| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mazda 6: Duża i japońska

Test Mazda 6: Duża i japońska

Dla wielu sam fakt, że Mazda jest jednym z ostatnich japońskich producentów wytwarzających auta w tym kraju, to argument by je kupić. „Szóstka” ma jednak do zaoferowania coś więcej niż tylko pochodzenie.

Wygląd auta jest dynamiczny, nowoczesny i może się podobać. „Szóstka”, wbrew temu jak wygląda, nie jest autem sportowym. Jest dużą (4755mm długości), rodzinną limuzyną, choć (szczególnie w wersji hatchback) stylizowaną dynamicznie i "charakternie". Auto mimo ciągle świeżej stylistyki, zdążyło już przejść face-lifting. Zmiany dotyczyły głównie przedniej części nadwozia. Nowy jest zatem pas przedni (zmienione reflektory, zderzak oraz grill), a także ustawienia zawieszenia. Bez zmian pozostał tył – nadal znajdują się tam modne białe lampy w kształcie fali.

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 6

Wnętrze charakteryzuje się świetną ergonomią i solidnym montażem. Nic tu nie trzeszczy i nie stuka, mimo że testowany egzemplarz miał już za sobą niemal 40 tysięcy kilometrów. Na pochwałę zasługują też duże klawisze i pokrętła w konsoli środkowej oraz ich logiczne rozmieszczenie. Jedynym minusem jest dźwignia hamulca ręcznego po prawej stronie lewarka zmiany biegów. Na pochwałę zasługuje za to potężna ilość miejsca, jaką „Szóstka” oferuje w kabinie. Z przodu siedzi się wygodnie i dość nisko. Ukształtowanie konsoli środkowej nie ogranicza miejsca na nogi, a szeroka kabina zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera. Do tego ładne zegary i dobrze leżąca w dłoniach kierownica. Szkoda, że producent "zapomniał" o podświetleniu przycisków elektrycznych szyb i regulacji lusterek znajdujących się drzwiach kierowcy (świeci się tylko przycisk szyby kierowcy).

Na tylnej kanapie miejsca jest niemal tyle, ile z przodu. Dwie osoby będą tam podróżowały bardzo wygodnie, korzystając z podłokietnika, na krótszych trasach nawet trzy nie będą narzekać, a jeśli już, to tylko na przestrzeń nad głową. Dynamiczna linia nadwozia wymusiła pewne ograniczenia w tej kwestii. Z drugiej strony zawsze można wybrać kombi, jednak już w hatchbacku do dyspozycji jest duży, 510 litrowy bagażnik. Składając tylną kanapę uzyskuje się w nim płaską podłogę. Aby złożyć oparcie kanapy wystarczy pociągną za dwie klamki umieszczone w bocznych częściach bagażnika. Oparcie opada wtedy samoczynnie.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Pod maską Mazdy pracuje dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 155 koni. W czasie, gdy niemal wszyscy producenci robią coraz mniejsze silniki wspomagane turbosprężarkami, Mazda wierna jest tradycyjnej dwulitrówce pasującej do auta klasy średniej. Część klientów, która nie ma ochoty brać udziału w ekologicznej walce producentów, może wybierać. Wbrew pozorom silnik nie jest jednak pozbawiony nowinek. Zaopatrzono go w bezpośredni wtrysk benzyny mający za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie. Chyba się to udało, bo nawet podczas dynamicznej jazdy nie przekraczało ono 10.5 litra na setkę. Jednostka oddaje moc w tradycyjny dla benzyniaków bez turbo sposób. Zdecydowanie lepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment wynoszący 192 Nm dostępny jest przy 4500 obrotów.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj
Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj
Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Ciołko

Ekspert Prawny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »