| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Test Porsche Boxster: Lek na codzienność

Są marki produkujące samochody, o których w dzieciństwie marzył chyba każdy. Czas płynie, ale marzenia na szczęście zostają. Niektóre przybierają całkiem realny kształt. W tym przypadku kształt Porsche. Konkretnie zaś, Porsche Boxster.

Wszystkim, którzy mieli okazję liznąć nieco sportowej jazdy, spodoba się również to, że automat redukuje biegi przed zakrętem nawet do jedynki, czyli według najlepszych rajdowych zasad. Dzięki temu nawet jadąc wolno możemy pokonać zakręt i mieć stosunkowo wysokie obroty przy wyjściu i być gotowi na odjazd pełnym gazem. W trybie "sport plus" automat pozwala kręcić silnik do czerwonego pola czyli ponad siedmiu tysięcy obrotów. Wrażenia są niesamowite, a potęguje je jeszcze rewelacyjny ryk silnika. Jazda tym autem naprawdę pozwala zapomnieć o wszystkim, co dzieje się wokół. Jeśli mamy wystarczająco dużo odwagi i, co najważniejsze, umiejętności możemy jeszcze wyłączyć elektronicznego strażnika o nazwie PSM. W dodatku jest to całkowita dezaktywacja, wiec zyskujemy pewność, że system nie zareaguje sam z siebie przesuwając tylko granicę ingerencji. Z wyłączonym systemem PSM Boxster potrafi zamieść tyłem podczas ruszania oraz wykorzystać pełnię swoich możliwości. Warto jeszcze powiedzieć dwa słowa o manetkach umożliwiających zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Podczas jazdy w trybie automatycznym wystarczy trącić jedną z nich, by przejść na opcję "manual". Jeśli za jakiś czas nie zdecydujemy się na dalszą zmianę przełożeń w ten sposób, system sam przejdzie na tryb pracy tradycyjnego automatu. Biegi wyższe wrzuca się odpychając przycisk od siebie, a redukuje klikając w swoją stronę. Ponadto mamy dwa przyciski o takich samych funkcjach, wiec możemy zmieniać biegi w dowolną stronę prawą lub lewą ręką.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Właściwie pisanie o tym, że Porsche dobrze się prowadzi nie ma chyba większego sensu. W przypadku aut, które są symbolem tego jak powinno jeździć sportowe auto, każdy spodziewa się że opis będzie entuzjastyczny. Mogę tylko potwierdzić, że jazda Boxsterem po zakrętach to prawdziwa przyjemność, bo trzyma się on drogi jak przyklejony i pozostawia spory margines bezpieczeństwa nawet jeśli wjedziemy w zakręt pozornie za szybko. A raczej zbyt szybko jak na auto innej, popularnej marki. Na uwagę zasługuje układ kierowniczy. Jest słabo wspomagany, przez co kierownica na parkingu obraca się ciężko (choć nie ma tragedii) ale to rozwiązania genialnie sprawdza się na drodze. To bez wątpienia najlepszy układ kierowniczy z jakim miałem do tej pory do czynienia w testowanych autach. Pozwala świetnie czuć samochód i prowadzić go pewnie nawet przy dużych prędkościach.

Zobacz też: Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

reklama

Aktualizacja: 01.04.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - fotele. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - wnętrze. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - przód. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - bok. fot. Maciej Medyj

Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj
Porsche Boxster - tył. fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe "KOMP-BIUR" sp. z o.o.

Kompleksowa obsługa księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »