| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Citroën C3: Szybowiec czy ponton

Test Citroën C3: Szybowiec czy ponton

Inspiracją dla projektantów modelu C3 pierwszej generacji była spotykana na ulicach do dziś kaczka - 2CV. Do klasycznego auta nawiązywała linia dachu, grill, błotniki, a nawet fotele.

Druga generacja francuskiego sub-kompakta przypomina z zewnątrz większego C4 Berline, choć ma jeszcze bardziej modne kształty. Nowoczesnego wyglądu przydaje cetrójce wielki wizualnie wlot powietrza do silnika, boczne, zdecydowane przetłoczenia, czarne środkowe słupki dachowe i, w testowanej wersji, mocno przedłużona do tyłu przednia szyba Visiodrive.

Wnętrze auta sporo różni się od tego, do którego przyzwyczaił nas jego poprzednik. Nie ma tu już mięsistej deski rozdzielczej ze sferycznymi kratkami nawiewów, cyfrowego wyświetlacza i prostych z wyglądu foteli. Miast zabawkowego stylu mamy bardziej sportowy. Deska ma wyodrębniony środkowy pas przebiegający na wysokości potrójnych zegarów. Zawiera on kratki nawiewów utrzymane w dość zachowawczym stylu i w testowanej wersji (bez nawigacji) zintegrowany wyświetlacz radia mp3 i komputera pokładowego. Nie ma problemu, żeby się tu odnaleźć - ergonomia stoi na najwyższym poziomie. Dzięki jasnej tapicerce wnętrze jest bardziej przytulne, a dodatkowych wrażeń dostarcza szyba do połowy dachu. Praktyczną jej funkcją jest lepsza widoczność, szczególnie w mieście, ale jeśli zacznie na przykład dekoncentrować, można ją szybkim ruchem zasłonić.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie C3

Miejsca zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie jest sporo, jak na tę klasę. Fotel kierowcy ma pełną regulację i choć oparcie pochyla się skokowo, to płynnie można zmieniać kąt nachylenia całego siedzenia. Spłaszczona u dołu kierownica ma możliwość dostosowania zarówno kąta nachylenia, jak i odległości od deski rozdzielczej. Przed pasażerem jest zamykany schowek z zewnątrz ukształtowany tak, że pozwala siedzieć bliżej, co znów uwalnia więcej miejsca z tyłu, a przy tym wyjątkowo pojemny. W kabinie są też inne miejsca do przewozu różnych drobiazgów, w tym półeczki w kokpicie i podłokietniku oraz kieszenie we wszystkich drzwiach. W opcji znajduje się szuflada pod siedzeniem pasażera. Trzystulitrowy - wielkość, jak na tę klasę auta imponująca - bagażnik można powiększyć przez złożenie niesymetrycznie dzielonego oparcia kanapy, lecz bez nadziei na płaską podłogę.

Zobacz też: Best of test - grudzień 2011

Pod maską testowanej wersji nowego C3 znalazł się silnik 1.4 VTI dysponujący mocą 95 KM, czyli aż o 20 koni większą, niż podstawowy 1.4. Moc ta osiągana jest przy 6000 obrotów, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 136 Nm przy 4000. Jednak podczas jazdy okazuje się, że w połączeniu z dobrze zestopniowaną pięciobiegową przekładnią jest on bardzo elastyczny i zapewnia przyzwoite osiągi bez potrzeby kręcenia do wysokich obrotów. Zużywa nie więcej, niż 8 litrów benzyny w mieście i 5 w trasie, oczywiście pod warunkiem spokojnej jazdy – 50 do 90 km/h, bez gwałtownych ruchów. Silnik robi więc bardzo dobre wrażenie, ale francuska marka kojarzona jest głównie z innowacyjnym zawieszeniem. Okazuje się, że i na to C3 jest dobrym przykładem. Stoi on na kolumnach typu pseudo McPherson z przodu i belce odkształcalnej z tyłu. Niby standard, ale Citroën uzyskał z niego nową jakość.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C3 - przód/bok
Citroen C3 - przód/bok

Citroen C3 - bok
Citroen C3 - bok

Citroen C3 - przód
Citroen C3 - przód

Citroen C3 - tył/bok
Citroen C3 - tył/bok

Citroen C3 - przód
Citroen C3 - przód

Citroen C3 - panoramiczna szybka przednia.
Citroen C3 - panoramiczna szybka przednia.

Citroen C3 - deska rozdzielcza
Citroen C3 - deska rozdzielcza

Citroen C3 - wnętrze
Citroen C3 - wnętrze

Citroen C3 - bagażnik
Citroen C3 - bagażnik

Citroen C3 - silnik
Citroen C3 - silnik

Citroen C3 - tylna kanapa
Citroen C3 - tylna kanapa

Citroen C3 - tył
Citroen C3 - tył

Citroen C3 - przód/bok
Citroen C3 - przód/bok

Citroen C3 - przednie fotele
Citroen C3 - przednie fotele

Citroen C3 - bok
Citroen C3 - bok

Citroen C3 - zegary
Citroen C3 - zegary

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Lidia Bucka

Adwokat, doktor nauk prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »