| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Nissan Navara: Zawodnik wagi ciężkiej

Test Nissan Navara: Zawodnik wagi ciężkiej

Czy istnieje samochód, za kierownicą którego zobaczyć można zarówno biznesmena, jak i farmera? W dodatku taki, który w środku przypomina elegancką limuzynę, a na zewnątrz jest potężnym „wołem roboczym”

Kiedy myślę o pikapach zawsze towarzyszy mi refleksja, po co komu takie auto w polskich warunkach? Na zachodzie, szczególnie Ameryki, jest to bardziej uzasadnione. Tam samochodami tego typu jeżdżą farmerzy i służą im one jako środek transportu ciężkich rzeczy w gospodarstwie oraz sposób na przemierzanie swoich ziemskich areałów. W Polsce pikapami jeżdżą biznesmeni w krawatach, w dodatku najczęściej po mieście. Wytłumaczenie jest jedno – możliwość odliczenia podatku VAT (zobaczymy jak długo). Czy poza tym pikapy nie mają innych zalet? Owszem mają. Weźmy na przykład Nissana Navarę. Do słupka B to Nissan Pathfinder. Mamy zatem masywny, nowoczesny przód z dużymi reflektorami. Dalej tradycyjne dla pikapów z serii Double Cab niewielkie drzwi dla pasażerów i odkrytą pakę, umożliwiającą transport ciężkich towarów. Auto wygląda jeszcze ciekawiej dzięki wydatnym progom ułatwiającym wsiadanie, alufelgom oraz relingom dachowym.

Zobacz też: Nissan Juke: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wnętrze to ekologiczna skóra, automatyczna dwustrefowa klima oraz pełna elektryka. Są także podgrzewane fotele i automatyczna skrzynia biegów. Do tego jeszcze nawigacja. Zasługuje ona na słowa uznania za przejrzystość i prostotę obsługi. Mimo, że interfejs nie jest po polsku, bez trudu można znaleźć pożądane ustawienia czy wybrać docelową trasę, a potem w razie potrzeby sprawnie ją anulować, co czasem nie jest takie proste w systemach innych producentów. Przednia część kabiny okazuje się bardzo przestronna. W aucie siedzi się wysoko, a kierownica zamocowano jak w aucie osobowym, a nie w dostawczym. Fotele są obszerne i wygodne, choć prawie nie mają podparcia bocznego. Kokpit cechuje dobra ergonomia. Jest prosty, a przyciski do obsługi wszystkich elementów – duże i czytelne. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dzieci. Nie dlatego, że brakuje miejsca na nogi, ale głównie z powodu charakterystycznej wysokiej podłogi, która wymusza niezbyt komfortową na dłuższych trasach pozycję. Pod siedziskiem kanapy znajdziemy dwa różnej wielkości schowki zasłaniane siatką, które pozwalają zostawić w aucie kilka drobiazgów (pamiętajmy, że auto seryjnie nie ma osłoniętego bagażnika).

Zobacz też: Nissan X-Trail: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ładowność Navary w testowanej wersji wynosi 805 kilogramów. Do dyspozycji jest tu odkryta przestrzeń ładunkowa o długości 1611 mm, szerokości 1560 mm (1130 – między wnękami kół) i wysokości wynoszącej 457 mm. Na zamówienia można ją zaopatrzyć w różne rodzaje nadbudówek. Ich ceny (w pakietach) zaczynają się od około jedenastu, a kończą na trzynastu tysiącach złotych za opcje montowane u dilera. Jak nie trudno zauważyć na ulicach, jest to bardzo często wybierane rozwiązanie. W dodatku przydatne, bo pozwalające na korzystanie z części bagażowej podczas codziennej eksploatacji.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan Navara powierzchnia ładunkowa fot. Maciej Medyj
Nissan Navara powierzchnia ładunkowa fot. Maciej Medyj

Nissan Navara deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Nissan Navara deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara fotele tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara fotele tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara podłoga tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara podłoga tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara fotele przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara fotele przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok i tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok i tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara prżód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara prżód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara kokpit fot. Maciej Medyj
Nissan Navara kokpit fot. Maciej Medyj

Nissan Navara silnik fot. Maciej Medyj
Nissan Navara silnik fot. Maciej Medyj

Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »