| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Skoda Fabia Combi 1.6 TDI: Czeszka po kuracji

Test Skoda Fabia Combi 1.6 TDI: Czeszka po kuracji

Parafrazując zdanie inżyniera Mamonia z „Rejsu”: lubimy to, co już znamy. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że Polacy polubili Skode Fabię i za pewne zdążyli ją już dobrze poznać. Teraz auto przeszło lifting.

Zmiany nie są duże, ale też takie było założenie producenta. W końcu lepsze jest wrogiem dobrego. W aucie delikatnie odświeżono przód wprowadzając nieco większe reflektory oraz przestylizowano przedni zderzak w który wkomponowano inaczej wyglądające światła przeciwmgielne. Wygląd wersji kombi może jednak nie każdemu przypaść do gustu. Nie ma to jednak nic wspólnego z liftingiem, a raczej z kształtem nadwozia o krótkim przodzie i wydłużonym tyle. Krótszy hatchback ma lepsze proporcje, wiec wygląda atrakcyjniej, jednak to wersja kombi szybko przekonuje do siebie funkcjonalnością. Na pocieszenie pozostaje fakt, że konkurencyjne miejskie auta z nadwoziami typu kombi prezentują podobną urodę. Poza tym stylistyka to i tak kwestia gustu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Fabii

Wnętrze należy już jednak ocenić w niemal samych superlatywach. Jest wygodnie, przestronnie i po niemiecku ergonomicznie. Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta. Jest tu tylko to co potrzebne. Mamy zatem wysoko umieszczony panel automatycznej (niestety jednostrefowej) klimatyzacji, która działa niezwykle szybko i efektywnie oraz duży i czytelny wyświetlacz radia. Materiały i jakość ich montażu są na wysokim poziomie. Nie zapomniano też o przydatnych wnękach w drzwiach, mieszczących półtoralitrowe butelki oraz klimatyzowanym schowku przed pasażerem. Fotele są wygodne i obszerne, a miejsca we wnętrzu nie brakuje ani z przodu ani z tyłu. Przynajmniej osobom, które nie grają zawodowo w kosza. Chyba najistotniejszym minusem wnętrza tego modelu jest fakt, że jest ono nieco zbyt wąskie. Nie jest to jednak problem, który przeszkadza w codziennej eksploatacji.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Bagażnik Fabii Combi ma 505 litrów pojemności przy standardowym ustawieniu kanapy i 959 po jej rozłożeniu. Na pochwałę zasługuje również funkcjonalność. Nie zapomniano o przydatnych wnękach w okolicach nadkoli, które pomieszczą różne drobiazgi lub torby z niewielkimi zakupami, dzięki czemu wszystko nie przemieszcza się po przestrzeni kufra. To proste rozwiązanie, a dla części producentów okazuje się jednak zbyt skomplikowane.

Do napędu naszego testowego egzemplarza użyto wysokoprężnego motoru, który trafił do Fabii właśnie przy okazji wspomnianego liftingu. To silnik o pojemności 1.6 i mocy 105 koni, zaopatrzony we wtrysk Common Rail. Ta sama jednostka pracowała pod maską testowanej przez nas niedawno Octavii. Tam zrobiła niezłe wrażenie, zwłaszcza w mieście, ale w trasie nie rzuciła na kolana. W Fabii motor ten radzi sobie jednak o niebo lepiej. Po pierwsze jest zaskakująco dynamicznie. Auto na światłach jest w stanie zawstydzić nie jednego kierowcę, który myśli że Fabia Combi to nie auto dla gości lubiących dynamiczną jazdę. Otóż z tym motorem jak najbardziej dla nich. W trasie można tym autem spokojnie i bezstresowo wyprzedzać, a hałas nie jest przy tym zbyt duży. Kolejnym plusem jest spalanie. To jednak chyba nikogo już nie dziwi, bo volkswagenowskie diesle słyną z oszczędności. Fabią w trasie spokojnie zejdziemy poniżej 5 litrów i nie musimy przy tym rezygnować ani z wyprzedzania ani z dynamicznej jazdy (oczywiście bez przesady). W miejskich korkach i trybie hamowanie-ruszanie Fabia pali w granicach 7 litrów.

Zobacz też: Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - przód

Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - przód

Skoda Fabia - przód/bok
Skoda Fabia - przód/bok

Skoda Fabia - zegary
Skoda Fabia - zegary

Skoda Fabia - bagażnik/składanie kanapy
Skoda Fabia - bagażnik/składanie kanapy

Skoda Fabia - przód
Skoda Fabia - przód

Skoda Fabia - deska rozdzielcza
Skoda Fabia - deska rozdzielcza

Skoda Fabia - silnik
Skoda Fabia - silnik

Skoda Fabia - tylna kanapa
Skoda Fabia - tylna kanapa

Skoda Fabia - tył/bok
Skoda Fabia - tył/bok

Skoda Fabia - tył
Skoda Fabia - tył

Skoda Fabia - bok
Skoda Fabia - bok

Skoda Fabia - wnętrze
Skoda Fabia - wnętrze

Skoda Fabia - bok
Skoda Fabia - bok

Skoda Fabia - bagażnik
Skoda Fabia - bagażnik

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Doradca podatkowy w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego Kancelarii Mariański Group w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »