REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A4: Dobry znajmomy

Michał Karczewski
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Trudno uwierzyć, że od debiutu pierwszej generacji Audi A4 minęło juz 17 lat. Aktualna generacja tego modelu jest na rynku od 2008 roku, jednak przez ten czas wcale się nie zestarzała.

REKLAMA

Od czasu kiedy A4 zastąpiło popularną niegdyś 80-tkę, szybko stało się ważnym graczem w segmencie aut klasy średniej. Każda kolejna generacja zdobywała sporą rzeszę zwolenników, a starsze egzemplarze są obecnie chętnie poszukiwane na rynku wtórnym. Jeśli szukacie klasycznie wyglądającej limuzyny segmentu D to znajdziecie ją właśnie w postaci tego auta. Przyjemne dla oka proporcje klasycznego sedana łącza się tu z nowoczesnymi przednimi światłami zaopatrzonymi w diody LED, które już od jakiegoś czasu stały się wyróżnikiem marki oraz eleganckimi podłużnymi tylnymi lampami, które w nocy są ciekawym wyróżnikiem tego modelu.

REKLAMA

We wnętrzu A4 czekają na nas dobre materiały i należyte spasowanie. Kierowca siedzi zagłębiony w wygodnym, elektrycznie regulowanym fotelu, a wysoko poprowadzony tunel środkowy daje wrażenie dobrego zgrania z autem oraz kokpitu uszytego na miarę. Przed oczami znajduje się zestaw czytelnych zegarów, które są podświetlane na biało. Konsola środkowa wygląda nowocześnie i została mocno zmodyfikowana w stosunku do poprzedniej generacji auta. Zarzuty można mieć jedynie do obsługi systemu wentylacji, ponieważ odbywa się ona jednym pokrętłem, a poszczególne funkcje zmienia się przyciskami. To nieco gorsze rozwiązanie niż oddzielne, dedykowane regulatory do każdej funkcji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

REKLAMA

Samo wyposażenie z zakresu wentylacji wnętrza jest bogate i zawiera na przykład aż sześciostopniową regulację podgrzewania foteli. Wszystkie funkcje klimatyzacji, systemu audio oraz komunikaty nawigacji wyświetlane są na dużym kolorowym ekranie, a do obsługi służy wielofunkcyjne pokrętło (system MMI), umieszczone w tunelu środkowym, które powtarza część funkcji znajdujących się na panelu centralnym. Bolączką poprzedniej generacji A4 była ilość miejsca na tylnej kanapie Obecna generacja jeż pod tym względem dużo lepsza. Z tyłu wygospodarowano przestrzeń umożliwiającą wygodną podróż dorosłym osobom. Do tego bagażnik o pojemności 480 litrów.

Pod maską testowanej wersji znalazł się dobrze znany silnik 2.0 TDI o mocy 170 koni mechanicznych, zaopatrzony w bezpośredni wtrysk. Jednostka zapewnia dobrą dynamikę (8,3 s do 100km/h), oraz elastyczność która pozwala sprawnie wyprzedzać. Jak każda jednostka TDI charakteryzuje się również niskim spalaniem. Podczas spokojne jazdy wynosi ono około 7 litrów. Podczas intensywnej i miejskiej - około 10. Przy pełnym zbiorniku (65 litrów) zasięg pokazywany przez komputer to prawie 900 kilometrów. Dzięki technice Common Rail i dobremu wyciszeniu wnętrza, klekot diesla słyszalny jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika. To miła odmiana dla tych, którzy pamiętają starą generacje diesli pracującą pod maskami leciwych „A czwórek”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Do przeniesienia napędu posłużyła sześciobiegowa skrzynia. Pracuje ona precyzyjnie, a biegi wchodzą z lekkim oporem. Auto zaopatrzono w wiele elektronicznych gadżetów. Na pokładzie jest na przykład aktywny tempomat, który odhamuje auto w przypadku wykrycia przeszkody. Nie jest to jednak hamowanie do zera, wiec trzeba zachować czujność. Co ciekawe system połączono tu z manualna skrzynia. Podobne rozwiązania, jeśli już są stosowane, to z reguły w parze z automatem. Zawieszenie i układ kierowniczy prezentują wysoki poziom. Samochód prowadzi się pewnie i dobrze radzi sobie w zakrętach. Układ kierowniczy prezentuje poziom pozwalający na bezpieczne wykonywanie manewrów w każdym zakresie prędkości.

W zakresie kosztów podstawowych wersji, Audi A4 prezentuje podobny poziom do swoich największych niemieckich rywali, czyli BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Najtańszą wersję, wyposażoną w benzynowy silnik 1.8 TFSI o mocy 120KM, kupimy za 113 300zł. Aby stać się właścicielem 170 konnego diesla trzeba przygotować 138 100zł. Mocniejsze o 14 koni BMW 320d kosztuje około 10 tysięcy więcej, zaś Mercedes C220 CDI z silnikiem o takiej samej mocy jak Audi – niemal 20 tysięcy więcej. Pod względem kosztów stawia to A4 z dieslem na wygranej pozycji. A jeśli dla kogoś to nadal za dużo - jest na sposób. Może zdecydować się na nieco zmodyfikowane stylistycznie Audi A4 poprzedniej generacji, czyli Seata Exeo. Cena tego auta z identycznym jak w testowanym A4 silnikiem to niecałe 98 tysięcy za wersję Style.

Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI silnik fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI przód fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI tył fot. Maciej Medyj
Audi A4 2.0TDI bok fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA