| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 508 SW: Potrafi się wyróżnić

Test Peugeot 508 SW: Potrafi się wyróżnić

Nowości rynkowe budzą emocje. Jeśli auto pochodzi z Niemiec - raczej umiarkowane. Jeżeli jednak jest z Francji, nadzieje na innowacje są dużo większe. Aby wyróżnić się z tłumu trzeba dziś mieć styl.

Peugeot 508 zastąpił w ofercie producenta dwa modele: 407 i 607. W efekcie to duże auto, ale wpisujące się w standardy dzisiejszej klasy średniej. Warto pamiętać, że od debiutu 407-ki (2004) klasa ta mocno urosła, dlatego dziś auto segmentu D, zbliżające się drugością do pięciu metrów, nikogo już nie dziwi. Styl 508 nie jest wtórny, co na pewno nie zdarza się obecnie często. Auto wygląda równie dobrze w wersji sedan jak i SW. Ma wyrazisty przód i elegancką linię. Jako kombi jest smukłe i ma ciekawie zaprojektowany tył. Nie ma tu ani śladu przewidywalnych kształtów niektórych niemieckich konkurentów. Tym samym 508 z gracją wpisuje się w gamę modelową Peugeota, mając jednak w sobie więcej zadziorności od innych modeli (nie mówimy o wyjątkowym RCZ). Daje tym samym nadzieję, że właśnie w takim kierunku podąży stylistyka kolejnych aut francuskiego producenta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Wnętrze zachęca do siebie jasnym wykończeniem i potężnym szklanym dachem (z elektryczną roletą). Miejsca jest tu sporo. Zwłaszcza z tyłu widać, że Peugeot chciałby, żeby ten model nawiązywał do większej 607-ki. Z przodu mamy wygodne, komfortowo ukształtowane fotele i dobrą ergonomię kokpitu. Odpowiednia pozycja za kierownicą sprawia, że podróże nie męczą. Producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań, między innymi w postaci ukrytych przycisków do sterowania dodatkowym, wysuwanym wyświetlaczem prędkości, znieczulenia ESP lub wyłącznika systemu stop&start. Ten ostatni działa bardzo sprawnie i szybko uruchamia silnik. Jeśli jednak ktoś nie lubi tego typu rozwiązań będzie musiał pamiętać o każdorazowym jego wyłączeniu po uruchomieniu silnika. W kombi ważny jest bagażnik. W 508 SW ma on 612 litrów pojemności oraz funkcjonalny schowek pod podłogą. Są także przytrzymujące drobiazgi gumki na burtach oraz przydatna siatka. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1358 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Do testu otrzymaliśmy ekologiczną i ekonomiczną wersję 1.6 e-HDi. Co różni tę jednostkę od tradycyjnego HDi? Przede wszystkim obowiązkowy system stop&start. Ma on pomóc uzyskać rekordowo niskie spalanie. Przy pełnym zbiorniku zasięg wynoszący ponad tysiąc kilometrów zupełnie zatem nie dziwi. Osiągi może nie są oszałamiające (przyspieszenie 12,3 s.) jednak coś za coś. W mieście, dzięki wcześnie dostępnemu momentowi obrotowemu (270 Nm od 1750 obrotów), dynamika jest wystarczająca. Poza miastem, przy wyprzedaniu, trzeba jednak uważać. W zamian za gorsze osiągi otrzymujemy średnie spalanie, które w trasie oscyluje wokół 6 litrów, a w mieście nie przekracza 8,5.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW fotele przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW fotele przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kanapa tył fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW tył i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył i bok fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW kokpit fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW zegary fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW zegary fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW przód i bok fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW silnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW silnik fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW bok fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bagażnik fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW tył fot. Maciej Medyj

Peugeot 508 SW bok i przód fot. Maciej Medyj
Peugeot 508 SW bok i przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska to kancelaria radców prawnych specjalizująca się w obsłudze prawnej spraw z zakresu szeroko pojmowanej własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, własności przemysłowej, a także zagadnień dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie (nowe media).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »