| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test długodystansowy: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 68 KM

Test długodystansowy: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 68 KM

Koniec września 2007 to początek testu długookresowego Dacii Logan MCV 1.5 dCi 68 KM. Wyznacznikiem testu jest czas, gdyż dystansu produkować na siłę nie będę. Dlaczego? Otóż samochód został po prostu kupiony przez mnie od Renault Polska, które wcześniej udostępniało go do normalnych testów dla dziennikarzy. Teraz Logan będzie spełniał zadanie, do jakiego został stworzony – uniwersalnego auta do komunikacji powszedniej i weekendowej. Przebieg roczny zakładam na poziomie 15 tysięcy kilometrów

W tym miejscu zwracam uwagę na mały paradoks. Silnik w moim Loganie to najsłabszy diesel z rodziny 1.5 dci, na którą składają się wersje jednostki napędowej o oznaczeniu K9K: 68, 85 i 103 konne, z których dwie pierwsze montowane są w Dacii, najmocniejsza tylko w Renault i Nissanie. I w samochodach tych marek przebieg między przeglądami wynosi 20 tysięcy kilometrów. A u Dacii 10 tysięcy. Dziwne, bo przecież to takie same silniki. Wygląda na to, że wizytę w autoryzowanej stacji obsługi będę musiał składać nawet dwa razy w roku.


Podczas tego testu długookresowego, który dla porządku nazwę jednak długodystansowym, koncentrować się będę na wrażeniach związanych z normalnym użytkowaniem samochodu, wyposażaniem i dostosowywaniem do własnych potrzeb oraz postaram się zawrzeć w kontynuacji niniejszej treści odpowiedzi na pytania, jakie stawiają sobie nowi użytkownicy Loganów, szczególnie MCV, oraz rozwiązania problemów, z którymi mogą, choć wcale nie muszą się spotkać.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Logan

15.10.2007

Mój Logan jest siedmioosobowy. Ostatni, podwójny rząd siedzeń zajmuje miejsce, gdzie w wersji pięcioosobowej występuje ogromny, ponad siedmiusetlitrowy bagażnik. Te dwa dodatkowe miejsca znacznie rozszerzają spektrum zastosowań Dacii, szczególnie, że można je łatwo wyjąć i składować w garażu. Ale czym wtedy zasłonić przedmioty w bagażniku przed ciekawskimi spojrzeniami przechodniów? Wiadomo, że zawsze wozi się drobne akcesoria, ale ich nawet niepozorny wygląd może pobudzić wyobraźnię amatora cudzej własności, głównie takiego z promilami we krwi.

Wersja fabrycznie pięcioosobowa sprzedawana jest z roletą. Moja wersja już nie, gdyż producent nie wpadł na pomysł wykonania dodatkowych mocowań w boczkach za ostatnim rzędem siedzeń, a w standardowych zaczepach za środkową kanapą osłona zderzałaby się przy składaniu oparć z zagłówkami. Ale okazało się, że jeśli ktoś używa szóstego i siódmego miejsca okazyjnie i kanapę tę trzyma we wspomnianym garażu, może sobie roletę po prostu dokupić. Na forach internetowych często pojawiają się pytania o taką możliwość, więc odpowiadam – nie ma z tym problemu. Zamówiona przeze mnie u Kilijańczyka na Puławskiej była do odbioru po 48 godzinach. Cena 466 złotych nie jest wygórowana, nawet w porównaniu z cenami rolet do zachodnich samochodów kupowanych z drugiej ręki, często ze szrotu. Zresztą specjalnego wyboru nie ma, bo przerabiając inne rolety nie osiągnie się nigdy efektu takiego jak przy zastosowaniu oryginalnej części. Niektórzy użytkownicy MCV-ów doradzają optyczną izolację przedziału ładunkowego przez oklejanie szyb folią półprzepuszczalną, ale moim zdaniem w przypadku cywilnego, rodzinnego samochodu byłaby to zbyt duża ingerencja w jego wygląd. A i cena takiego oklejenia jest najczęściej wyższa niż rolety.

Zobacz też: Dacia Logan jeszcze lepsza

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Logan MCV - lewy profil
Dacia Logan MCV - lewy profil

Dacia Logan MCV - przód
Dacia Logan MCV - przód

Dacia Logan MCV - lewa strona
Dacia Logan MCV - lewa strona


Dacia Logan MCV - bagażnik
Dacia Logan MCV - bagażnik

Dacia Logan MCV - fotel kierowcy
Dacia Logan MCV - fotel kierowcy

Dacia Logan MCV - prawa tylna część samochodu
Dacia Logan MCV - prawa tylna część samochodu

Dacia Logan MCV - otwarte drzwi bagażnika
Dacia Logan MCV - otwarte drzwi bagażnika

Dacia Logan MCV - prawy tył
Dacia Logan MCV - prawy tył

Dacia Logan MCV - lewy przód
Dacia Logan MCV - lewy przód

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV - tylne siedzenia
Dacia Logan MCV - tylne siedzenia

Dacia Logan MCV - prawy profil
Dacia Logan MCV - prawy profil

Dacia Logan MCV - lewy bok
Dacia Logan MCV - lewy bok

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV - widok z perspektywy pasażera
Dacia Logan MCV - widok z perspektywy pasażera

Dacia Logan MCV - trzeci rząd siedzeń
Dacia Logan MCV - trzeci rząd siedzeń

Dacia Logan MCV - zegary
Dacia Logan MCV - zegary

Dacia Logan MCV - silnik
Dacia Logan MCV - silnik

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV - kokpit
Dacia Logan MCV - kokpit

Dacia Logan MCV - lewy tył
Dacia Logan MCV - lewy tył

Dacia Logan MCV - bagażnik ze złożonymi siedzeniami
Dacia Logan MCV - bagażnik ze złożonymi siedzeniami

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Latkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »