| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Polo kontra Fabia: Rodzinny pojedynek

Test Polo kontra Fabia: Rodzinny pojedynek

Wybór jest trudny. W końcu dwa auta z tego samego koncernu plasowane w tej samej klasie i posiadające ogromną część wspólnych podzespołów. Różnic jest jednak więcej niż się wydaje.

MK – Pod maską czerwonego Polo pracuje dobrze znany benzynowy silnik 1.4 o mocy 85 koni mechanicznych. Maksymalny moment to 138 osiąganych przy 3800 obrotów. Jest to zatem tradycyjny mały benzyniak bez turbo. Kiedyś norma w miejskich autach. Dziś - w dobie donsizingu - już trochę przeżytek. Auto zostało znakomicie wyciszone. Na niskich obrotach silnika niemal nie słychać, na wyższych ma przyjemne brzmienie. Spalanie również okazuje się rozsądne. W mieście wynosi 8.5 litra na sto kilometrów. Prędkość maksymalna to 177 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje tej wersji niecałe 12 sekund. Są to zatem parametry, które w aucie klasy B wyglądają nieźle, ale nowoczesny silnik TSI jest o wiele lepszy. Do przeniesienia napędu użyto tu pięciobiegowej manualnej skrzyni. Jest precyzyjna, a drogi prowadzenia lewarka są dość krótkie. Przeszkadzać może jedynie zbyt duży opór przy wrzucaniu kolejnych przełożeń. Warto również wiedzieć, że w cennikach Polo jest też nowoczesny 1.2 TSI, który dzięki turbosprężarce generuje 105 koni. Ten sam który zasila zieloną Fabię. Warto dopłacić?

MM – Warto, warto i jeszcze raz warto. Ten silnik miałem okazję poznać testując nieco większego Roomstera. A z Fabii robi prawdziwą rakietę. Nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, jest moim prywatnym numerem jeden na rynku. Ma cztery kluczowe zalety: jest bardzo dynamiczny, niesamowicie elastyczny, zużywa niewiele paliwa i pięknie brzmi. Reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa, a raz obudzony nie przysypia aż do końca obrotomierza. Idzie równo od samego dołu, bez żadnych zawahań, turbo-dziur i temu podobnych. Wciska w fotel. Liczby – moc 105 KM przy 5000 obrotów – norma, maksymalny moment obrotowy 175 Nm – sporo, a do tego zakres obowiązywania – od 1550 do 4100 obrotów – niespotykane. Zużycie paliwa średnie w trasie osiągnęło 6 litrów na 100 km, przy czym pedał gazu nie był wcale traktowany delikatnie, natomiast w mieście przekroczyło nieco 7 litrów. Prędkość maksymalna według danych producenta wynosi 191 km/h, przyspieszenie do setki 10,1 sekundy.

Zobacz też: Volkswagen Polo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

MK – Jak oceniasz prowadzenie Fabii? Moim zdaniem oba auta prowadzą się podobnie. Krótko mówiąc równie dobrze. Również pod tym względem mamy tu do czynienia z klasową czołówką. Trudno się też dziwić, bo podwozie obu modeli to bliźniacza konstrukcja. W przypadku testowanego Polo zrezygnowano jednak z nieco bardziej komfortowej charakterystyki, a postawiono na lepsze trzymanie się drogi, głównie za sprawą szerokich opon i niskiemu profilowi. W efekcie auto wydaje się twarde i daje znać o wszystkich nierównościach. Za to na dobrej drodze możemy liczyć na pewne prowadzenie. Układ kierowniczy – podobnie jak w testowanym przez nas wcześniej Polo TDI – pracuje precyzyjnie i nie ma zbyt silnego wspomagania.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia siedzenia tył fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo siedzenia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia siedzenia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo siedzenia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo siedzenia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia bagażnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia bagażnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia bok fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia bok fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia silnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia silnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia bok i przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia bok i przód fot. Maciej Medyj

VW Polo bagażnik fot. Maciej Medyj
VW Polo bagażnik fot. Maciej Medyj

VW Polo tył fot. Maciej Medyj
VW Polo tył fot. Maciej Medyj

VW Polo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
VW Polo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj

VW Polo kokpit fot. Maciej Medyj
VW Polo kokpit fot. Maciej Medyj

VW Polo silnik fot. Maciej Medyj
VW Polo silnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »