| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus IS 250: Mocne równanie

Test Lexus IS 250: Mocne równanie

Lexus ISF wygląda łagodnie, ale osiągami dorównuje najlepszym sportowym autom świata. Kogo jednak nie stać na wydanie prawie 340 tysięcy złotych, może wybrać pakiet stylizacyjny F-Sport do zwykłego IS-a.

Jakiś czas temu testowaliśmy Lexusa IS w wersji Cabrio. Tym razem do naszej redakcji zawitało takie auto w wersji sedan. W dodatku w specjalnej wersji F-Sport, która stylistycznie ma upodobnić je do supermocnego IS-F. Model zyskał zatem 18-calowe koła z alufelgami o specjalnym wzorze oraz zestaw spojlerów, które nie są zbyt krzykliwe, a dodają nieco smaku. W połączeniu z białym perłowym lakierem efekt wizualny cieszy oko. Poza tym, jak w każdym IS-ie w wersji sedan, jest tu klasyczna, ale dynamiczna linia karoserii, muskularna tylna cześć nadwozia oraz interesująco wyglądające przednie i tylne lampy. Wszystko to sprawia, że auto nie zestarzało się od debiutu.

Przesiadając się z kabrioleta do sedana możemy mieć wrażenie mniejszej przestrzeni. Powód – krótsze drzwi. Jednak po zajęciu miejsca za kierownicą (która dopiero po włączeniu zapłonu przybliża się do kierowcy) dochodzimy do wniosku, że miejsca jest wystarczająco dużo, a szeroki zakres ustawień fotela i precyzyjne, elektryczne ustawianie kierownicy daje możliwość znalezienia odpowiedniej pozycji. Auto zaopatrzone zostało w czarną, skórzaną tapicerkę oraz inaczej niż w wersji Cabrio ukształtowane fotele. Tam oparcia były bardziej płaskie, tu mięsiste i nastawione na lepsze trzymanie.

Zobacz też: Brytyjczycy polecają Lexusa

Deska rozdzielcza jest taka sama dla wszystkich wersji IS-a. W testowanym egzemplarzu brakowało jedynie nawigacji (dopłata 11 tys. zł za pakiet), a tym samym kolorowego dotykowego ekranu. W przypadku jego braku konsola środkowa zawiera nieco archaiczne, monochromatyczne wyświetlacze dwustrefowej klimatyzacji i radia. Ergonomia jest bez zarzutu, głównie za sprawą dużych klawiszy ułatwiających intuicyjną obsługę wszystkich urządzeń. Bagażnik IS-a w wersji sedan ma 378 litrów pojemności i da się powiększyć poprzez złożenie dzielonej kanapy.

Pod maską IS-a 250 pracuje ten sam silnik, co w wersji Cabrio. W tym przypadku ma on jednak lepsze osiągi. Do setki przyspiesza w 8,4 s (w Cabrio 9s), ma też nieco wyższą prędkość maksymalną. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo sedan jest lżejszy o prawie 200 kg. Średnie spalanie podczas jazdy z przewagą warunków miejskich wynosi około 13 litrów. Usprawiedliwieniem może być to, że aby wykorzystać pełna moc (208KM) drzemiącą w tym silniku, trzeba wciskać pedał gazu do oporu. Wtedy IS cieszy kierowcę dobrym przyspieszeniem i jeszcze lepszym brzmieniem. Delikatne operowanie prawą stopą sprawia, że wrażenia są znacznie mniej ciekawe, a spalanie niewiele mniejsze, więc czemu nie jeździć tym autem dynamicznie? Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej, automatycznej skrzyni. Działa równie dobrze jak w Cabrio. Biegi zmieniane są płynnie, a kierowca ma do dyspozycji łopatki przy kierownicy do obsługi manualnego trybu.

Zobacz też: Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

 Lexus IS 250 F-Sport silnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport silnik fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bok fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport fotele przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport bagażnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport bagażnik fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport zegary fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport zegary fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport wnętrze przód fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport tył fot. Maciej Medyj

 Lexus IS 250 F-Sport fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250 F-Sport fotele tył fot. Maciej Medyj

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TAXWISE Michał Zdyb

TAXWISE Michał Zdyb jest nowoczesną kancelarią doradztwa podatkowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »