| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test BMW X5: Grzmiący, ale rodzinny

Test BMW X5: Grzmiący, ale rodzinny

Marzy Ci się duże kombi o sporym prześwicie, napędzie na cztery koła i mocnym silniku wysokoprężnym? Odpowiedzią jest BMW X5. Ten potężny SUV ma sporo asów w rękawie i niewiele słabych stron.

Z tyłu bawarskiego SUV-a może podróżować pięć osób, ale naprawdę komfortowo będzie tam dwóm pasażerom. Mogą oni wtedy skorzystać ze składanego podłokietnika, a do dyspozycji mają (podobnie jak kierowca i pasażer) dwustrefową klimatyzację. Wnętrze rozjaśnia otwierany szklany dach, który można zasłonić elektryczną roletą. X5 dobrze sprawdzi się jako przyjaciel rodziny. Ma funkcjonalny przedział bagażowy o pojemności 620 litrów. Zaopatrzony ponadto we wgłębienia na drobiazgi i gumki do przytrzymywania mniejszych przedmiotów. Pod podłogą znajduje się potężny schowek, który połknie plecak lub mniejszą torbę, a jego klapa oparta jest na solidnym siłowniku. Dostępu do kufra broni dwuczęściowa klapa. Na co dzień wystarczy unieść trzy czwarte jej części (elektrycznie podnoszonej), a w razie konieczności przewiezienia czegoś większego – pozostały dolny fragment.

Silnik to kolejna mocna strona X5. W testowanej wersji jest to trzylitrowy diesel (oznaczenie auta jest nieco mylące) o sześciu cylindrach i mocy 306 KM. Ważący ponad dwie tony SUV z tym silnikiem rozpędza się do setki w 6,6 s. Imponujący jest też moment obrotowy wynoszący okrągłe 600 Nm, dostępnych od 1500 obrotów. Daje to przewagę w mieście i ogromne bezpieczeństwo w trasie. W dodatku spalanie nie przeraża. Maksymalnie w naszym teście wyniosło 11,7 litra, przy miejskiej jeździe i częstym korzystaniu z pełnych możliwości silnika. Do przeniesienia napędu służy ośmiobiegowy automat.

Zobacz też: Sposób na jedynkę - BMW X1 20xd

Silnik okazuje się dość głośny podczas pracy na postoju (tylko wtedy słychać, że to diesel), za to podczas spokojnej jazdy niemal w ogóle go nie słychać, a na wysokich obrotach ma świetne, grzmiące brzmienie. X5 zaopatrzono w sprawdzony napęd xDrive. W razie potrzeby nawet 100 % napędu może zostać przeniesione na przednią lub tylna oś, a podczas normalnej jazdy 40 % momentu obrotowego przekazane jest na przód, a 60 % na tył. Dzięki temu można bez obaw zjechać z utwardzonej drogi. Układ kierowniczy, jak zawsze w BMW pracuje bardzo dobrze. Jest precyzyjny i wspomagany z odpowiednią siłą. Jedynym minusem może okazać się duża średnica zawracania i słaba zwrotność w mieście.

X5 to nadal jedno z najlepszych aut tej klasy na rynku. Niedawny lifting zapewnił mu świeży i aktualny wygląd, poza tym w segmencie, który reprezentuje, to nie nowoczesna stylistyka jest najważniejsza. Cena jaką trzeba zapłacić za to auto jest jednak wysoka. Wersja xDrive 40d kosztuje niemal 280 tysięcy. Jak zawsze w BMW lista opcji jest jednak bardzo kusząca, ale też droga. Wyposażenie dodatkowego testowanego egzemplarza warte jest ponad 145 tysięcy złotych. Lista zastosowanych opcji zajmuje stronę A4 zapisaną drobnym drukiem. Na pokładzie znalazł się m.in. aktywny układ kierowniczy (5 262zł), komfortowe fotele przednie (10 524zł), nawigacja (11 689zł), system Head-Up wyświetlający komunikaty na przedniej szybie (6 472zł) oraz zestaw audio z szesnastoma głośnikami (6 000zł). Za taki egzemplarz, jak nasza testówka, trzeba zapłacić prawie 425 000zł.

BMW X6 3.0 nawet 35000 rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 wnętrze fot. Maciej Medyj
BMW X5 wnętrze fot. Maciej Medyj

BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
BMW X5 konsola środkowa fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód i bok fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód i bok fot. Maciej Medyj

BMW X5 bok fot. Maciej Medyj
BMW X5 bok fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 wnętrze przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 fotele przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 fotele przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
BMW X5 lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

BMW X5 fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 fotele tył fot. Maciej Medyj

BMW X5 zegary fot. Maciej Medyj
BMW X5 zegary fot. Maciej Medyj

BMW X5 przód fot. Maciej Medyj
BMW X5 przód fot. Maciej Medyj

BMW X5 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
BMW X5 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

BMW X5 silnik fot. Maciej Medyj
BMW X5 silnik fot. Maciej Medyj

BMW X5 tył fot. Maciej Medyj
BMW X5 tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »