| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

Z jednej strony coupe dla tradycjonalistów, z drugiej kabriolet pozwalający poczuć wolność i wiatr we włosach. Do tego bogate wyposażenie, wysoki komfort i… cena. Taki jest Lexus IS Cabrio.

Mówi się, posiadanie kabrioleta w polskich warunkach nie ma większego sensu. Sporo w tym racji, bo nasz klimat raczej nie sprzyja jeździe bez dachu. Auta tego typu są z reguły sporo droższe od swoich odpowiedników z tradycyjnym dachem, a w pełni korzystać można z nich tylko przez około dwa miesiące w roku. Okazuje się, że nie jest to jednak do końca prawda. Jeśli konkretna marka chce mieć w ofercie kabrioleta to obecnie najczęściej sięga po rozwiązanie ze składanym metalowym dachem. Gdy dach jest rozłożony jazda takim autem nie odbiega od tej tradycyjnymi pojazdami mającymi dach na stałe, a gdy tylko pogoda się poprawi, a temperatura zbliży do rozsądnego minimum, możemy złożyć dach (IS-owi zajmuje to 20 sekund) i cieszyć się wiatrem we włosach.

Seria IS to tradycyjne limuzyny klasy średniej. Auta pasujące do młodego biznesmena. Warto jednak mieć w ofercie coś bardziej szalonego i dlatego producent oferuje również wersję Cabrio. A właściwie coupe-cabrio, bo gdy metalowy dach jest rozłożony IS staje się dwudrzwiowym sedanem. To cieszy, bo takich aut jest jak na lekarstwo. IS Cabrio jest dłuższy od czterodrzwiowej wersji IS (z wyjątkiem IS-F) i mierzy 4635 mm. Do słupka B to dobrze znany sedan. Potem mamy szybko opadającą linię dachy i długi tył z potężnymi światłami. Jeśli dorzucimy do tego grafitowe alufelgi – auto może się podobać, a już na pewno zwraca uwagę na ulicy, bo tej odmiany nie spotyka się często.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Wnętrze na pierwszy rzut oka uderza jasną skórą kontrastującą z ciemnym nadwoziem. Znakomite oświetlenie kabiny sprawia, że noc jest najlepszą porą na jego oglądanie. Poza tym z przodu siedzi się bardzo wygodnie ze względu na zaskakująco dużą ilość miejsca i bardzo obszerne fotele gotowe zmieścić nie jednego Amerykanina po obiedzie złożonym ze sterty hamburgerów. Zastanawia tylko fakt, dlaczego fotel kierowcy skrzypi po przebiegu 15000? Poza tym siedzenia mają już same plusy. Są podgrzewane i wentylowany oraz posiadają elektryczną regulację. W kokpicie uwagę zwraca duży, czytelny, dotykowy ekran do obsługi większości urządzeń i znakomite czytelne zegary o jasnobłękitnym podświetleniu. Kierownica została obszyta przyjemną w dotyku skórą, a za jej wieńcem znajdziemy duże manetki do obsługi manualnego trybu automatycznej skrzyni. Jeśli zechcemy jeździć z otwartym dachem, musimy liczyć się brakiem możliwości zapakowania bagaży większych, niż laptop z okablowaniem. Za to podróżując z rozłożonym dachem Lexus daje nam do dyspozycji całkiem pokaźne 420 litrów, czyli więcej niż wersja sedan. Jedynym minusem przestrzeni bagażowej staje się wtedy brak oświetlenia.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C fotele przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C drążek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C drążek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C zegary fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C zegary fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C silnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C silnik fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C funkcje fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C funkcje fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bagażnik z dachem fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bagażnik z dachem fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bagażnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bagażnik fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »