| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mercedes GLK 350 CDI: Prostota formy

Test Mercedes GLK 350 CDI: Prostota formy

Różnorodność form jakie przybierają auta Mercedesa jest imponująca. Z jednej strony smukłe limuzyny, z drugiej mniej lub bardziej kanciaste auta o terenowym wyglądzie. Przykładem tej drugiej kategorii jest Mercedes GLK.

Cieszy duża dbałość o szczegóły jaką Mercedes zaproponował we wnętrzu. Pokryte materiałem przednie i środkowe słupki czy wewnętrzne wykończenie sporego schowka przed pasażerem zasługują na dużego plusa, a i spasowanie wszystkich elementów jest na najwyższym poziomie. Bagażnik GLK ma pojemność 450 litrów i daje się powiększyć do 1550 litrów. W jego wnętrzu nie ma wprawdzie wnęk mogących ochronić mniejsze przedmioty przed przemieszczaniem, ale producent zaopatrzył auto w składany plastikowy pojemnik, który po w razie potrzeby schowamy pod wykładziną. Klapa bagażnika otwiera się elektrycznie (również przyciskiem na pilocie).

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Pod maską testowego GLK znalazł się wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Jego maksymalna moc to 224 konie mech., a maksymalny moment to imponujące 540 Nm uzyskiwane w zakresie 1600-2400 obrotów na minutę. Uważam, że do codziennej jazdy tym autem nic mocniejszego nie jest potrzebne. Po zdecydowanym wciśnięciu gazu auto wyrywa do przodu bez żadnych protestów i zapewnia naprawdę dynamiczną jazdę. Motor został również dobrze wyciszony. Do uszu pasażerów nie docierają hałasy pracy diesla. Za tak dynamiczną jednostką nie nadążają jednak hamulce. Do skuteczności układu nie można mieć większych zastrzeżeń, szkoda tylko, że pedał hamulca nie jest czuły na samym brzegu, a wymaga mocniejszego deptania.

Do przeniesienia napędu użyto siedmiobiegowego automatu. Poszczególne przełożenia zmieniane są płynnie, a przy niskich prędkością system tak żongluje przełożeniami, aby utrzymać jak najniższe obroty i tym samym zmniejszyć spalanie. Zawieszenie i układ kierowniczy zasługują na dobre noty. Może zaskakiwać stosunkowo mocne wspomaganie kierownicy, jednak nie odbija się ono na precyzji prowadzenia. Zawieszenie zestrojono stosunkowo sztywno. Sprzyja to jeździe po zakrętach i niweluje ryzyko przechyłów związane z wysokim nadwoziem.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny: quad z kabiną

GLK to uniwersalny model, który dobrze sprawdzi się zarówno w mieście jak i na leśnych oraz podmokłych terenach. Silnik da sporo frajdy z jazdy również tym osobom, które lubią jeździć dynamicznie, a bogate wyposażenie zapewni komfort na dłuższych trasach. GLK 350 CDI kosztuje 215 tysięcy złotych. Posiadaczem tego modelu można stać się mając w kieszeni już około 158 tysięcy. Będzie to wersja z dieslem o pojemności 2,2 litra, jednak pozbawiona napędu na cztery koła.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes GLK 350 CDI - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - deska rozdzielcza. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tylna kanapa. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - wnętrze. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - wnętrze. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przednie fotele. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przednie fotele. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - kratki nawiewu. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - kratki nawiewu. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tył. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tył. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - zegary. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - zegary. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tunel środkowy. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tunel środkowy. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przód. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przód. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przód/bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - silnik. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - silnik. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik/składanie siedzeń. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik/składanie siedzeń. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - przód/dach. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - przód/dach. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik/składanie siedzeń. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik/składanie siedzeń. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - bok. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - system multimedialny. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - system multimedialny. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - bagażnik. fot. Maciej Medyj

Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj
Mercedes GLK 350 CDI - tył/bok. fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Nienałtowski

Ekspert Domu Kredytowego Notus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »