| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test BMW X5: Grzmiący, ale rodzinny

Test BMW X5: Grzmiący, ale rodzinny

Marzy Ci się duże kombi o sporym prześwicie, napędzie na cztery koła i mocnym silniku wysokoprężnym? Odpowiedzią jest BMW X5. Ten potężny SUV ma sporo asów w rękawie i niewiele słabych stron.

Mimo kilkuletniej rynkowej obecności, druga generacja największego SUV-a bawarskiej marki nadal wygląda nieźle. Dzieje się tak za sprawą niedawnego liftingu, jaki przeszedł ten model. Wygląd nadwozia odświeżono, jednak nie dokonano rewolucji. Klienci raczej tego nie tego oczekują. Klasyczny wygląd dostojnego SUV-a jest znacznie bardziej przekonujący. Dobrze prezentują się nowoczesne alufelgi o modnym wzorze oraz dodające elegancji srebrne relingi dachowe. Najbardziej to się jednak podoba, że X5 jest samochodem uniwersalnym. Duże kombi chętnie zabierze rodzinę z bagażami na wakacje, mocny silnik zapewni dobre osiągi, a napęd na cztery koła bezpieczeństwo i komfort użytkowania w zimie.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW X5

We wnętrzu X5 miejsca jest pod dostatkiem, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Deska rozdzielcza nie różni się od znanych z innych modeli BMW. Jest zatem świetna ergonomia i porządne materiały, choć uchwytom zamykającym tylne drzwi zdarza się trzeszczeć. We wnętrzu nie zabrakło przemyślanych schowków. Głęboki i wykończony miękkim materiałem znajduje się przed pasażerem, kolejny w podłokietniku, a następny w dolnej części konsoli środkowej. Jest tam też miejsce na kubki. Dzięki temu wszystkie drobiazgi mają swoje miejsce i łatwiej jest utrzymać porządek. Testowane X5 zaopatrzono w będące na liście opcji komfortowe fotele (10524 zł), które zapewnienia o komforcie realizują na piątkę i mają pełną elektryczną regulację pozwalająca na optymalne ustawienie w każdym kierunku. Posiadają również elektrycznie ustawiane zagłówki oraz regulację trzymania bocznego. Komfort podnosi też elektrycznie regulowana i podgrzewana kierownica.

Kokpit zaopatrzono w duży i czytelny (nawet w pełnym słońcu), kolorowy monitor. Do obsługi służy tu słynny system iDrive, który okazuje się łatwy w opanowaniu. Wielu producentów próbuje naśladować to rozwiązanie, ale tylko w BMW pracuje ono tak, że z większości funkcji można korzystać podczas jazdy, a nie tylko na postoju. Na uwagę zasługuje opcjonalny aktywny tempomat (7219 zł). W połączeniu z automatyczną skrzynią działa świetnie. Jeśli system wykryje auto jadące przed nami, nasze samo zwolni utrzymując odpowiednią odległość, a następnie przyspieszy do wskazanej wcześniej prędkości. W dodatku tempomat potrafi też odhamować auto do zera i samodzielnie trzymać hamulec na światłach, a po dotknięciu gazu przyśpieszyć od zera do wskazanej prędkości. W praktyce to naprawdę sprawnie działa.

Zobacz też: BMW M6 F12/F13

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 wnętrze fot. Maciej Medyj
BMW X5 wnętrze fot. Maciej Medyj

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
BMW X5 konsola środkowa fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód i bok fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód i bok fot. Maciej Medyj

BMW X5 bok fot. Maciej Medyj
BMW X5 bok fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 wnętrze przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 fotele przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 fotele przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
BMW X5 lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

BMW X5 fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 fotele tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 zegary fot. Maciej Medyj
BMW X5 zegary fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
BMW X5 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

BMW X5 silnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 silnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Agata Klima - Nowak

Adwokat Agata Klima - Nowak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »