| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mazda 3 sedan: Punkty za pochodzenie

Test Mazda 3 sedan: Punkty za pochodzenie

Kiedyś Mazda 323, w tym sportowa odmiana oznaczona literką F, była częstym widokiem na naszych ulicach. Gdy na kilkanaście lat firma znikła oficjalnie z Polski, jej kompakt był jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych.

Mazda wróciła do nas na dobre, a jej klasę C reprezentuje obecnie model 3 w dwóch odmianach nadwoziowych – sedan i hatchback. Mieliśmy okazję przetestować tę pierwszą opcję. Auto przypomina większą siostrę – 6, ale ma też sporo cech indywidualnych, z których najbardziej rzuca się w oczy ostre przetłoczenie przebiegające przez środek maski i tylnej klapy. Kształt nadwozia jest poza tym utrzymany w duchu sportowych sedanów – ma potężny, uśmiechnięty wlot powietrza z przodu, wysoko poprowadzoną linię okien i zwarty, stosunkowo krótki tył.

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 3

Wnętrze, którego beżowy kolor rozjaśnia je i świetnie współgra z szafirowym lakierem, jest nieco ciaśniejsze, niż można by było się spodziewać na pierwszy rzut oka. Deska rozdzielcza nie oszczędza miejsca w kabinie, co szczególnie odczuje pasażer z przodu. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym ograniczając przestrzeń na kolana. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Daszek w górnej części deski rozdzielczej skrywa dwa dodatkowe wyświetlacze o różnych kolorach – tak jest w testowanej wersji nie wyposażonej w system nawigacji satelitarnej. Wszyskie gałki i przyciski są duże i poręczne. Część tych od radia znajduje się prawie poza zasięgiem kierowcy, ale ich funkcje powtarzają regulatory na kole kierownicy. Fabryczny zestaw audio brzmi świetnie i ma dobrze wyważoną funkcja narastania głośności wraz z prędkością auta.

Fotele Mazdy 3 w testowanej wersji może nie wyglądają na sportowe, ale zapewniają przyzwoite trzymanie w zakrętach i komfort pełnej regulacji. Siedzi się nisko, co zapewnia lepsze wyczucie pojazdu. Kierownica ma spory zakres ustawień w obu płaszczyznach, więc ze znalezieniem ulubionej pozycji nikt nie będzie miał tu problemu. Tylna kanapa ma optymalny kształt, ale dostosowany najlepiej do dwóch pasażerów. Środkowe miejsce po prostu najlepiej zamienić w podłokietnik. Kieszeń jest tylko w oparciu pasażera.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Co do innych schowków – standardowo – pojemny przed pasażerem, dwunapojowy zamykany przy ręcznym, spory w podłokietniku i kieszenie w drzwiach, także tylnych. Bagażnik o pojemności 430 litrów można powiększyć po złożeniu kanapy, ale jak to w sedanie na możliwość włożenia większych gabarytów, które swobodnie weszłyby do hatchbacka, nie ma co liczyć. Otwór ładunkowy nie jest duży, za to zawiasy chowają się w boczkach.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 3 sedan - bagażnik
Mazda 3 sedan - bagażnik

Mazda 3 sedan - bok
Mazda 3 sedan - bok

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - tył
Mazda 3 sedan - tył

Mazda 3 sedan - deska rozdzielcza
Mazda 3 sedan - deska rozdzielcza

Mazda 3 sedan - zegary
Mazda 3 sedan - zegary

Mazda 3 sedan - tylna kanapa
Mazda 3 sedan - tylna kanapa

Mazda 3 sedan - silnik
Mazda 3 sedan - silnik

Mazda 3 sedan - fotele przednie
Mazda 3 sedan - fotele przednie

Mazda 3 sedan - składanie siedzeń
Mazda 3 sedan - składanie siedzeń

Mazda 3 sedan - przód/bok
Mazda 3 sedan - przód/bok

Mazda 3 sedan - wnętrze
Mazda 3 sedan - wnętrze

Mazda 3 sedan - tył/bok
Mazda 3 sedan - tył/bok

Mazda 3 sedan - wnętrze
Mazda 3 sedan - wnętrze

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci Lafarge

Światowy lider w produkcji materiałów budowlanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »