| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Volvo S60: Bezpieczeństwo po nowemu

Test Volvo S60: Bezpieczeństwo po nowemu

Świeża stylistyka, jeszcze więcej urządzeń stojących na straży bezpieczeństwa oraz próba zmiany charakteru na bardziej dynamiczny. Taka w skrócie jest nowa generacja Volvo klasy średniej.

Pod maską testowej S60-tki znalazł się turbobenzynowy silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 203 koni. Jednostka dobrze radzi sobie z rozpędzaniem tego sporego auta, co zresztą potwierdza wynik przyspieszenia wynoszą 7,7 s do setki. Prawdziwą przyjemność silnik, daje na trasie przy większych prędkościach. Właśnie wtedy możemy odczuć jak dobrze auto radzi sobie z przyspieszaniem, oraz jak znakomitą ma elastyczność. Dzięki niej przyspieszamy na najwyższych biegach nie czując potrzeby redukcji, chyba że zamierzamy szybko wyprzedzić tira. Spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście i częstego stania w korkach nie przekroczyło 10,5 litra na sto kilometrów. Do przeniesienia napędu użyto tu sześciobiegowej manualnej skrzyni. Jest precyzyjna, a poszczególne biegi wchodzą z lekkim oporem. Podczas dynamicznej jazdy okazuje się to plusem.

W nowej S60-tce największą uwagę zwraca jednak ilość elektronicznych systemów na centymetr kwadratowy tego auta. Trudno je wszystkie zliczyć. Mamy to system ostrzegający o najechaniu na linię na jezdni bez włączenia kierunkowskazu. Jest też system mający wzbudzić naszą czujność podczas zbliżania się do poprzedzającego pojazdu. Wyświetla on na przedniej szybie stosowne kolorowe światło. Znajdziemy też system BLIS ostrzegający o pojeździe, który znajduje się w martwym polu oraz (co wydaje się już być zupełnie oczywiste) czujnik cofania. Jest też urządzenie, które ma za zadanie wyhamować pojazd, jeśli ktoś (pieszy) nagle wtargnie na jednię. To jednak nie wszystko. Do obsługi tak pokaźnej liczby systemów, na konsoli środkowej został umieszczony specjalny przycisk MY CAR.

Zobacz też: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Wywołuje on stosowną aplikację na potężnym, kolorowym wyświetlaczu, który nawiasem mówiąc obsługuje też klimatyzacje i radio. Po jego wciśnięciu przechodzimy do zakładek, w których możemy włączać i wyłączać wszystkie systemy, uśpić system kontroli trakcji czy zmienić siłę wspomagania kierownicy korzystając z trójstopniowej skali (nie są to istotne różnice i na szczęście w każdym trybie układ kierowniczy pracuje z poprawnym oporem). Można też wybrać opcję opuszczania prawego lub lewego lusterka po wrzuceniu wstecznego biegu. Wiem, że przypomina to opis obsługi podręcznego komputera, ale faktycznie opcji obsługi wszystkich systemów jest tu sporo. W praktyce ciężko jest znaleźć w tej klasie auto mające równie dużo elektrycznych strażników. Na deser możemy jeszcze wybrać charakterystykę pracy zawieszenia. Może ono działać w trybie Comfort, Sport, oraz Advanced. Do obsługi tego urządzenia służą oddzielne przyciski na konsoli centralnej. Ogólnie podwozie zostało jednak zestrojone tak, że auto pewnie prowadzi się przy większych prędkościach. To na pewno plus.

Zobacz też: Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T tył fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T konsola fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T konsola fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T wyświetlacz fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T przód fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T zegary fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T zegary fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele tył fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bok fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T silnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T silnik fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T kokpit fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T bagażnik fot. Maciej Medyj

Volvo S60 2.0T fotele przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 2.0T fotele przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

APRIL Polska Service sp. z o.o.

Multiagencja ubezpieczeniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »