REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Prężny czterdziestolatek

Maciej Medyj
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy obecna generacja Toyoty Hilux miała swoją premierę miałem obawę, że jej producent w pogoni za modą na pojazdy SUV zmieni swojego bezkompromisowego terenowca w spokojne auto dla mas.

REKLAMA

Na szczęście tak się nie stało. Nadwozie tego popularnego pick-upa zostało unowocześnione wizualnie - jest bardziej masywne, co tylko podkreśla solidność konstrukcji, jakiej należy się spodziewać po tego typu aucie. Koncepcja została taka sama - potężna, zwarta maska, a na niej dodający powagi wlot powietrza, podwójna kabina i oddzielony od niej przedział ładunkowy, w testowanej wersji wyposażony w zabudowę z bocznymi szybami.

REKLAMA

Wnętrze, jak to w Hiluxie - i za to go lubię - kojarzy się z normalnym autem osobowym klasy kompakt. Siedzi się nisko nad podłogą kabiny, choć wysoko nad ziemią. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają występujące tu w standardzie solidne progi boczne i uchwyty na przednim słupku. Miejsca z przodu jest dużo, jednak na tylnej kanapie nie jest już tak przestrzennie. Cieszy skórzana tapicerka, która ułatwia utrzymanie wnętrza w czystości. Deska rozdzielcza nie zajmuje dużo miejsca w kabinie i jest wykonana z dobrych materiałów. Zawiera klasyczne, potrójne zegary, radioodtwarzacz z nawigacją, sterowanie klimatyzacją, kratki nawiewów, pojemny schowek i wysuwane uchwyty na napoje.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Hilux

REKLAMA

Przedział ładunkowy w naszej testówce wyposażono w amerykańską zabudowę o wartości 8990 złotych, z bocznymi szybami częściowo uchylnymi. Jest ona tak zamontowana, że w celu otwarcia tylnej burty należy najpierw podnieść klapę zabudowy zamykaną oddzielnym kluczem. W testowanym egzemplarzu zamek klapy chodził ciężko, więc baliśmy się o kluczyk. Zamykanie też nie było łatwe, gdyż zawsze musieliśmy mocniej dopchnąć któryś z boków klapy, nie załapujący od razu. Sam przedział ładunkowy jest olbrzymi, choć nie da się go powiększyć kosztem miejsc pasażerów. Masa przewożonego towaru może wynieść do 910 kg.

Mierząca 5255 mm Toyota jest zaskakująco zwrotna, oczywiście do czasu dopięcia przedniego napędu, kiedy promień zawracania nieco się zmniejsza. Terenową sprawność zapewnia spory prześwit, wynoszący do osi 212 mm, oraz kąty - natarcia 30 stopni, zejścia 26 stopni, rampowy 25 stopni. Tylne zawieszenie na bazie resorów piórowych zapewnia małą wrażliwość na obciążenie ładunkiem, lecz powoduje kołysanie podczas jazdy po równej drodze. Całość podwozia jest jednak tak zestrojona, że nawet podczas jazdy po mocno nierównej, polnej drodze, albo poza drogą, do kabiny nie przenoszą się gwałtowne drgania i wstrząsy. Auto wyraźnie lepiej współpracuje z bezdrożami, niż z autostradą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Do ciężkiej walki w terenie predysponuje Hiluxa potężny silnik - w naszej wersji trzylitrowy diesel D-4D o mocy 171 koni i momencie 343 Nm w zakresie 1400 - 3400 obrotów na minutę, współpracujący z manualną, pięciobiegową przekładnią z reduktorem. Zapewnia on bardzo dobre osiągi w każdych warunkach przy umiarkowanym spalaniu dochodzącym w terenie do 12 litrów na setkę. Sporo frajdy daje jazda z napędem tylko na tył, ale w zimowych warunkach zapinaliśmy napęd na 4 koła. Podczas testu mieliśmy okazję przejechać przez totalne bagno, choć przy ujemnej temperaturze, więc nieco spacyfikowane, jednak bardzo pomógł reduktor i wyłącznik systemu kontroli trakcji. Auto szło przez błota rycząc i pełnym bokiem, bo różne koła wpadły w różne koleiny, ale dało radę, mimo postawienia na zwykłych zimowych oponach.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Minęło 40 lat od debiutu Hiluxa, ale jak widać trzyma się on mocno na pozycji lidera w swojej klasie. Bardzo niewielkie wspomaganie, mała widoczność do tyłu i niezbyt spontanicznie reagujące hamulce skreślają go z listy aut miejskich. Jest tańszy, niż większość SUVów tej długości - cena bazowa testowanej wersji to nieco ponad 130 tysięcy złotych, do tego należałoby doliczyć niemal 9 tysięcy za zabudowę (cena bez montażu), 6,5 tysiąca za nawigację i 3,5 za lakier metalik. Jednak grunt, że Hilux jest prawdziwą terenową ciężarówką i jeśli ktoś potrzebuje wytrzymałego i niezawodnego kompana do ciężkiej roboty, a nie do wożenia dzieci do szkoły i siebie do galerii handlowej, to będzie on najlepszym wyborem.

Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i przód
Toyota Hilux tył i bok
Toyota Hilux wnętrze przód
Toyota Hilux siedzenia przód
Toyota Hilux wnętrze przód
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux bok
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i tył
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i przód
Toyota Hilux tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA