| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test BMW X1 20xd: Sposób na jedynkę

Test BMW X1 20xd: Sposób na jedynkę

Pomysłów w głowach inżynierów i stylistów z BMW nie brakuje. Wystarczy połączyć trochę elementów z serii 1 oraz 3 i już mamy coś ciekawego. To coś nazywa się X1 i wpisuje się w segment miejskich Crossoverów.

Pewnego dnia kilku ważnych gości z BMW pomyślało, że warto wprowadzić do gamy tej marki pojazd, który swoimi gabarytami będzie odpowiadał kompaktom, jednak będzie miał od nich większy prześwit oraz bardziej terenowy wygląd, co w połączeniu z napędem na cztery koła da sporą frajdę z rekreacyjnej jazdy. Tworzenie od podstaw nowego modelu jest jednak zbyt drogie, dlatego ci sami goście postanowili, że jako bazy użyją istniejącego już modelu. Wybór padł na serię 1. Nie do końca chodzi tu o podzespoły, bo te, jak na przykład (zmodyfikowana) płyta podłogowa, pochodzić mogą również z Trójki, ale o koncepcję bryły, rozmiaru i przeznaczenia pojazdu. Być może tak właśnie powstało BMW X1. Ogólny zarys w postaci długiego przodu i krótkiego tyłu przypomina serię 1. Jednak samochód mocno różni się od najmniejszego przedstawiciela klanu bawarczyków. Przeprojektowano pas przedni oraz zadbano o nowy wygląd tyłu, w tym przypadku przypominający modele serii 5 GT. Do tego zmieniono kształt blach bocznych drzwi, założono potężniejsze koła i eleganckie relingi dachowe. Mnie to auto skłoniło do jeszcze jednej refleksji. Niedawno w naszym teście pojawił się Mercedes GLK. Mimo, że w stajni BMW to nie X1, a raczej X3 jest jego naturalnym konkurentem, to trudno mi było nie porównywać obu tych aut. BMW, mimo że mniejsze, nie ma się tutaj czego wstydzić.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW X1

We wnętrzu znajdziemy charakterystyczną dla aut spod znaku biało-niebieskiej szachownicy deskę rozdzielczą. Wszystko jest jednak uporządkowane, a ergonomia stoi na wysokim poziomie. Przed oczami kierowcy znajduje się czytelny i ładny zestaw zegarów o nie zmienionym od wieków kształcie, a u góry konsoli centralnej - duży, kolorowy wyświetlacz nawigacji i systemu audio. Zarówno do obsługi pierwszego jak i drugiego urządzenia służy pokrętło systemu iDrive. Po krótkim poznaniu jego funkcji można używać go bez większych problemów również w czasie jazdy. Testowana wersja została wykończona w środku czerwoną tapicerką, która skutecznie ożywia wnętrze. Najlepszym elementem kabiny są jednak fotele. Siedzi się w nich bardzo dobrze. Długa podróż nie jest męcząca, a w przypadku gdy kierowca zechce szybciej pojechać w zakręcie, jego ciało jest solidnie podtrzymywane.

Sercem tesowanej wersji, oznaczonej jako 20xd, jest dwulitrowy diesel o czterech cylindrach i 177 koniach mocy. Do kompletu dorzucono tu napęd na cztery koła oraz automatyczną, sześciobiegową skrzynię. Wydaje się, że wspomniana moc w stosunkowo ciężkim, bo ważącym ponad 1600 kilogramów aucie o sportowym przecież charakterze nie będzie robiła szału. Efekt jednak jest całkiem dobry. Samochód przyspiesza sprawnie i bez protestów mieszcząc się przy tym w 10 litrach podczas miejskiej jazdy. Automat zmienia poszczególne biegi delikatnie, niewielkie szarpnięcia są wyczuwalne dopiero podczas wciśnięcia gazu w podłogę. Napęd xDrive zastosowany w tym modelu poprawia trakcję podczas jazdy w trudniejszych warunkach dołączając przednią oś.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - tył. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - tył. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - drążek zmiany biegów. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - drążek zmiany biegów. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - tył. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - tył. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - tył/bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - tył/bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - wnętrze. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - wnętrze. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód/bok. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przednie fotele. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przednie fotele. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - przód. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj

BMW X1 20xd - silnik. fot. Maciej Medyj
BMW X1 20xd - silnik. fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mec. Monika Brzozowska

Adwokat, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Ekspert z zakresu prawa własności przemysłowej, prawa reklamy, znawca problematyki z zakresu prawa prasowego, prawa mediów, prawa autorskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »