| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mazda 6: Duża i japońska

Test Mazda 6: Duża i japońska

Dla wielu sam fakt, że Mazda jest jednym z ostatnich japońskich producentów wytwarzających auta w tym kraju, to argument by je kupić. „Szóstka” ma jednak do zaoferowania coś więcej niż tylko pochodzenie.

Wygląd auta jest dynamiczny, nowoczesny i może się podobać. „Szóstka”, wbrew temu jak wygląda, nie jest autem sportowym. Jest dużą (4755mm długości), rodzinną limuzyną, choć (szczególnie w wersji hatchback) stylizowaną dynamicznie i "charakternie". Auto mimo ciągle świeżej stylistyki, zdążyło już przejść face-lifting. Zmiany dotyczyły głównie przedniej części nadwozia. Nowy jest zatem pas przedni (zmienione reflektory, zderzak oraz grill), a także ustawienia zawieszenia. Bez zmian pozostał tył – nadal znajdują się tam modne białe lampy w kształcie fali.

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 6

Wnętrze charakteryzuje się świetną ergonomią i solidnym montażem. Nic tu nie trzeszczy i nie stuka, mimo że testowany egzemplarz miał już za sobą niemal 40 tysięcy kilometrów. Na pochwałę zasługują też duże klawisze i pokrętła w konsoli środkowej oraz ich logiczne rozmieszczenie. Jedynym minusem jest dźwignia hamulca ręcznego po prawej stronie lewarka zmiany biegów. Na pochwałę zasługuje za to potężna ilość miejsca, jaką „Szóstka” oferuje w kabinie. Z przodu siedzi się wygodnie i dość nisko. Ukształtowanie konsoli środkowej nie ogranicza miejsca na nogi, a szeroka kabina zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera. Do tego ładne zegary i dobrze leżąca w dłoniach kierownica. Szkoda, że producent "zapomniał" o podświetleniu przycisków elektrycznych szyb i regulacji lusterek znajdujących się drzwiach kierowcy (świeci się tylko przycisk szyby kierowcy).

Na tylnej kanapie miejsca jest niemal tyle, ile z przodu. Dwie osoby będą tam podróżowały bardzo wygodnie, korzystając z podłokietnika, na krótszych trasach nawet trzy nie będą narzekać, a jeśli już, to tylko na przestrzeń nad głową. Dynamiczna linia nadwozia wymusiła pewne ograniczenia w tej kwestii. Z drugiej strony zawsze można wybrać kombi, jednak już w hatchbacku do dyspozycji jest duży, 510 litrowy bagażnik. Składając tylną kanapę uzyskuje się w nim płaską podłogę. Aby złożyć oparcie kanapy wystarczy pociągną za dwie klamki umieszczone w bocznych częściach bagażnika. Oparcie opada wtedy samoczynnie.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Pod maską Mazdy pracuje dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 155 koni. W czasie, gdy niemal wszyscy producenci robią coraz mniejsze silniki wspomagane turbosprężarkami, Mazda wierna jest tradycyjnej dwulitrówce pasującej do auta klasy średniej. Część klientów, która nie ma ochoty brać udziału w ekologicznej walce producentów, może wybierać. Wbrew pozorom silnik nie jest jednak pozbawiony nowinek. Zaopatrzono go w bezpośredni wtrysk benzyny mający za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie. Chyba się to udało, bo nawet podczas dynamicznej jazdy nie przekraczało ono 10.5 litra na setkę. Jednostka oddaje moc w tradycyjny dla benzyniaków bez turbo sposób. Zdecydowanie lepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment wynoszący 192 Nm dostępny jest przy 4500 obrotów.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj
Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj
Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj

Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj

Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »