| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

Test Lexus IS 250C: Wiosno, przybywaj!

Z jednej strony coupe dla tradycjonalistów, z drugiej kabriolet pozwalający poczuć wolność i wiatr we włosach. Do tego bogate wyposażenie, wysoki komfort i… cena. Taki jest Lexus IS Cabrio.

Lexus IS Cabrio dostępny jest z jednym, benzynowym silnikiem. To ta sama jednostka, która może pracować również pod maską wersji sedan. Jest to silnik o pojemności 2.5 litra, sześciu cylindrach w układzie V i mocy 208 koni mechanicznych. Moc ta uzyskiwana jest przy 6400 obrotów, a maksymalny moment wynoszący 252 Nm osiągany jest przy 4800 obrotów na minutę. Moc jest wystarczająca do tego, aby sprawnie przemieszczać IS-a, musimy się tylko pogodzić z dość wysokim spalaniem, które podczas miejskiej jazdy oscyluje w okolicach 16 litrów. Trzeba też pamiętać, że wbrew pozorom jakie może stwarzać wygląd nie jest to auto sportowe, wiec jeśli ktoś liczy na wciskanie w fotel i ryk silnika, to musi poszukać gdzie indziej. Tu raczej postawiono na komfort (zaskakująco komfortowe zestrojenie zawieszenia) i izolację od wrażeń z zewnątrz. W tej dziedzinie IS sprawdza się bardzo dobrze. Do przeniesienia napędu użyto w tym aucie 6-biegowego automatu. Zasługuje on na wysokie noty z uwagi na gładką pracę bez szarpnięć oraz łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. W trybie manualnym system działa tak, jak powinien, czyli pozwala kręcić się silnikowi pod czerwone pole i nie decyduje sam o wrzuceniu wyższego biegu. Dzięki temu możemy tu mówić o naprawdę manualnym, a nie tylko pozorowanym trybie. Skrzynia może również pracować w trybie zimowym oraz sportowym.

Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Lexus IS Cabrio to ciekawe auto. Wiosną i latem jest w stanie dać frajdę z jazdy bez dachu. Zaś jesienią i zimą staje się zamkniętym coupe. Wtedy podczas jazdy jesteśmy w stanie zapomnieć, że jedziemy kabioletem. Auto zostało znakomicie wyciszone, a opływające nadwozie powietrze nie staje się dokuczliwie głośne, jak to bywa w innych autach, których szyby pozbawione są ramek. Niestety aby stać się posiadaczem IS w wersji Cabrio trzeba sporo zapłacić. Znacznie więcej, niż za zwykłego sedana z tej serii. Ceny Cabrio zaczynają się od 230 tysięcy złotych za wersję Elegance, a kończą na ponad 267 za topową Sport. Lexus na polskim rynku cały czas kojarzy się z Ameryką. Nie jest to bezpodstawne, bo właśnie na tamtejszym rynku jest szczególnie chętnie wybierany. Warto jednak przyjrzeć się IS-owi, bo jest on w stanie spełnić także europejskie, wyśrubowane standardy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C fotele przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C fotele przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C drążek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C drążek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C zegary fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C zegary fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C przód fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C silnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C silnik fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C funkcje fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C funkcje fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bagażnik z dachem fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bagażnik z dachem fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bok fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C kokpit fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C bagażnik fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C bagażnik fot. Maciej Medyj

Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj
Lexus IS 250C tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Ziółkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »