| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus RX 350: W amerykańskim stylu

Test Lexus RX 350: W amerykańskim stylu

Amerykanie lubią samochody takie jak RX. Nie bez powodu na tamtejszym rynku model ten jest bardzo popularny. Jego atuty mogą jednak przypaść do gustu również Europejczykom.

Luksusowy SUV japońskiej marki jest na rynku od 2005 roku. Dwa lata temu przeszedł jednak istotny lifting, który przez niektórych określany jest nawet zmianą modelu. Oprócz modyfikacji stylistycznych dokonano także poprawek technicznych polegających na zmianach podwozia i napędu. RX to potężny pojazd. Nowoczesna linia podwyższonego kombi, ciekawie nakreślone lampy i wiele elementów przyporządkowujących to auto do gamy innych modeli producenta, robią dobre wrażenie. To, co najbardziej zwraca uwagę, to amerykański styl tego modelu. Nie bez powodu trafia on w gusta klientów tamtejszego rynku. Jest duży, ma mocny i co ważne benzynowy silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

Zobacz też: Leksusowa ekologia – Lexus CT 200h

We wnętrzu auta postawiono na luksusową stylistykę. W oczy rzucają się wszechobecne drewnopodobne wstawki. Są zarówno w tunelu środkowym jak i na elementach drzwi oraz kierownicy. Poza tym uwagę zwraca skórzana tapicerka i jasne wykończenie kabiny, doświetlonej przez przejrzysty szyberdach. W aucie siedzi się wysoko. Po wciśnięciu przycisku startera, fotel i kierownica elektrycznie przesuwane są na wybraną przez kierowcę pozycję. Fotele są obszerne i wygodne, a ich ukształtowanie sugeruje komfortowy charakter auta. Ergonomia miejsca kierowcy jest zadowalająca. Wszystkie przyciski są pod ręką, zaś prędkość wyświetlana na przedniej szybie. Poza tym do dyspozycji jest jeszcze klasyczny zestaw zegarów. Wszystko stonowane i bez ekstrawagancji. Jedynym dyskusyjnym elementem jest obsługa wyświetlacza należącego do klimatyzacji, zestawu audio i kilku drobniejszych ustawień pojazdu. Kierowca ma pod prawą ręką myszkę, która podobnie jak komputerowe urządzenie pozwala prowadzić strzałkę kursora po kolorowym wyświetlaczu i kliknąć w wybraną opcję. Podczas jazdy wymaga to odwrócenia uwagi, lepsze byłyby zwykle klawisze.

Zobacz też: Mocne równanie - Lexus IS 250 F-Sport

W RX-ie nie tylko z przodu siedzi się wygodnie. Wnętrze jest przyjazne również dla pasażerów tylnej kanapy. Siedzi się tam nieco niżej niż na przednich fotelach, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem. Testowane auto zaopatrzone było w opcjonalny zestaw DVD z monitorami przymocowanymi do oparć przednich foteli. Bagażnik ma pojemność 496 litrów. Jego klapa została wyposażona elektryczne domykanie, dzięki czemu można zapomnieć o nieprzyjemnym trzaskaniu.

Lexus RX słynie głównie z wersji 450h, zaopatrzonej w napęd hybrydowy. Nasza redakcja testowała model oznaczony jako 350. Pod maską tej wersji pracuje jeden, za to tradycyjnie benzynowy silnik o pojemności 3.5 litra i mocy 277 koni mechanicznych. Maksymalny moment to 346 Nm osiąganych przy 4700 obrotów na minutę. Tym, co najbardziej zaskakuje w tym potężnym aucie jest dynamika. Przy mocnym wciskaniu gazu auto wyrywa do przodu niczym pojazd sportowy, co przy masie około dwóch ton robi wrażenie. Potwierdzają to dane techniczne mówiące o 8 sekundach do setki. Do tego znakomity dźwięk silnika w niczym nie przypomina rodzinnych pojazdów do spokojnej jazdy. Przy niskich obrotach jest wprawdzie bardzo cicho, ale na wyższych - brzmienie jest rasowe i przyjemne dla ucha. Auto zostało seryjnie wyposażone w sześciobiegową, automatyczna skrzynię, która dobrze pasuje do jego charakteru.

Zobacz też: Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Lexus RX 350 siedzenia tył + ekrany fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył + ekrany fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 kokpit fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 kokpit fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 siedzenia przód fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 licznik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 licznik fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 silnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 silnik fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bok fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 konsola środkowa fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 przód fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 wnętrze fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 wnętrze fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 bagażnik fot. Maciej Medyj

Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj
Test Lexus RX 350 tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

INDEPENDENT TAX ADVISERS Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.

Doradcy podatkowi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »