| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Hyundai ix20: Koreański kod

Test Hyundai ix20: Koreański kod

Miejski Hyundai ma w sobie więcej z minivana niż tradycyjnego auta klasy B. Jest wyjątkowo przestronny i funkcjonalny, a w dodatku dobrze wygląda. Czy w tym przypadku ekologiczna wersja Blue Drive ma jednak sens?

Hyundai mówi do nas kodem. Dawne nazwy modeli odchodzą w zapomnienie. Teraz króluje litera „i” oraz nazewnictwo liczbowe. W przypadku modeli rekreacyjnych zobaczymy symbol „ix”. Nowa jakość, nowe nazewnictwo. Nowa jest także stylistyka. Weźmy ix20. Nazwa sugeruje, że jest to auto segmentu miejskiej i20-tki, ale w wersji bardziej przyjaznej weekendowym wypadom za miasto. Zacznijmy od tego, że auto jest bliźniakiem Kii Vengi, pozycjonowanym jednak jako wersja bardziej ekskluzywna. Mimo, że bryła obu aut jest podobna, wiele szczegółów stylistycznych jest zupełnie innych. Całkowicie inny jest przód - duże, ciekawie zaprojektowane lampy i agresywne przetłoczenia na masce. Do tego grill przechodzący w duży wlot powietrza na zderzaku. Tył ma też ostrzejsze linie niż ten z Vengi. Zaokrąglenia oddały pola zdecydowanym cięciom. Oba koreańskie modele najbardziej podobne są z profilu.

Największym plusem wnętrza ix20 jest przestronność i funkcjonalność. Ilości miejsca może mu pozazdrościć niejeden kompakt. Deska rozdzielcza nie ogranicza miejsca na nogi, a za kierownicą siedzi się wysoko i wygodnie. Testowany egzemplarz zaopatrzony był w różowe elementy wykończenia progów drzwi, co z pewnością spodoba się paniom. Wszystkim użytkownikom spodoba się za to świetna ergonomia miejsca kierowcy. Przyciski konsoli centralnej są duże i czytelne, a obsługa dziecinnie prosta.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix20

Jeśli już mowa o dzieciach... Pewnie myślicie, że w miejskim aucie na tylnej kanapie tylko one mogą wygodnie podróżować? Ta prawidłowość nie ma zastosowania w ix20. Miejsca na nogi jest wystarczająco dużo dla dorosłych osób średniego wzrostu. Również nad głową znajdziemy masę przestrzeni. Na plus zaliczyć trzeba przesuwaną tylna kanapę (można ją regulować niezależnie w stosunku 60/40) oraz oparcie o zmiennym kącie nachylenia. Wybór jest prosty – więcej miejsca dla pasażerów lub większy bagażnik. Ten, zgodnie z danymi producenta, ma 440 litrów przy standardowym ustawieniu kanapy i 1486 po jej rozłożeniu.

Testowana przez nas wersja zaopatrzona była w logo Blue Drive. Oznacza to, że na pokładzie znalazł się opcjonalny pakiet (dopłata 2 000zł), w skład którego wchodzi system start/stop, opony o niższym oporze toczenia i elementy poprawiające aerodynamikę. Ma być ekologicznie i ekonomicznie. W testowanym egzemplarzu pakiet występuje w parze z mocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 i mocy 126 koni uzyskiwanych przy 6300 obrotów na minutę. Maksymalny moment to 156 Nm przy 4200 obrotów. Gdy producent przygotowuje wersję ekologiczną oczekujemy przede wszystkim niskiego spalania. Dlatego z reguły są to jedynie auta wyposażone w silnik diesla.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 zegry fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 zegry fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 silnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 silnik fot. Maciej Medyj

Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Kołodziejczyk

Adwokat, ekspert w zakresie sądowego postępowania cywilnego i karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »