi fotelami fot. Maciej Medyj
Ford Focus - przestrzeń bagażowa ze złożonymi fotelami fot. Maciej Medyj

Ford Focus - tylne siedzenia fot. Maciej Medyj
Ford Focus - tylne siedzenia fot. Maciej Medyj

Ford Focus - bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus - bagażnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus -  lewy profil fot. Maciej Medyj
Ford Focus - lewy profil fot. Maciej Medyj

Ford Focus - przednia część samochodu fot. Maciej Medyj
Ford Focus - przednia część samochodu fot. Maciej Medyj

Ford Focus - prawy przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus - prawy przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus - lewy przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus - lewy przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus - lewy tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus - lewy tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus - silnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus - silnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus - przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus - przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus - bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus - bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus - zegary fot. Maciej Medyj
Ford Focus - zegary fot. Maciej Medyj

Ford Focus - kokpit fot. Maciej Medyj
Ford Focus - kokpit fot. Maciej Medyj

Ford Focus - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Ford Focus - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj

Ford Focus - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Ford Focus - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci BUDTRADE.pl

Ekipa BUDTRADE.pl to fachowcy w dziedzinie materiałów budowlanych oraz ich efektywnego wykorzystania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »