| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mazda 3 sedan: Punkty za pochodzenie

Test Mazda 3 sedan: Punkty za pochodzenie

Kiedyś Mazda 323, w tym sportowa odmiana oznaczona literką F, była częstym widokiem na naszych ulicach. Gdy na kilkanaście lat firma znikła oficjalnie z Polski, jej kompakt był jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych.

Wysokoprężny silnik 1.6 16V DOHC z bezpośrednim wtryskiem rozwija moc 109 KM przy 4000 obr./min. i dysponuje momentem 240 Nm od 1750 obr./min. Czyli budzi się dość późno, jak na diesla, ale stosunkowo wysoko się też kręci, zachęcając do dynamicznej jazdy, co nie kosztuje wcale dużo paliwa, gdyż podczas testu i nie oszczędzania pedału gazu komputer pokazywał średnie zużycie o wartości 6,5 litra na setkę. Dynamiczne ruszenie wymaga wolniejszego puszczania sprzęgła. Kontrolę nad mocą i momentem zapewniają systemy stabilności toru jazdy DSC i kontroli trakcji TCS, które nie walczą ani z kierowcą, ani z silnikiem i rzeczywiście pomagają tylko w najtrudniejszych momentach. Trochę gorzej jest na mniej przewidywalnej mokrej nawierzchni, to znaczy TCS potrafi za bardzo przyhamować, ale wiadomo – bezpieczeństwo przede wszystkim. Za tym wszystkim nadąża pięciobiegowa skrzynia o dobrze dobranych przełożeniach. Dźwignia jest dość długa, ale trzyma się ją pewnie i tak samo celuje w biegi. Kropkę nad „i” stawia zawieszenie, w tym tylne wielowahaczowe, które pozwala na szybką i jednocześnie bezpieczną jazdę, a na gorszej drodze nie daje wrażenia nadmiernej sztywności. Na pewno nie przy szesnastocalowych obręczach.

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Made in Japan – ten napis wciąż jest jednym z wyznaczników powodzenia Mazdy, choć genetycznie ma sporo wspólnego z Fordem. Dzięki temu jakość montażu i dbałość o szczegóły idzie w parze z doświadczeniem zdobytym w czasie sportowych zmagań. Cena 83400 za wersję Exclusive jest porównywalna do konkurencji (Corolla, Civic), która nie legitymuje się jednak dalekowschodnim pochodzeniem. Jedyne zastrzeżenie można mieć do już nie najnowocześniejszej konstrukcji deski rozdzielczej. Ale klasyka, to klasyka. Klient ma przynajmniej wybór – sportowy sedan, czy sedan z kosmosu.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 3 sedan - bagażnik
Mazda 3 sedan - bagażnik

Mazda 3 sedan - bok
Mazda 3 sedan - bok

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - przód
Mazda 3 sedan - przód

Mazda 3 sedan - tył
Mazda 3 sedan - tył

Mazda 3 sedan - deska rozdzielcza
Mazda 3 sedan - deska rozdzielcza

Mazda 3 sedan - zegary
Mazda 3 sedan - zegary

Mazda 3 sedan - tylna kanapa
Mazda 3 sedan - tylna kanapa

Mazda 3 sedan - silnik
Mazda 3 sedan - silnik

Mazda 3 sedan - fotele przednie
Mazda 3 sedan - fotele przednie

Mazda 3 sedan - składanie siedzeń
Mazda 3 sedan - składanie siedzeń

Mazda 3 sedan - przód/bok
Mazda 3 sedan - przód/bok

Mazda 3 sedan - wnętrze
Mazda 3 sedan - wnętrze

Mazda 3 sedan - tył/bok
Mazda 3 sedan - tył/bok

Mazda 3 sedan - wnętrze
Mazda 3 sedan - wnętrze

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »