| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Renault Megane RS: Sporty zimowe

Test Renault Megane RS: Sporty zimowe

Renault Sport od lat opracowuje sportowe wersje cywilnych aut francuskiej marki. Robi to w dodatku nieźle, bo podrasowane "renówki" zyskują uznanie nawet w oczach osób związanych ze sportem motorowym.

Jednak nikt nie kupuje RSa do takiej jazdy, dlatego po przekroczeniu 4000 tysięcy obrotów wszystko diametralnie się zmiania i auto strzela do przodu, jak z procy. Przyspieszenie jest bardzo dobre, co zresztą potwierdzają dane producenta mówiące o sześciu sekundach do setki. Auto ma szesciobiegową manualną skrzynię, która ma znacznie lepiej dobrane przełożenia niż w zwykłym Megane. W dodatku charakteryzuje się precyzja i stosunkowo krótkim skokiem lewarka. Poszczególne biegi wchodzą z przyjemnym oporem. Dobrym rozwiązaniem jest też brzęczyk informujący o końcu skali obrotomierza i konieczności wrzuceniu wyższego biegu. Na pochwałę zasługuje też sprzęgło, które mimo że pracuje ciężej i nieco szybciej „odbija” niż w cywilnych wersjach Megane, to nie jest przy tym męczące i pozwala również w razie potrzeby na spokojna jazdę bez szarpnięć.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Megane RS prowadzi się bardzo precyzyjnie. W pracy układu kierowniczego również widać sporą różnicę w stosunku do zwykłej Meganki, choć już tam układ kierowniczy być dość bezpośredni. Tu jest jeszcze lepiej i auto bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy, okazując się przy tym bardzo zwrotne. Zawieszenie jest twarde i dość bezkompromisowe (to nie powinno dziwić), a kupując wspomniany już pakiet CUP można je jeszcze doposażyć w blokadę mechanizmu różnicowego. Warto jeszcze wspomnieć o hamulcach, bo auto zostało seryjnie zaopatrzone w zaciski Brembo. Dzięki temu hamuje znakomicie, a układ reaguje już po lekkim dotknięciu pedału.

Oddział Renault Sport wykonał kawał dobrej roboty. Samochód zdecydowanie poprawiono w zakresie wszystkich elementów, które mają wpływać na przyjemność z szybkiej i ofensywnej jazdy. Szkoda tylko, że nasz test tego auta nie przypadł na bardziej przyjazną porę roku...Posiadaczem Megane RS można stać się mając w kieszeni 100 600 zł. To niezbyt wygórowana cena jak za kompakt z 250 konnym silnikiem. Dla porównania Seat - w obowiązującej promocji - za Leona Cupra R (265KM) żąda 106 tysięcy, a za zwykła Cuprę (240KM) – 98 tysięcy złotych. Z kolei Ford za słabszego Focusa ST (225KM) liczy sobie 100 200 zł, a za sporo mocniejszą (305KM) i znacznie trudniej dostępną wersję RS – 125 600 zł. Jeśli ktoś myśli o hot-hatchu za rozsądne pieniądze to Megane RS jest ciekawą propozycją.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS tył fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS bok fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS bok fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS wnętrze fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS wnętrze fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS fotele fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS fotele fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS fotele przód fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS fotele przód fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS zegary fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS zegary fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS kokpit fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS kokpit fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS bagażnik fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS bagażnik fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS silnik fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS silnik fot. Maciej Medyj

Renault Megane RS deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Renault Megane RS deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »