| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Nissan X-trail: Topienie nissanny

Test Nissan X-trail: Topienie nissanny

Dziś pierwszy dzień wiosny, więc zgodnie z tradycją topimy Marzannę. Niestety nie było żadnej pod ręką, więc postanowiliśmy podtopić nieco w napotkanych kałużach przystojną Nissannę.

Druga generacja X-traila przeszła niedawno face-lifting. Zmiany są kosmetyczne – i bardzo dobrze, bo ten bardzo popularny SUV zawdzięcza swoje powodzenie głównie klasycznej linii. Dlatego o jego wyglądzie nie ma się co rozpisywać. Kształty są proste, a nieliczne przetłoczenia wprowadzają nowoczesne akcenty. Duże okna, stosunkowo krótka maska i przednia szyba pod normalnym kątem zapewniają dobrą widoczność w każdych warunkach. Dodatkowa para reflektorów w relingach dachowych działa tylko przy włączonych światłach długich i sprawia, że nocna jazda przez las nie różni się dużo od jazdy dziennej. Z zewnątrz więc X-trail prezentuje się elegancko i pasuje na każdą okazję.

Wnętrze testowanego egzemplarza w topowej wersji to połączenie ergonomii i luksusu. Królują tu proste kształty, a rozmieszczenie poszczególnych elementów obsługi jest przejrzyste. W desce rozdzielczej posiadającej klasyczne zegary i zwarty panel środkowy zmieszczono kilka praktycznych schowków. Obrazu dopełnia skórzana tapicerka i jakość pozostałych materiałów. Siedzenia wyglądają na niezbyt wygodne, ale po zajęciu na nich miejsca budzą same pozytywne odczucia, a elektryczna regulacja umożliwia idealne dopasowanie do kierowcy, podobnie jak regulowana w dwóch płaszczyznach mała, trójramienna kierownica.

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie X-trail

Będąc pasażerem tylnej kanapy można poczuć taki sam powiew luksusu, szczególnie, że jest podgrzewana, ma swoje nawiewy klimatyzacji, pochylane oparcia i obszerny podłokietnik. W razie potrzeby przewiezienia większego ładunku można ją złożyć i uzyskać płaską podłogę, która jednak jest położona stosunkowo wysoko. Wszystko to przez sprytne rozwiązanie w samym bagażniku skrywającym drugi poziom podłogi i wysuwaną szufladę z przegródkami. Nad kabiną góruje ogromny szklany dach, w przeciwieństwie do niektórych modeli konkurencji otwierany – przesuwnie lub uchylnie.

Pod maską naszej testówki zainstalowano potężny silnik – dwulitrowego diesla opracowanego przy współpracy Renault - w najmocniejszej 170-konnej wersji. Współpracuje on tutaj z 6 biegową skrzynią i systemem napędu All Mode 4x4-i, który bada różne parametry jazdy oraz silnika i odpowiednio rozdziela napędy – to w wersji auto, bo można przestawić się na napęd tylko na przód, albo też na 4 koła, ale zblokowany. Nie ma więc nawierzchni, na której X-trail nie dałby sobie rady i jeszcze dość żwawo. Oczywiście totalne bagno lub pustynia – piaskowa czy śnieżna – to nie teren, który można śmiało eksplorować takim autem, bo tu i spory prześwit nie pomoże, ani opon za bardzo na takie warunki nie ma, żeby dało się z nich korzystać na co dzień.

Zobacz też: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

X-trail to pojazd uniwersalny, prawdziwy SUV, grający na nosie ufo-kształtnej konkurencji. Może nie pojedziemy nim na rajd przez Syberię, ale na polowanie to i owszem, najlepiej bezkrwawe, z aparatem fotograficznym i rowerami w bagażniku. Stabilny i szybki w trasie, spokojny i ergonomiczny w miejście, potrafiący poradzić sobie z większością codziennych przeszkód. Za cenę wersji testowanej LE nie przekraczającej 150 tysięcy złotych trudno będzie kupić coś lepszego.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail przód

Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail bagażnik

Nissan X-Trail zegary
Nissan X-Trail zegary

Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail fotele tył

Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail fotele tył

Nissan X-Trail przód i bok
Nissan X-Trail przód i bok

Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok

Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail tył

Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok

Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail tył

Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok

Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail wnętrze przód

Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail przód

Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail przód

Nissan X-Trail fotele przód
Nissan X-Trail fotele przód

Nissan X-Trail silnik
Nissan X-Trail silnik

Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail fotele tył

Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail bagażnik

Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail wnętrze przód

Nissan X-Trail bagaznik
Nissan X-Trail bagaznik

Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok

Nissan X-Trail kokpit
Nissan X-Trail kokpit

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grant Thornton

Grant Thornton to jedna z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »