| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Są marki produkujące samochody, o których w dzieciństwie marzył chyba każdy. Czas płynie, ale marzenia na szczęście zostają. Niektóre przybierają całkiem realny kształt. W tym przypadku kształt Porsche. Konkretnie zaś, Porsche Boxster.

Boxster to najmniejsze sportowe Porsche. Z przodu przypomina Carrerę. Do tego stopnia że wiele osób jest w stanie się pomylić nie widząc dalszej części auta. To jednak dobrze że producent pozwala mieć na własność „coś z legendy” dla osób z mniej zasobnym portfelem. Poza tym to klasyczny roadster z dwoma siedzeniami i składanym, miękkim dachem. Tył to nowoczesne, oryginalne w swym kształcie lampy, wspólne z modelem Cayman.

Już na wstępie warto wspomnieć, że jeśli nie lubicie być w centrum uwagi i skupiać na sobie spojrzeń wszystkich przechodniów - nie kupujcie Boxstera. A przynajmniej nie jeździjcie nim bez dachu. To auto na warszawskich ulicach robi furorę i oglądają się za nim absolutnie wszyscy bez względu na wiek i płeć. Inna sprawa, że ten model nie jest zbyt częstym gościem na naszych drogach. Najłatwiej spotkać Carrerę, a ostatnio coraz częściej również Panamerę. Decydują tu pewnie względy praktyczne. Brak tylnych siedzeń (nawet w szczątkowej formie) i wspomniany miękki dach nie wszystkim przypadną do gustu. Jednak to właśnie te cechy czynią z Boxstera pojazd wyjątkowy i kierowany do grupy odbiorców będących w stanie je docenić. A jest to bardzo proste. Wystarczy się przejechać. Dla tych którzy nie lubią wiatru we włosach pozostaje Cayman. Miękki dach nadaje jednak Boxsterowi niepowtarzalnego charakteru, który współczesne kabriolety - coraz częściej zaopatrzone w hardtop - nieco już zatracają.

Zobacz też: Opinie kierowców o Porsche Boxster

To auto ma właściwie dwa oblicza. Obchodząc się z gazem delikatnie można nim spokojnie jeździć na co dzień. Nie można jednak zapomnieć, że ma tylko dwa miejsca i jest twardo zawieszone. Mającą siedem biegów skrzynia PDK zmienia je płynnie i niezauważalnie w momencie, gdy nie przekraczamy 3 tys. obrotów. Poza tym system na tyle sprawnie żongluje przełożeniami i nie trzeba jechać szybko, aby korzystać z najwyższych biegów. Ktoś powie, że wolna jazda Porsche nie ma sensu. To błąd. Składając dach można czerpać z jazdy Boxsterem wiele frajdy. Lekki powiem wiatru i spojrzenia wszystkich, których mijamy są gwarantowane. Ale przyznaję, że na szczęście to auto ma jeszcze drugie oblicze, które mnie odpowiada jeszcze bardziej. W jego obudzeniu pomaga kilka przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Pierwszy z nich to przycisk "sport". Sprawia on, że Boxster nieco lepiej reaguje na gaz oraz jest odrobinę sztywniejszy. Jednak ten najbardziej pożądany guzik ma napis „sport plus”. Po jego naciśnięciu aktywuje się jednocześnie przycisk utwardzający charakterystykę amortyzatorów (z którego można tez skorzystać oddzielnie). Wtedy auto staje się naprawdę twarde, a automat stale utrzymuje wysokie obroty silnika przygotowując pojazd do wystrzału z pełną mocą. Jeśli będąc w tym trybie jedziemy na przykład na piątce zbyt długo to skrzynia sama zrobi po jakimś czasie redukcje po trójki wkręcając auto na wyższe obroty. W dodatku pojawia się tu coś, czego nie ma w mniej sportowych trybach, czyli przyjemne dla ucha strzały z wydechu przy redukcji biegu.

Zobacz też: Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

reklama

Aktualizacja: 01.04.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »