| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Suzuki Swift: Ważne, że bez turbo

Test Suzuki Swift: Ważne, że bez turbo

Czwarta generacja popularnego Swifta, która zadebiutowała w drugiej połowie zeszłego roku, na pierwszy rzut oka niewiele różni się od poprzedniej. Inny kształt świateł i tyle. Ale zmiany są o wiele bardziej poważne.

Sercem nowego Swifta jest całkowicie nowy silnik benzynowy o pojemności 1249 centymetrów sześciennych. Ma 4 cylindy, zmienne fazy rozrządu, 94 konie mechaniczne przy 6000 obrotów i 118 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego przy 4800 obrotów. Oczywiście jest to motor wolnossący, a więc moc z niego uzyskana jest imponująca. Analizując powyższe parametry można dojść do wniosku, że lubi wysokie obroty. Rzeczywiście, do 3000 obrotów nic wielkiego się nie dzieje, ale powyżej wciska w fotel i zaczyna nieźle brzmieć. Utrzymując wskazówkę obrotomierza w górnym zakresie można liczyć na sportową jazdę, oczywiście okupioną wyższym niż katalogowe, ale i tak zadowalającym spalaniem wynoszącym średnio 6.7 litra. Tyle w czasie testu pokazywał komputer pokładowy.

Zawieszenie sprytnego Suzuki jest podobnie jak silnik sportowe, choć nie przesadnie twarde, bo na dobrej nawierzchni nie czuje się w kabinie jego pracy. Na dziurawej drodze poczucie większej twardości zapewniają niskoprofilowe opony, które same są dość twarde, bo były to zimowe Pirelli, które kochają równe drogi, za to nienawidzą głębszego śniegu. W szybko pokonywanych zakrętach Swift wykazuje lekką nadsterowność, którą delikatnie maskuje system ESP. Dynamiczną jazdę ułatwia szybki i precyzyjny układ kierowniczy, który powoduje, że ma się wrażenie, iż auto szybciej skręca, niż kierowca zacznie poruszać kierownicą. Hamulce są odporne na ekstremalną jazdę, chociaż układ ABS dość nerwowo reaguje na bardzo śliskie nawierzchnie.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Subkompaktowe Suzuki może być wygodnym i sprawnym miejskim samochodzikiem, albo autem dla młodej rodziny. Jego najwięksi konkurenci, to bardziej jajowatych kształtów Opel Corsa i Toyota Yaris oraz dość podobna Skoda Fabia. Swift wyróżnia się jednak ciekawą linią nadwozia, w której pobrzmiewa klasyczna, japońska nuta. Testowana wersja Premium kosztuje 50900 zł, ale najtańsze trzydrzwiową Club można mieć za 41900 zł, czyli o 500 złotych więcej, niż za Fabię 1,2 TSI 85 KM. Jednak Swift wygrywa w raportach awaryjności Dekry. Ważne, że Suzuki.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik
Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik

Suzuki Swift 1.2 WT przód
Suzuki Swift 1.2 WT przód

Suzuki Swift 1.2 WT tył
Suzuki Swift 1.2 WT tył

Suzuki Swift 1.2 WT tył
Suzuki Swift 1.2 WT tył

Suzuki Swift 1.2 WT przód
Suzuki Swift 1.2 WT przód

Suzuki Swift 1.2 WT przód
Suzuki Swift 1.2 WT przód

Suzuki Swift 1.2 WT zegary
Suzuki Swift 1.2 WT zegary

Suzuki Swift 1.2 WT zegary
Suzuki Swift 1.2 WT zegary

Suzuki Swift 1.2 WT silnik
Suzuki Swift 1.2 WT silnik

Suzuki Swift 1.2 WT deska rozdzielcza
Suzuki Swift 1.2 WT deska rozdzielcza

Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze tył
Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze tył

Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik
Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik

Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze przód
Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze przód

Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze przód
Suzuki Swift 1.2 WT wnętrze przód

Suzuki Swift 1.2 WT przód
Suzuki Swift 1.2 WT przód

Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik
Suzuki Swift 1.2 WT bagażnik

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »