| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus IS 250: Mocne równanie

Test Lexus IS 250: Mocne równanie

Lexus ISF wygląda łagodnie, ale osiągami dorównuje najlepszym sportowym autom świata. Kogo jednak nie stać na wydanie prawie 340 tysięcy złotych, może wybrać pakiet stylizacyjny F-Sport do zwykłego IS-a.

Jakiś czas temu testowaliśmy Lexusa IS w wersji Cabrio. Tym razem do naszej redakcji zawitało takie auto w wersji sedan. W dodatku w specjalnej wersji F-Sport, która stylistycznie ma upodobnić je do supermocnego IS-F. Model zyskał zatem 18-calowe koła z alufelgami o specjalnym wzorze oraz zestaw spojlerów, które nie są zbyt krzykliwe, a dodają nieco smaku. W połączeniu z białym perłowym lakierem efekt wizualny cieszy oko. Poza tym, jak w każdym IS-ie w wersji sedan, jest tu klasyczna, ale dynamiczna linia karoserii, muskularna tylna cześć nadwozia oraz interesująco wyglądające przednie i tylne lampy. Wszystko to sprawia, że auto nie zestarzało się od debiutu.

Przesiadając się z kabrioleta do sedana możemy mieć wrażenie mniejszej przestrzeni. Powód – krótsze drzwi. Jednak po zajęciu miejsca za kierownicą (która dopiero po włączeniu zapłonu przybliża się do kierowcy) dochodzimy do wniosku, że miejsca jest wystarczająco dużo, a szeroki zakres ustawień fotela i precyzyjne, elektryczne ustawianie kierownicy daje możliwość znalezienia odpowiedniej pozycji. Auto zaopatrzone zostało w czarną, skórzaną tapicerkę oraz inaczej niż w wersji Cabrio ukształtowane fotele. Tam oparcia były bardziej płaskie, tu mięsiste i nastawione na lepsze trzymanie.

Zobacz też: Brytyjczycy polecają Lexusa

Deska rozdzielcza jest taka sama dla wszystkich wersji IS-a. W testowanym egzemplarzu brakowało jedynie nawigacji (dopłata 11 tys. zł za pakiet), a tym samym kolorowego dotykowego ekranu. W przypadku jego braku konsola środkowa zawiera nieco archaiczne, monochromatyczne wyświetlacze dwustrefowej klimatyzacji i radia. Ergonomia jest bez zarzutu, głównie za sprawą dużych klawiszy ułatwiających intuicyjną obsługę wszystkich urządzeń. Bagażnik IS-a w wersji sedan ma 378 litrów pojemności i da się powiększyć poprzez złożenie dzielonej kanapy.

Pod maską IS-a 250 pracuje ten sam silnik, co w wersji Cabrio. W tym przypadku ma on jednak lepsze osiągi. Do setki przyspiesza w 8,4 s (w Cabrio 9s), ma też nieco wyższą prędkość maksymalną. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo sedan jest lżejszy o prawie 200 kg. Średnie spalanie podczas jazdy z przewagą warunków miejskich wynosi około 13 litrów. Usprawiedliwieniem może być to, że aby wykorzystać pełna moc (208KM) drzemiącą w tym silniku, trzeba wciskać pedał gazu do oporu. Wtedy IS cieszy kierowcę dobrym przyspieszeniem i jeszcze lepszym brzmieniem. Delikatne operowanie prawą stopą sprawia, że wrażenia są znacznie mniej ciekawe, a spalanie niewiele mniejsze, więc czemu nie jeździć tym autem dynamicznie? Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej, automatycznej skrzyni. Działa równie dobrze jak w Cabrio. Biegi zmieniane są płynnie, a kierowca ma do dyspozycji łopatki przy kierownicy do obsługi manualnego trybu.

Zobacz też: Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

 Lexus IS 250 F-Sport silnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport silnik fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport fotele przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bagażnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bagażnik fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport zegary fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport zegary fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Treco Inspiracja do sukcesu

Portal dla szkoleniowców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »