| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Renault Megane RS: Sporty zimowe

Test Renault Megane RS: Sporty zimowe

Renault Sport od lat opracowuje sportowe wersje cywilnych aut francuskiej marki. Robi to w dodatku nieźle, bo podrasowane "renówki" zyskują uznanie nawet w oczach osób związanych ze sportem motorowym.

Jakie auto jest najlepsze na zimę? Oczywiście wysoko zawieszony SUV lub Crossover, a najlepiej po prostu terenówka. Najważniejsze aby miał napęd na cztery koła. Najlepiej w parze z automatyczną skrzynią biegów. Dlatego idąc na przekór utartym schematom przedstawiamy Wam test prawdziwego hot-hatcha, czyli Renault Megane RS. Trzecia generacja Megane jest już dobrze znana, jednak najmocniejsza odmiana tego popularnego kompakta pojawiła się na rynku stosunkowo niedawno. Auto bazuje na trzydrzwiowej odmianie, określanej w cennikach jako Megane Coupe. Z zewnątrz wyróżnia ją jednak komplet spojlerów oraz specjalne nakładki na karoserię, które zmieniają nieco jej kształt. Do tego jeszcze potężne, efektowne alufelgi, które niemal wystają do obrysu opon i zaciski hamulcowe Brembo. Z tyłu uwagę zwraca zmieniony w stosunku do zwykłego Coupe zderzak, który teraz ma centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego. Całości dopełnia żółty kolor testowanego egzemplarza. Poza tymi wszystkimi smaczkami to funkcjonalny (jak na trzydrzwiowe auto) kompakt z 377 litrowym bagażnikiem.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

Wnętrze ma już w sobie mniej zmian w stosunku do innych, „niesportowych” wersji Megane, ale na szczęście dodano kilka elementów wyróżniających. Fotele są odpowiednio twarde i mają dobrze boczne podparcie. Jeśli jednak oczekujecie prawdziwie sportowych kubełków musicie dopłacić za pakiet CUP (7950 zł) w skład którego wchodzą znakomite kubły Recaro. Poza tym mamy tu mocniej profilowaną kierownicę, która bardzo dobrze leży w dłoniach i podobnie jak lewarek skrzyni biegów przeszyta jest żółtą nicią. Kolejna różnica to zestaw zegarów. Cyfrowy prędkościomierz zwykłej Meganki zastąpiony został wskaźnikiem analogowym, zaś obrotomierz ma charakterystyczną żółtą tarczę. Do tego jeszcze metalowe nakładki na pedały. Poza tym to dobrze znane wnętrze ze wszystkich wersji Meganki.

Zobacz też: Test Renault Megane: Bez eksperymentów

Najważniejsze jednak drzemie pod maską. Znajdziecie tam dwulitrową, turbobenzynową jednostkę o czterech cylindrach i szesnastu zaworach. Generuje ona 250 koni mechanicznych uzyskiwanych przy 5500 obrotów na minutę oraz moment obrotowy równy 340 Nm osiąganych przy 3000 obrotów. Po włożeniu karty i wciśnięciu startera, w do uszu dobiega basowe brzmienie wydechu. Na biegu jałowym silnik jest jednak ledwie słyszalny, przy niskich obrotach przyjemnie basowy, a w coraz wyższym pułapie obrotów basowy pomruk zmienia się w coraz wyższy dźwięk. Cechą charakterystyczną Meganki RS jest to, że można nią jeździć całkiem spokojnie. Nie ma w sobie nic z nieprzyjemnej narowistości (choć pewnie niektórzy by tego oczekiwali). Nie uświadczycie tu zatem wyrywania kierownicy z rąk ani ryku i plucia ogniem. Do trzech tysięcy obrotów możemy jeździć zupełnie, jak byśmy mieli zwykłe Megane 1.6.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS bok fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS bok fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS wnętrze fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS wnętrze fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS fotele fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS fotele fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS fotele przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS fotele przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS zegary fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS zegary fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS kokpit fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS kokpit fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS bagażnik fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS bagażnik fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS silnik fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS silnik fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »