| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Chevrolet Spark 1.0: Daleko od poprzedników

Test Chevrolet Spark 1.0: Daleko od poprzedników

Mieszkanie w mieście ma jeden spory minus. Duży ruch i problemy z parkowaniem. Na zatłoczone ulice dobrze nadaje się małe auto. Może to być Spark, który ponadto potrafi zwrócić na siebie uwagę.

Poprzedni Spark nie grzeszył urodą. Auto łudząco przypominało Matiza z tą różnicą, że było brzydsze i miało centralnie umieszczone zegary. Przy okazji nowej generacji najmniejszy Chevrolet zmienił się nie do poznania. Stał się atrakcyjny i zaczął zwracać uwagę przechodniów. Przód zaopatrzony został w potężny grill i duże strzeliste reflektory. Z tyłu znajdziemy białe światła z okrągłymi odbłyśnikami i nadający dynamiki spojler nad tylną szybą. Całość sprawia miłe dla oka wrażenie, a uwagę płci pięknej z pewnością zwrócą kolorowe naklejki w jakie zaopatrzony był testowany egzemplarz.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Spark

Wnętrze małego Chevroleta okazuje się zaskakująco przestronne. Nie ma tu poczucia klaustrofobii, a obsługa wszystkich urządzeń jest dziecinnie prosta. Uwagę zwraca zestaw zegarów jakby żywcem przeniesiony z motocykla. Zawiera czytelny, analogowy prędkościomierz i cyfrowy wyświetlacz z którego uzyskamy informacje o obrotach silnika oraz podstawowych wskazaniach komputera pokładowego. Na pochwałę zasługują także fotele, które mimo braku mocnego profilowania okazują się wygodne nawet w dłuższej trasie, choć trzeba przyznać, że są dość twarde. Brakuje niestety miejsca do oparcia lewej stopy. W efekcie trzeba ją trzymać w niewygodnej pozycji co może ostudzić chęć na dalsze wojaże. Spark zaskakuje przestronnością również z tyłu. Siędzącym na kanapie nie brakuje miejsca na nogi, a dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, nie ma obawy o brak przestrzeni nad głową. Bagażnik Sparka ma 170 litrów pojemności i daje się powiększyć do 568 po złożeniu dzielonej kanapy.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: wielki, choć niepozorny

Pod maską testowanego Sparka znalazła się słabsza z dwóch oferowanych w tym modelu jednostek napędowych. Jest to litrowy motor o mocy 68 koni mechanicznych i czterech cylindrach. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 93 Nm. Efekt jest całkiem niezły. Na niskich obrotach dynamika nie rzuca na kolana, ale po przekroczeniu 4000 motorek budzi się do życia i chętnie rusza do pracy. Wszystko w akompaniamencie przyjemnego pomruku. Spalanie podczas dynamicznej miejskiej jazdy nie przekracza 7.5 litra. To więcej niż zapowiada producent, ale trzeba przyznać że korzystaliśmy z reguły z górnej części skali obrotomierza. Jedynym minusem zespołu napędowego jest skrzynia biegów, która wprawdzie działa lekko, ale jest irytująco nieprecyzyjna, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

Zobacz też: Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Spark 1.0 przód/bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 przód/bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 tył Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 tył Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bagażnik Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bagażnik Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 fotel kierowcy Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 fotel kierowcy Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 tył Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 tył Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 przód Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 przód Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 przód/bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 przód/bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 zegary Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 zegary Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 przód Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 przód Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 silnik Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 silnik Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bok Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 bagażnik Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 bagażnik Fot. Maciej Medyj

Chevrolet Spark 1.0 wnętrze Fot. Maciej Medyj
Chevrolet Spark 1.0 wnętrze Fot. Maciej Medyj

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KRAUSE LEGAL Kancelaria prawna

Nasza kancelaria świadczy wszechstronną pomoc prawną skierowaną do właścicieli firm rodzinnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »