| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test BMW 535i: Klasyczny image wraca

Test BMW 535i: Klasyczny image wraca

Stylistyka nowej Piątki zaskoczyła. Negatywnie tych, którzy uwielbiali kształty poprzedniej generacji, a pozytywnie wszystkich pozostałych. Brak awangardy i dużo klasycznych kształtow - tak teraz wygląda to auto.

Pod maską wersji 535i pracuje benzynowy, sześciocylindrowiec o pojemności trzech litrów i mocy 306 koni mechanicznych. Uwagę zwraca moment obrotowy, który wynosi 400 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie, bo od 1200 do 5000 obrotów na minutę. Oznacza to równe przyspieszenie już od najniższych prędkości. To z resztą też zasługuje na wysokie noty, bo 535i potrzebuje zaledwie sześciu sekund, aby przyśpieszyć do 100 km/h. Silnik ten był zresztą kilkukrotnie nagradzany tytułem Engine of the Year. Sprężono go z ośmiobiegowym automatem. Jego praca nie daje powodów do narzekań. Jeśli będziemy jechać spokojnie poszczególnie przełożenia będą zmieniane poniżej 2000 obrotów co ma ograniczyć spalanie i hałas. Sama praca odbywa się bez szarpnięć. Testowany przez nas egzemplarz miał jednak problem z elektroniką silnika. Podczas jazdy wyskakiwał błąd jednostki napędowej i następowało ograniczenie mocy. Jak twierdzi importer - podczas dynamicznej jazdy na śliskiej nawierzchni jest to zjawisko normalne, mające na celu uchronić m.in. sprzęgło oraz inne podzespoły narażone na przeciążenia, ale podczas spokojnej jazdy na pewno nie jest to zdrowy objaw.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Podwozia przygotowywane przez speców z BMW to już legenda. Przyznaje, że z tak dobrym układem kierowniczym jak w nowej Piątce, miałem do czynienia tylko w autach marki Porsche. Jadąc tym autem można wyczuć różnice pomiędzy rożnymi rodzajami asfaltu, a precyzja z jaką daje się prowadzić ta wielka limuzyna, godna jest aut sportowych. Z kolei zawieszenie posiada czterostopniową regulację charakterystyki. Domyślnym jest tryb Normal – najbardziej uniwersalna opcja. Aby poprawić komfort i zadowolić zwolenników bardziej leniwej jazdy należy zmienić ustawienie na tryb Comfort. Auto staje się wtedy bardziej miękkie, a moc silnika zostaje nieco stłumiona.

Po drugiej stronie skali znajdziemy tryb Sport. Samochód utwardza wtedy charakterystykę zawieszenia oraz poprawia reakcje na gaz. Dla najbardziej żądnych wrażeń kierowców pozostaje jeszcze tryb Sport +. System domyślnie wyłącza wtedy kontrole trakcji, a biegi są zmieniane później niż w pozostałych ustawieniach. Trzeba przyznać, że różnica pomiędzy jazdą tym autem przy rożnych ustawieniach systemu – zwłaszcza tych skrajnych – pozwala zobaczyć jak uniwersalny charakter ma ten samochód. Od eleganckiej limuzyny dla prezesa jadącego na tylnym fotelu (Comfort) do pojazdu o sportowych możliwościach dla jego szofera (Sport +).

Nowa Piatka to bez wątpienia jedno z najlepszych aut klasy średniej wyższej. Nie zmieniają tego nawet problemy z elektronika testowanego egzemplarza. Za podstawową wersje tego auta (520d) trzeba zapłacić 174 400zł. Testowana 535i to już wydatek 234 900zł. Oczywiście tylko wtedy, gdy nie zdecydujemy się skorzystać z bogatej listy wyposażenia dodatkowego. A jest ona bardzo kusząca, ale i bardzo droga. Dość powiedzieć, że testowany przez nas egzemplarz wart był około 370 tysięcy złotych.

BMW X6 3.0 nawet 35000 rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj

BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj

BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj

BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj

BMW 535i deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
BMW 535i deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

BMW 535i fotele przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele przód fot. Maciej Medyj

BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj

BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj

BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj

BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj

BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj

BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj

BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj

BMW 535i zegary fot. Maciej Medyj
BMW 535i zegary fot. Maciej Medyj

BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj

BMW 535i silnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i silnik fot. Maciej Medyj

BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj

BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj

BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj

BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj

BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »