| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Ford Focus: Pierwsza jazda

Test Ford Focus: Pierwsza jazda

Ford na miejsce polskiej premiery nowego Focusa wybrał Kazimierz Dolny nad Wisłą. Pośród wąskich uliczek i klimatycznych zaułków poznawaliśmy nową generację jednego z najważniejszych kompaktów

Jak jeździ nowy Focus? Ford twierdzi, że jeszcze lepiej niż obie poprzednie generacje i faktycznie auto prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie ma doskonale zbalansowaną charakterystykę. Nie jest ani miękkie ani twarde – po prostu sprężyste. W dodatku Focus łyka nierówności „na raz” nie przenosząc do wnętrza serii nieprzyjemnych drgań, a w zakręcie pozwala na pewne i szybkie prowadzenie. Układ kierowniczy ma teraz eklektyczne wspomaganie (do tej pory hydrauliczne) co teoretycznie powinno się odbić na precyzji prowadzenia, ale wydaje mi się że statystyczny Kowalski nie będzie rozczarowany. Jeśli myślicie, że mając tu eklektyczne wspomaganie kierownica działa przesadnie lekko niczym w Fiacie Punto, to zapewniam, że tak nie jest. Opór jest odpowiedni, a w dodatku progresywność wspomagania działa na tyle dobrze, że wyraźnie łatwiej kreci się na parkingu, a sporo ciężej na trasie. To chyba znaki czasu, raczej nie ma co liczyć, że współcześni popularni producenci będą rezygnować z elektycznego wspomagania.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Focus, którym jeździliśmy, zaopatrzony był w najmocniejszą dostępną jednostkę z gamy motorów benzynowych. Jest to turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 z rodziny Ecoboost. Ma on 182 konie mechaniczne i moment obrotowy wynoszący 240 Nm. Silnik po pierwsze zachwyca elastycznością, a po drugie brakiem turbodziury. Przyspiesza do najniższych obrotów i chętnie kręci się aż do czerwonego pola, zapewniając dobre przyspieszenia na każdym biegu. Fani diesli mogą jeździć dołem uzyskując niskie spalanie, a ci którzy lubią benzyniaki, wyciskać z niego ostatnie soki i uzyskiwać deklarowane przez producenta 8 sekund do setki. To bardzo uniwersalny silnik.

Warto jeszcze wspomnieć o systemach w jakie może być zaopatrzony Focus. Ich zadaniem jest przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo podróżnych. Jest zatem system ostrzegający przed przekroczeniem pasa ruchu np. na skutek zaśnięcia. Jest on w stanie wykonać ruch kierownicą tak, aby auto wróciło na właściwy tor jazdy. Jest też urządzenie potrafiące wyhamować auto w przypadku zajechania drogi przez inny pojazd podczas jazdy miejskiej. Auto potrafi też czytać znaki drogowe i wyświetlać je przed oczami kierowcy oraz ostrzegać o pojazdach znajdujących się w martwym polu (znany już system BLIS).

Zobacz też: Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ceny Focusa trzeciej generacji zaczynają się od 61 tysięcy złotych za pięciodrzwiowego hatchbacka. Za te kwotę dostaniemy auto wyposażone w benzynowy silnik 1.6 o mocy 105 koni i pakiet Ambiente. Trzeba jednak pamiętać, że ta wersja nie ma seryjnej klimatyzacji (doplata 4 500zł). Warto wiec wybrać specyfikację Trend np. ze 125-konnym silnikiem 1.6 za 68 tysięcy. Osoby chcące jeździć Focusem wyposażonym w turbobenzynowy silnik Ecoboost muszą wydać przynajmniej 73 250zł za motor 1.6 150 KM (Trend). Z kolei najbogatsza wersja Focusa, czyli taką jaką jeździliśmy, mająca pod maską 182-konnego turbobenzyniaka kosztuje 87 250zł (Titanium). Dla entuzjastów diesli Ford przygotował dwie jednostki 1.6 TDCi (95 i 115 KM) w cenie od 68 500zł oraz trzy warianty silnika 2.0 TDCI (od 115 do 163KM) w cenie od 79 250zł. Czterodrzwiowy sedan jest droższy o tysiąc, a kombi o trzy tysiące złotych od wersji hatchback.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bagażnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus III kanapa tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III kanapa tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok i przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok i przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III zegary fot. Maciej Medyj
Ford Focus III zegary fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III silnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus III silnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus III fotele przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III fotele przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »